Gå til innhold

P4 3.4Ghz Boxed Temperatur?

d0berman1

Anbefalte innlegg

Har nettopp konvertert fra AMD til INTEL, og er ikke helt inne i hva som er vanlig temperatur på disse cpuene...hva ville dere si var vanlig temperatur under vanlig bruk og under hardcore spilling? Kan være dette har vært et emne før, men søk siden fungerer ikke så... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke 50-65C er så unormal makstemp på en P4 NW.

Det var vel å ta litt i på en P4 NW :ermm: , 50°C ved load (og Boxed vifte) er et mer realistisk tall vil jeg tro :yes:

Prescott ligger på rundt 55-60°C ved load (boxed vifte), tror jeg.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Er no way jeg ville fått så lav temp som 50C med min NW. Uoverklokket og med Alpha PAL-ribbe (schwær sak) og Enermax 120mm vifte på CPU, pluss div. kabinettvifter så får jeg minimum 60C ved max load.

Nå for tiden får jeg max load-temp på ca. 80C.

Støv?? Feilmontering?? For mye/lite/dårlig/ingen kjølepasta?? Stock spenning?? :hmm:

Lenke til kommentar

Ikkeno støv, 100% korrekt montering og korrekt lag med Arctic silver. Uoverklokket ligger spenninga akkurat der den skal.

Edit: Mistenker temperatursensoren. ved 80C så burde man virkelig kjenne det på ribba. Men den er knapt lunka. og det ER skikkelig kontakt mellom CPU og ribbe. :dontgetit:

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Ok...jeg lastet ned cpu-z og fant ut at jeg har en Northwood cpu...er det bra eller dårlig? Og hva kan forventes av temperatur på denne til vanlig "kontorbruk" og til hardcore gaming?

Har en 3.0 NW som har en temp på ca 40 ºC idle og ca 55 ºC på hardcore gaming..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...