Gå til innhold

Soldier of Fortune II [beta]

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

Tja instalerte S.o.F. 2 idag. 2CD på 700 mb og en

evig langt instlasjon. Spille ville ikke starte på

min XP 1800+ / Soltek SL-75DRV5 / 256 DDR

Var "for lite" mine - og det tros alt at spille

basert på Quake-motoren. Men etter hvert eg fikk

endelig starte den - og det jeg såg i spille var

langt ifra det jeg har egentlig forventet...

Bruktbar history, realistisk drap (men ikke så

realistisk som i den første S.O.F.) og DÅRLIG

landskaps grafik. Grafiken ligner litt på den som

er i Shadow Force: Razor Unit. Ellers ligner spille

litt på Delta Force. Eg tror S.o.F. 2 kan være

bra for multiplayer, men den er virkelig kjedelig

for singleplayer. Stein harde vinduer og ikke

gjennomsiktig vann kommer i tillegg...

bilde fra spille kan dere finne på min sia -

http://kda.agava.ru/

Ja, ja folkens...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-27 22:30, GCardinal skrev:

Er det noka galt å lastened/kopiere beta?

Ja, det kan det så absolutt være. Noen beta-er er ikke ment for allmennheten. Det er en grunn til at utviklere lar folk melde seg på lukket betatesting, hvor de må skrive under på en avtale som fraråder dem å skrive om spillet, ta skjermbilder etc. På den websiden som ble annonsert her var det i tillegg mulig å laste ned retail spill, noe som utvilsomt er ulovlig.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 19:37, psilocybe skrev:

det er jo selvfølgelig bare hvis du har originalene fra før, da.

Hva er det du mener nå? Hvis man har kjøpt originalen av et spill, hvorfor skulle man da laste ned en beta eller retail?

Lenke til kommentar

Jeg brukte hele kvelden i går på å teste ut SoF2 beta - og naturligvis nok er den full av bugs.

- Når Texture Quality er stilt på Very High, så får man bare svarte vegger med et hvitt rutenett (ala VR-oppdragene på Metal Gear Solid)

- 1280x1024, den oppløsningen jeg til vanlig bruker på spill, er listet opp som 1280x960

- Hvis man endrer grafikk-instillingene mer en 1 gang mens man er i spillet, så kræsjer det

- Teksting og tale var veldig usynkronisert

- Grafikken er generelt sett "uferdig"

- HTML-manualen er en direkte "rip" fra den originale SoF, med kun noen små forskjeller

- Og ikke minst, når man går ut av spillet, blir fargene i Windows helt ødelagte (gammaen er altfor høyt innstilt, noe som normalt fikses automatisk i alle Q3A-baserte spill)

Men det som fikk dråpen til å renne over, var at Violence Lock av en eller annen grunn var slått på med et passord som ikke lot seg fjerne. Dessuten var det også irriterende at "cut-scenene" (sikter til den i Praha) ikke lar seg hoppe over. Dessuten var "Random Mission Generator" elendig, det var rett og slett kjedelig og nesten umulig å spille skikkelig. Og til slutt, den delen av treningsoppdraget der man ikke skulle la seg oppdage, er så å si UMULIG å gjennomføre, med mindre man har hjernen sin direkte tilknyttet datamaskinen.

Men jeg vil understreke på det sterkeste at dette kun er en tidlig BETA, og jeg forventer at det ferdige resultatet vil se helt annerledes ut.

Lenke til kommentar

TST: en cd med spill på koster ikke en hestekuk å lage, men likevel koster spillene flere hundre kroner. da blir det igrunnen serial'en til spillet en betaler for.

jeg har mange orginaler som jeg har kjøpt selv for mine penger. noen av de har jeg mista serial til, noen er på tysk, noen cd'er er ødelagt osv. da kjøper ikke jeg nye spill hvis serial ikke virker eller jeg har mista den eller om cden er ødelagt eller noe - da laster jeg det ned eller får det brent av en venn f.eks.. det er altfor gale å måtte kjøpe seg nytt spill fordi cd'en er ripa eller du mister serial'en din av en eller en annen grunn. det skulle vært en ordning så du kunne bytte en ødelagt cd med en ny en, fått ny serial om du manglet din egen og slike ting.

jeg spiller bare orginale spill, liker jeg ett uorginalt spill kjøper jeg det. det er lotto og kjøpe seg spill nå for tiden, anmeldere/venner osv med ulik smak, demoer en gjerne liker uten og like spillet osv. jeg spiller spillene jeg kjøper litt før jeg kjøper de, om ingen venner har det laster jeg det gjerne ned.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 19:44, TST skrev:

Hva er det du mener nå? Hvis man har kjøpt originalen av et spill, hvorfor skulle man da laste ned en beta eller retail?

hvis cd'en knekker i to, eller du ikke er smart nok til å lage en backup av originalen selv. :smile:

det er vel ikke andre folk som laster ned derfra, er det vel? det er jo ulovlig.

Lenke til kommentar

Da er faktisk bra at det er bare noen få som har

beta. Jeg sjøl har nesten alle betaer. De er som

demoer for meg da...

Men det er ikke mange der ute som har det :smile:Det er

ikke så lett å få tilgang til sånt stoff...

Men samtidig det er bra at noen har betaer - jeg

syns at det er ganske interesant å få se bildene

fra betaen og få lese litt om den.

Lenke til kommentar

>>On 2002-04-28 19:55, EviLEddiE skrev:

>>Jeg brukte hele kvelden i går på å teste ut SoF2 >>beta - og naturligvis nok er den full av bugs.

Jeg har faktisk ikke merket så veldig mye bugs...

>>- Når Texture Quality er stilt på Very High, så

>>får man bare svarte vegger med et hvitt rutenett

>>(ala VR-oppdragene på Metal Gear Solid)

Har spilt med de høgeste instilinger - merket ikke noka galt. Det eineste som var galt - spille brukt alt dor mye mine. Måte stoppe ftp-server og apache.

>>- 1280x1024, den oppløsningen jeg til vanlig

>>bruker på spill, er listet opp som 1280x960

Jepp... Litt domt.

>>- Hvis man endrer grafikk-instillingene mer en 1

>>gang mens man er i spillet, så kræsjer det

Oss meg kræsjet den etter den første endring... :smile:

>>- Teksting og tale var veldig usynkronisert

Ja, ja... ikke så viktig for meg.

>>- Grafikken er generelt sett "uferdig"

Eg tror at det er ganske final version...

Tror ikke det blir noen store forandinger

foran final.

>>- Og ikke minst, når man går ut av spillet, blir

>>fargene i Windows helt ødelagte (gammaen er altfor

>>høyt innstilt, noe som normalt fikses automatisk i

>>alle Q3A-baserte spill)

Har IKKE opplevd noe sånt... Men det kommer litt på

drivere og win version.

>>Men det som fikk dråpen til å renne over, var at

>>Violence Lock av en eller annen grunn var slått på

>>med et passord som ikke lot seg fjerne. Dessuten var

>>det også irriterende at "cut-scenene" (sikter til

>>den i Praha) ikke lar seg hoppe over. Dessuten

>>var "Random Mission Generator" elendig, det var rett

>>og slett kjedelig og nesten umulig å spille

>>skikkelig. Og til slutt, den delen av

>>treningsoppdraget der man ikke skulle la seg

>>oppdage, er så å si UMULIG å gjennomføre, med mindre

>>man har hjernen sin direkte tilknyttet datamaskinen.

Ja, ja... Der er jeg helt enig med deg.

Og tror ikke det vlir noen store forandringer

i final... :sad:((

---

Min teste maskin -

AMD XP 1800+@1,53GHz

Soltek SL-75DRV5

256 DDR

Creative GeForce3

Creative drivers v28.32

Standart instilinger i drivere

MAX anti-alising

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 20:11, El_PoLLa skrev:

TST: en cd med spill på koster ikke en hestekuk å lage, men likevel koster spillene flere hundre kroner. da blir det igrunnen serial'en til spillet en betaler for.

Poenget var først og fremst at en nettside som her ble annonsert inneholdt nedlastbare retail spill. Og det er og blir ulovlig! Fortell meg når det blir lov å piratkopiere og laste ned piratkopierte spill i Norge. Det er akkurat like ille å spre betaversjoner når man har signert en avtale med utvikler. Jeg er helt enig i at priser på spill alt for høye, men det forandrer ikke situasjonen her.

Hvordan folk tar vare på CD-ene sine er opp til enhver, det samme gjelder serialen man får tildelt. Uansett ønsker vi ikke informasjon som leder til piratvirksomhet her på forumet, og det står det klart og tydelig i reglementet. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...