Gjest Slettet+4756147 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Hei! Jeg skal kjøpe meg bærbar data, men så er jeg i tvil om hva/hvilken jeg skal kjøpe. Den skal brukes til skolearbeid, dataspill, photoshop og internett. Med skolearbeid så er det ikke ment å ha den med på skolen (med unntak under prosjekt-arbeid), altså vil den bli brukt hjemme til leksearbeid. Når det gjelder internett, så er jeg ikke nødt til å ha det med, men det er alltids greit å ha muligheten til å koble seg til internett. Mine krav: * min. 40 GB harddisk * DVD-spiller gjerne combo drive med cd-brenne * min. 256 MB DDR Ram * min 2,5 Ghz prosessor * helst widescreen, men ikke noe must. * fint om det har litt høy oppløsning. * mulighet for tilkobling til digital kamera o.l. * batteri med litt lang levetid og kapasitet. * godt tastatur med touchpad * liten vekt, maks 3 kg * Maks pris 12-13000,- Er det noen som har tips til en maskin som møter mine krav? Jeg har kikket en del på nett, og har funnet disse: * Fujitsu Siemens Amilo D-8830 P4 2, 8 Ghz * Dell Inspiron 510M Er det noen som har en av disse? Jeg vil gjerne vite hva som er bra og hva som er negativt. Kjempefint om jeg kunne få noen bra tips her! Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 I tillegg til de der så ville jeg også ha tittet på ECS Green maskinene som Multicom selger. Du kan også ta en titt på it24.no, der kan du også sette opp sammen en bærbar pc. Jeg ville utelukket Amilo D8830. Hvis du skal bruke den i en lesesal, så kan det nok hende at den støyer for mye siden den har P4 prosessor. Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg råder deg til å kjøpe en maskin utstyrt med såkalt Centrino. Ikke la deg lure av prosessorhastigheten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4756147 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Dataen skal ikke brukes i lesesal i det hele tatt. Hvis jeg skal ha den med på skolen, så blir det i prosjekt sammenheng. Så støyen fra maskinen spiller ikke så stor rolle igrunn. Litt støy må man jo regne med uansett. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Litt støy må man jo regne med uansett. Nei, man må faktisk ikke det. Hvis man velger riktig produkt kan man faktisk få lite støy og god ytelse til riktig pris. Sann mine ord; en bærbar som bråker er mye mer irriterende en en stasjonær som suser litt, for bærbar`n har du på bordet rett foran deg i kort avstand til ørene. Hvis du skulle få lyst til å sitte i godstolen med pc`n på fanget er det ikke sikkert at en som bråker er egnet til dette. Dette fordi at slike ofte har lav batteritid, blir varme og gjerne er tunge. Som enmannen skriver, se etter maskiner med Centrino-stempel. Disse er typisk lavmælte, kjølige, relativt lette har god batterilevetid og har i tillegg innebygget wlan. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Sitter og klargjør en HP ZT3330 akkurat nå. Den har Centrino med 1.5 ghz og 512 mb ram, dvd+r, 60GB disk og widescreen, foruten minnekortleser og annet snadder. Litt dyrere enn din antydning, men tror nok at du med en slik får god uttelling for de ca. 2 lappene ekstra den koster... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå