Gå til innhold

myhtpc til meedio

Anbefalte innlegg

Som noe sikkert av dere ikke har vært oppmerksomme på det

de utviklere i myHTPC har skiftet navn til Meedio og tar betalt av programvaren nå.

Det er veldig synd synes jeg.

Men det fins en alternativl til myHTPC: Freevo som har mindre funksjoner, men grei nok til EKTE media-center pc.

Sjekk www.myhtpc.net

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det fins en alternativl til myHTPC: Freevo som har mindre funksjoner, men grei nok til EKTE media-center pc.

Hmm, er dette et spørsmål?

Så en Linux Distro en gang som virket meget bra, synd jeg ikke husker navnet i farten.. :hmm:

Du kan prøve å søke/spørre i Linux forumet? Jeg har spurt en gang før og fikk svar :)

Kan oxo søke på sourcefogre.net

Edit: Står mye bra på www.avforum.no/forum , ser ut som om xlobby virker bra? Prøv det! (søk :))

Endret av Xvani
Lenke til kommentar

Meedio er igrunn en videreutvikling av myHTPC. At de tar betalt for produktet er jo forståelig. Folk som vil ha et gratisprodukt kan jo bruke myHTPC, mens andre som vil ha et (etter mitt syn) bedre produkt kan kjøpe Meedio (foreløpig versjon i skrivende stund er 1.15.22).

Har testet trialversjonen og den virker veldig bra, var endel "bugs" med myHTPC angående divx/xvid avspilling, og DVD-avspilling. Det ser ut til å ha ordnet seg.

prisen er i overkant av 400 kr.

Så en Linux Distro en gang som virket meget bra, synd jeg ikke husker navnet i farten

Heter MythTV, finnes på MythTV.org

bruker den selv på min HTPC, fungerer veldig bra, bortsett fra at det er endel mas med å få skjermkortet til å fungere. Virker ikke som om mythtv er spesielt glad i ATI-kort..

Lenke til kommentar

for å få brukt den live-tv funksjonen i MythTV (fast forward/rewind/pause live TV) må man da ha et TV-inn kort/TV tuner?

Det var ikke den distroen jeg mente, men den så jo riktig bra ut den også!

Så på filstørrelsen.. under 6MB, Er dette et fullverdig OS på bare 6MB??

EDIT: Så man måtte ha Mandrake eller andre distroer i bunn for å få MythTV til å virke. Den jeg snakket om var et eget, fullverdig OS :)

Endret av Xvani
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...