Crossy Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Eg venter hjem to S-ata disker en av de kommende dager. Eg har et Abit IC7-MAX3, i følge "S-ata guiden" så trenger eg visst ikke å installere drivere for disken.. Men det følgte med en diskett med drivere til S-ata ved hovedkortet. Hva trenger eg dem til? Når eg skal formatere så må eg vel gjøre dette før eg installeren xp? Eller gjør xp det for meg? ( Skal ha windows på en S-ata raptor disk ). Eg har aldri vert borti S-ata før Takker for alle svar! Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) når man installerer XP så kommer det spørsmål om man skal formatere diskene. da velger man JA hvis man ikke har brukt diskene før bare for å forsikre diskene helt.. men prøv å installer diskettene først hvis du har ett OS fra før av.. Endret 1. august 2004 av XtrubioR Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Operativ systemet har ikke alltid driverne ved innstallasjon på sata diskene, da må man trykke F6 i oppstarten av innstallasjonen (når den spør om eksterne scsi drivere) for at diskene skal bli funnet slik at man kan innstallere på dem. Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Dette sto på S-ata guiden: "B) Dersom du har ett Intel basert hovedkort med southbridge brikkesettene ICH5/ICH5R (eks. 875P/865PE baserte kort) trenger du ikke å legge inn ekstra drivere. Disse vil likevel bli overskrevet under XP- installasjonen" Mitt hovedkort har 875P brikkesettet.. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Xp har en disk manager under innstallasjon. Jeg bruker bare og opprette boot partisjonen og lager de andre inne i xp etter innstallasjon. Går mye raskere enn og formatere alt under innstallasjon. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Dette sto på S-ata guiden: "B) Dersom du har ett Intel basert hovedkort med southbridge brikkesettene ICH5/ICH5R (eks. 875P/865PE baserte kort) trenger du ikke å legge inn ekstra drivere. Disse vil likevel bli overskrevet under XP- installasjonen" Mitt hovedkort har 875P brikkesettet.. Betyr at driverne installeres ved XP-installasjonen. Formuleringen kan muligens misforståes så den blir endret nå. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) el-asso ! Ta med tilsvarende info for AMD64 kort med sata integrert i sørsiden i guiden også kanskje . Mange kort har nå 2 native + to sata porter på sil eller promise kontroller. Brukerene som nyinstallerer må følge med på hvilken disk som settes på hvilken kontroller . ... Endret 1. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Altså..installerer xp driverene automatisk, slik at jeg ikke trenger diskettet. Eller trenger jeg disketten til windows-installasjonen, og windows vil spørre etter driverene der..? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Altså..installerer xp driverene automatisk, slik at jeg ikke trenger diskettet. Eller trenger jeg disketten til windows-installasjonen, og windows vil spørre etter driverene der..? Du trenger ingen diskett. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 el-asso !Ta med tilsvarende info for AMD64 kort med sata integrert i sørsiden i guiden også kanskje . Mange kort har nå 2 native + to sata porter på sil eller promise kontroller. Brukerene som nyinstallerer må følge med på hvilken disk som settes på hvilken kontroller . ... Takk for tipset, har lagt det til nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå