Gå til innhold

Ny PC m/busjett på 12 000,-

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe meg ny PC den 25. august, men er ikke like inne i miljøet når det gjelder erfaringen og anbefalinger som jeg var for ca. 1 år siden, så jeg trenger alt dere kan koke sammen.

Regner med å bruke ca. 12 000,- på en PC som hovedsaklig skal stå og dure som en Game-Server på LAN, eventuelt også DHCP/Firewall. Dersom alt ordner seg ser jeg også helst at den kan takle en filserver samtidig.

Har kikket litt på 10/100/1000 mbit nettverkskort, men har ikke switcher som støtter dette. De jeg har er 10/100, så jeg vet ikke helt... Hva tror dere om dette?

Scenario:

Mekke Server for LAN som kan takle kontinuerlig trafikk fra 100 brukere hele tiden.

(Dersom det er maaasseee ressurser ledig vil jeg muligens benytte den til å spille StarCraft samtidig...)

Your call folkens! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror at eg kan si med stor sikkerhet at skal du kjøre en filserver så er den ikke brukende til så mye annet en det. Tror du kan glemme å kjøre den som gameserver i tillegg. Eg er selv arrangør av et mindre lan party (ca. 100 - 120 stk) Og vi kjører en dual MP1800+(2Gig pc2100ecc) til gameserver (burde hatt en til :) ) og en Intel P4 2.6GHz til filserver. Game serveren er det selvsakt noe resursert til overs men ikke på filserveren den ligger så og si med en konstant trafikk på 6000 - 10000KB/s. og da er den ikke brukende til så mye annet.

For et lanparty bør dere ha 1-2 gamservere, en filserver og en til intranet / DHCP.

Game og filserveren bør han en del minne.

(dette er etter min mening et minimum)

Lenke til kommentar

Vurderte å la en router dele trafikken, men vet ikke om jeg vil koste på meg en cisco router for det... (er utdannet Cisco-Driftskandidat) Så kanskje du har rett... 1 server for filer, 1 for spill og 1 for DHCP etc... Ikke dumt... Men Specs?

Lenke til kommentar

Filserveren trenger ikke så veldig bra specs men eg vil anbefale med en på over 1.2 GHz,det som er viktig er mye minne (min 1GB) så kjøp en del billige minne brikker til den.

Spill serveren må ha bra specs.(alt etter hva den kjører seff) Vi kjører 4 CS servere på vår dual MP 1800+ med 2 GB minne. 2 public og 2 match fordelt på forskjelige HDD`er. Som du ser så er det CS så dominerer treffet våres, men regner med det er ikke bare oss det gjelder :)

Ellers kan du bruke nesten hva som helst til DHCP og intranet så lenge det er en stabil pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...