Trancton Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Se mine to siste tråder i Doom 3 forumet.. Vil gjerne ha en forklaring på hvordan jeg bryter regelen om oppfordring til Piratvirksomhet? Samtidig vil jeg at dere forklarer meg hvordan dette hadde vært annerledes dersom spillet var lansert... Vennligst forklar og begrunn hvordan jeg oppfordrer folk til piratvirksomhet ved å diskutere et spill som ikke er lansert i motsetning til et spill som er lansert. Hva er problemet, at jeg har warez utgave, dersom det, har jeg da ikke lov å poste her? Hvordan skal dette følges opp i praksis angpende spill som er lansert? Er egentlig regelen slik at man ikke har lov å dele erfaringer om spillet før offisiell release dato!? FOr meg virker det som om moderatorene tøyer reglene til sin egen fordel og kan ikke se hvilken empiri de baserer sin begrunnelse på at ved å diskutere et uutgitt spill fører til økt piratvirksomhet... Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Tror egentlig de vil at du skal vente med og diskutere selve innholdet i spillet til det er lansert lixom. Er ikke alltid vi er enige med regler, men regler er no engang til for og holdes. Fått noen advarsler enda Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Skjønner at regler er til for å holdes, men når jeg ikke bryter reglene, så har jeg vanskelig for å skjønne låsingen av trådene... De har enda ikke besvart hvorfor eller hvordan jeg oppfordrer til piratvirksomhet. Jeg leste Akiras argument men er helt uenig i det, det er en teori han leggger frem, og den er lite sannsynlig også! Reglene burde vært klarere/endret, regler skal være klare, noe de tydeligvis ikke er. Derfor mener jeg at de burde i dette tilfellet hatt en regel som ikke tillot diskusjoner med erfaringer av et uutgitt spill, eller komme med noe annet enn teorier for å back opp bruken av reglene sine når de er såpass uklare. Eneste de gjør er å servere meg en regel jeg bryter, men de forklarer ikke hvordan jeg bryter den. Jeg vil gjerne vite hvordan jeg oppfordrer til piuratvirksomhet ved å diskutere et uutgitt spill... Oppfordrer jeg folk til det ved å nevne at at jeg har spillet. De blir klar over at det er tilgjengelig som warez, men er det altså en oppfordring til forumets medlemmer om at de må laste det ned? Folk som laster end warez har sine egne kilder på nettet for å finne ut av slikt, så den begrunnelsen synes jeg er syltynn! Endret 1. august 2004 av Trancton Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Er enig med deg at denne regelen er litt "rar" for mitt vedkommende, men det er min menig. Mulig det er jeg som har ett problem siden jeg ikke skjønner den, men siden de har gjort det klart både her og på gamer at de vil ha det slikt, så syns jeg vi skal følge det. Det blir som med regelen i butikken, butikken stenger 21 mens ølsalget må stenges 20. Er langt i fra enig med dette, men følger regelen av alikavel. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Dette har blitt tatt opp internt og blir diskutert der. Et argument som kan bli brukt er jo at du frister folk til å laste ned spillet ved å diskutere om det, noe som *kan* sees på som å oppfordre til piratkopiering. Angående retningslinjene så trenger de å bli oppdatert ja og jeg kan vel egentlig nesten love deg at det vil skje. Jeg har personlig omskrevet hele nettikette og endret litt på retningslinjene og jeg vil også ta med sluttspillet av diskusjonen som føres internt på akkurat dette. Men inntil de blir "godkjente" så er det utydelig ja. Beklager. Jeg kan la tråden her være åpen så flere andre også kan komme med innspill dersom de har noe de ønsker å si på hvordan det skal bli her på forumet Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Sant nok... Ønsker bare å høer hvordan jeg oppfordrer folk til piratvirksomhet ved å diskutere et uutgitt spill. Men skal klare å følge "reglene" nå... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 1. Tråden ble nok stengt fordi den gikk helt off-topic. 2. Du leder til piratkopiering. Ikke kom her å si at det er helt usannsynlig at noen ville funnet på å laste ned en piratkopi etter å ha lest din tråd. I tillegg informerer du de som trodde at det ikke var i butikken "Det er korrekt, men det betyr ikke at man ikke kan få fatt i det likevel." For å unngå å drite deg helt ut, tror jeg det best at du stopper nå. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 QUOTE (GeeZuZz @ 01/08/2004 : 23:00) 1. Tråden ble nok stengt fordi den gikk helt off-topic.2. Du leder til piratkopiering.Ikke kom her å si at det er helt usannsynlig at noen ville funnet på å laste ned en piratkopi etter å ha lest din tråd. I tillegg informerer du de som trodde at det ikke var i butikken "Det er korrekt, men det betyr ikke at man ikke kan få fatt i det likevel."For å unngå å drite deg helt ut, tror jeg det best at du stopper nå. ...og du har tydelig vist hvor lite innsikt du har i saken og jeg vil gjerne se deg ligge pengene hvor munnen din er. Litt harde fakta på at min post er med på å øke piratkopieringen av Doom3 hadde vært greit før du kommer med flere ugrunnede påstander. Ellers viser posten din hvor lite du har fått med deg her, da diskusjonen her går på regelverket og hvordan det blir brukt til å back opp noe det er svært så uklart om. Sier takk til ditt triste forsøk på å få et ord med i debatten, dessverre bommer du totalt på blinken... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Oj! Er Doom 3 ute nå? *Stikke innom suparnååva* Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 QUOTE (psilocybe @ 01/08/2004 : 23:22) Oj! Er Doom 3 ute nå?*Stikke innom suparnååva* Hehehe... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Jøss, du valgte å drite deg mer ut? Du skriver "Se mine to siste tråder i Doom 3 forumet.." i første innlegget. Jeg søkte på dine innlegg og leste de to siste trådene du startet som omhandlet temaet (jeg leste hele), og har derfor FULL innsikt i saken, siden du bare nevner de to trådene i denne tråden. Hvis du har noen andre hemmelige tråder som jeg ikke har fått med meg, kan du si i fra. Leste du egentlig innlegge mitt? Du spør etter harde fakta: QUOTE (Meg selv)Ikke kom her å si at det er helt usannsynlig at noen ville funnet på å laste ned en piratkopi etter å ha lest din tråd. I tillegg informerer du de som trodde at det ikke var i butikken: "Det er korrekt, men det betyr ikke at man ikke kan få fatt i det likevel". Greit nok at det ikke er 100% direkte brudd på regelen, men det er såpass nærmt at det ikke burde være grunn for å krangle. Jeg kan faktisk bekrefte at tråden din ledet til piratkopiering. Jeg begynte nemlig å laste ned doom3 etter at jeg leste den (og jeg var sikkert ikke den eneste). Edit2: Ser faktisk at du i tillegg misforstår retningslinjene. Det er forskjell på å oppfordre til piratkopiering, og å poste noe som leder til piratkopiering. Du oppfordret ikke til piratkopiering, men det du skrev kunne lede til piratkopiering. Endret 1. august 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Trancton, du la ikke ut linken til siden du fant spillet på, det er bra. Edit: Og hovedsaken. Endret 1. august 2004 av Opus Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 QUOTE (GeeZuZz @ 01/08/2004 : 23:33) Jøss, du valgte å drite deg mer ut? Du skriver "Se mine to siste tråder i Doom 3 forumet.." i første innlegget. Jeg søkte på dine innlegg og leste de to siste trådene du startet som omhandlet temaet (jeg leste hele), og har derfor FULL innsikt i saken, siden du bare nevner de to trådene i denne tråden. Hvis du har noen andre hemmelige tråder som jeg ikke har fått med meg, kan du si i fra.Leste du egentlig innlegge mitt? Du spør etter harde fakta: QUOTE (Meg selv)Ikke kom her å si at det er helt usannsynlig at noen ville funnet på å laste ned en piratkopi etter å ha lest din tråd. I tillegg informerer du de som trodde at det ikke var i butikken: "Det er korrekt, men det betyr ikke at man ikke kan få fatt i det likevel". Greit nok at det ikke er 100% direkte brudd på regelen, men det er såpass nærmt at det ikke burde være grunn for å krangle. Jeg kan faktisk bekrefte at tråden din ledet til piratkopiering. Jeg begynte nemlig å laste ned doom3 etter at jeg leste den (og jeg var sikkert ikke den eneste). Edit2: Ser faktisk at du i tillegg misforstår retningslinjene. Det er forskjell på å oppfordre til piratkopiering, og å poste noe som leder til piratkopiering. Du oppfordret ikke til piratkopiering, men det du skrev kunne lede til piratkopiering. Snakker om å drite seg ut og fremstille seg selv som en hykler, be gone! Opus: Ville aldri lagt ut noe info om hvordan jeg fikk tak i spillet, hensikten med posten var som sagt å diskutere spillet, derfor nevnte jeg heller ikke bevisst noe om at jeg hadde warez versjon eller noe slikt, nettopp for å prøve å holde meg innenfor rammene... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) QUOTE (Trancton @ 01/08/2004 : 23:42) Snakker om å drite seg ut og fremstille seg selv som en hykler, be gone! Ok. At du ikke en gang prøver å forsvare deg, tolker jeg som at du innser at du brøt retningslinjene. Det er bra. Edit: La meg poengtere enda en gang, at det ikke var et soleklart brudd på regelen, og det ville ikke vært "oppsiktsvekkende" om den tråden ikke ble stengt, men bruddet på regelen var akkurat klart nok til at jeg ikke skjønner at noen videre diskusjon er nødvendig. Endret 1. august 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Jeg gidder ikke å bruke tid på en så hyklerisk person som deg med motsigelser opp til ørene. Først anklager du meg med noe du ikke kan back opp med fakta, deretter forteller du meg at du selv lastet ned en warez versjon, noe jeg selv ikke engang gjorde! Nei du har rett, jeg gidder ikke disuktere med en person som deg som taler med kløyvd tunge for å bruke den klisjéen... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 QUOTE (Trancton @ 01/08/2004 : 23:42) derfor nevnte jeg heller ikke bevisst noe om at jeg hadde warez versjon eller noe slikt, nettopp for å prøve å holde meg innenfor rammene... That's my point. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) QUOTE (Trancton @ 01/08/2004 : 23:24) QUOTE (psilocybe @ 01/08/2004 : 23:22) Oj! Er Doom 3 ute nå?*Stikke innom suparnååva* Hehehe... Og du tok ikke den engang nei... Psilocybe viste jo på en elegant måte hvorfor uttalelser som dette er med på å legitimere/øke piratvirksomhet når alle vet at spillet ikke er i vanlig salg enda: QUOTE (fjott @ 01/08/2004 : xx:xx)Andre som sitter med spillet foran seg? Selv synes jeg det er ufattelig fett og overgår all forventning. Endret 1. august 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 QUOTE (Trancton @ 01/08/2004 : 23:46) Nei du har rett, jeg gidder ikke disuktere med en person som deg som taler med kløyvd tunge for å bruke den klisjéen... http://home.no/psilocybe/tunge.jpg Jeg måtte bare Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Selvfølgelig tok jeg den, herregud, likte måten han poengterte det på... Men det morsomme her er jo at uten all oppmerksomheten rundt dette fra personer som deg, hadde ikke det vært så mange som visste om det. Litt sånn som med Svartstad og "boikotten" av gta... Forenklingen til Psilocybe viser også hvor latterlig det hele er... Tror nok Psilocybe er såpass oppegående at han visste om nyheten fra før. Folk som vet hvordan de skaffer warez, vet hvor de finner nyhetene, kom ikke her og kom her. Dessuten, folk har ikke lyst på Doom 3 noe mer nå enn når det blir sluppet, så det er ikke slik at det kun er nedalsting av warez versjoner før lanseringsdatoen, noe som hele diskusjonen bygger på.... Endret 1. august 2004 av Trancton Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Trancton: Kan du vise til en motsigelse? Har jeg sagt at piratkopiering er slemt? Hva pokker har det med saken å gjøre at jeg piratkopierer, bortsett fra at det faktisk var et "bevis" på at din tråd ledet til piratkopiering? (og hvis ikke smilien poengterte det nok, så var den setningen like mye en spøk som seriøs). Men mener du virkelig at følgende utsagn umulig kan lede til piratkopiering tatt i betrakning at spillet ikke er mulig å få kjøpt (i norge) i dag? QUOTE Selv synes jeg det er ufattelig fett og overgår all forventning. QUOTE Det er korrekt (at spillet ikke er i salg), men det betyr ikke at man ikke kan få fatt i det likevel Endret 1. august 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg