Zachzi Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Heisann! Har nylig kjøpt Kent nyeste plate Vapen och Amunition. Da jeg skulle få musikken over til mp3-format viste det seg at CD-en var kopibeskyttet. Det gikk bare an å spille sangene med en spiller som fulgte med CD-en. Hvis man gikk inn i f.eks utforskern så man ikke "tracksene". Noen som har vært bort i dette? Noen som vet hvordan man kan få CD-en til mp3 selv om den er kopibeskyttet? -Zachzi Lenke til kommentar
hurst Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 vet ikke, men er det sony? isåfall står det om kopibeskyttelsen her: http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom...key2audio.shtml Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Det skulle visst gå ann å kopiere CD'en med CloneCD 4.0 i følge en artikkel jeg leste. Jeg regner med at det vil ta rotta på kopibeskyttelsen, da kopien ikke vil ha dette. (i alle fall er det sånn jeg regner med at det funker). Jeg skjønner ikke at selskapene engang gidder å kopieringsbeskytte musikk CD'er..for det første er det ulovlig etter norsk lov (det er fullt lovlig å kopiere til eget bruk, det eneste som er ulovlig er distribusjon), og for det andre, enhver beskyttelse er noe som vil bli cracket av en eller annen, det er bare å kaste penger ut av vinduet. Men...dumme som vi er som kjøper et tonn med CD'er..så har de vel plenty med penger å kaste bort. Lenke til kommentar
Destro Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 vis du bruker neron, ser du sangene da vis du gjør det så kan den lage mp3 av sangene? ellers så kan du gjøre 1:1 kopi som sagt over med cdcopy eller lingnende programer se på www.gamecopyworld.com Lenke til kommentar
tokov Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Bruk Nero, det virker helt fint og få låtene over til MP3, har prøvd 3 forskjellige plater med "kopibeskyttelse" Betinger at du har en Cd-rom/Brenner som leser plata. tar du en 1:1 kopi feks med cloncd får du med kopibeskyttelsen.. Lenke til kommentar
Tullingen Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 heh, jeg brukte Audiocatalyst på Shakira cd'en som det sto at cd'en ikke gikk an å spilles av på en pc =) er ikke sikker men det kan vel være et triks å innstallere ASPI drivere .. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Hva med clony XXL den knekker alt ! :smile: Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Hei Har og kjøpt Vapen och Ammonisjon.. Bra plate! Måtte seff rippes til mp3 og det gjorde jeg slik. Bruker AudioCrusher til rippinga og slengte plata inn i dvd-romen min (pioneer). Der viste tracklist de 6 eller 7 første spora, spor 7 var oversized, 800min og mange mb. Og noen dataspor var der og. Prøvde Mplayer og winamp, de skjønte ingenting. Klødde meg litt i hodet. hmmmmmm, va skal vi gjøre no? Analogt, neppe. Laster ned ett nytt rippeprog, som hjalp. Trykte på eject på dvd, tok plata rolig ut og plasserte den i min gode gamle hp8100+ cdbrenner. Refresha audiocrusher, lasta ned tracklist fra cddb, og rippa 11 spor som e høre på no...:smile: Moral: En god cd-rom hjelper, mangler du det kan en søplete gammel brenner gjøre susen. [ Denne Melding var redigert av: okvangar på 2002-04-27 22:04 ] Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 Etter å ha sett de forskjellige metodene fant jeg ut at følgende fungerte best: 1. Last ned programmet AudioCrusher. 2. Sett den kopibeskyttede CD-en inn i CD-brennern. Da det ikke fungerte på cd-romene uten at jeg vet hvorfor. 3. Gå inn i AudioCrusher å ripp cdene til *.WAV. 4. Bruk Lame Mp3-encoder til å komprimere filene til *.mp3 med god lyd (192kbps). -Zachzi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå