Gå til innhold

MPEG2 på OpenGL

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på en ting om dvd

når jeg velger mplaher-vo gl eller gl2 så vei til filen...hvorfor går det treg på opengl enn X11 eller Xv men bruker ca 40% av cpu på filmen :s

Har ikke nvidia integrert mpeg2 akslerasjon i linux?

Jeg vet ihvertfall at GeForce2 GTS har mpeg2 akslerasjon.

Endret av Qwseyvnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen nvidia driver, pga driveren kunne ikke rekompilere til 2.6.5-7.95 rart, men 2.6.4 gikk helt fint.

Da bruker du sannsynligvis vesa- eller nv-driveren. Det beste er å bruke NVIDIA sine egne drivere, da disse utnytter akselleratorfunksjonene bedre enn noen av de andre driverne.

Hvorfor laster du ikke ned den nyeste kjernen og kompilerer NVIDIA sine propritære drivere mot denne? Og får du problemer er det beste å spørre eller prøve å løse problemet før du "gir opp" :yes:

Lenke til kommentar
Det beste er å bruke NVIDIA sine egne drivere, da disse utnytter akselleratorfunksjonene bedre enn noen av de andre driverne.

Hvorfor laster du ikke ned den nyeste kjernen og kompilerer NVIDIA sine propritære drivere mot denne?

Det er vel å merke at disse driverne er lukkede, kun binære, og som du sa selv, proprietære. Stallman startet GNU-prosjektet fordi han syntes det var dypt umoralsk at drivere var slik. Uten ham hadde du ikke hatt Linux i dag. For noen er slike prinsipper ting som teller, og alle bør ihvertfall ha tenkt godt over dette før de gir blaffen i sin frihet.

Takk for oppmerksomheten; dere kan nå gå tilbake til deres blanke, skinnende objekter. :)

Lenke til kommentar
Det beste er å bruke NVIDIA sine egne drivere, da disse utnytter akselleratorfunksjonene bedre enn noen av de andre driverne.

Hvorfor laster du ikke ned den nyeste kjernen og kompilerer NVIDIA sine propritære drivere mot denne?

Det er vel å merke at disse driverne er lukkede, kun binære, og som du sa selv, proprietære. Stallman startet GNU-prosjektet fordi han syntes det var dypt umoralsk at drivere var slik. Uten ham hadde du ikke hatt Linux i dag. For noen er slike prinsipper ting som teller, og alle bør ihvertfall ha tenkt godt over dette før de gir blaffen i sin frihet.

Takk for oppmerksomheten; dere kan nå gå tilbake til deres blanke, skinnende objekter. :)

Akkurat det f ikk meg inn på å endre setningen etter at den var skrevet, Formulering ville vel heller vært "Det beste for deg". Selv driter jeg i om driveren er fri og åpen eller lukket - ATI sine drivere suger uansett. På en annen side er det forståelig at noe så tett til maskinvaren og kjernen burde være åpen.

Lenke til kommentar

Akkurat det f ikk meg inn på å endre setningen etter at den var skrevet, Formulering ville vel heller vært "Det beste for deg". Selv driter jeg i om driveren er fri og åpen eller lukket - ATI sine drivere suger uansett. På en annen side er det forståelig at noe så tett til maskinvaren og kjernen burde være åpen.

<ideologi>

Idiellt sett ja. Bruker kun åpen programvare der hvor det finnes og er et reellt alternativ. Men jeg tar også i bruk ting som det ikke er skrevet god åpen programvare til - f.eks. java.

Lenke til kommentar
Ingen nvidia driver, pga driveren kunne ikke rekompilere til 2.6.5-7.95 rart, men 2.6.4 gikk helt fint.

Kan du da være så snill å svare på spørsmålet mitt angående HVILKEN driver du bruker? :cry:

1.0-6106

I'm confused... :ermm: Så du HAR altså nVidia-driverne?

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...