inaktiv000 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Hei, en venn av meg har et headsett som var ødelagt i volumkontrollen som satt på ledningen. Derfor kuttet vi ledningen på begge sider. Inni ledningen er det tre ledere, blå, rød og gull. Disse ser ikke ut til å være isolert fra hverandre på noe vis... hvordan kan det ha seg? Hva er de tre ledningene til? (Tipper høyre, venstre, jord?) PS: den stygge orddelingen er på grunn av kravet om minst tre ord i topic... Endret 1. august 2004 av cecolon Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) rød+hvit = ofte svært tynne, isolert frahverandre (rød/hvit) isolasjon "Jord" = ligger bare løst sammen med isolert rød, isolert hvit i Svart plastisolasjon. Uææh Svart.... Gul = jord. det er bare de tre, ingen mic?. de må være isolert frahverandre!! BILDE? Endret 1. august 2004 av LOZER Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Headset/hodetelefoner/etc. har som oftest lakk-isolerte ledere. Ikke gummi-isolerte. Disse må som oftest loddes om de skal skjøtes. (Lakken må smeltes bort.) Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Bruker lighter og brenner opp lakken jeg funker fint! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg brukte lighter + tape mye før, men ble lei av at kontakten brøyt så fort... fant ut at lodding holdt mye bedre. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Så disse er isolert ved hjelp av lakk, og det er bare å lodde sammen ledningene? Edit: det virket Takk for hjelpen Endret 2. august 2004 av cecolon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå