Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av minne!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal bygge ny pc nå og jeg sysla med tanken på å bygge Micro-ATX pc, men slo det ganske kjapt fra meg etter å ha lest litt om dette på hardware.no. Derfor blir det vanlig Midi-Tower i stedet. Jeg skal ha følgende komponenter:

Kabinett: (Diabolic rød/svart eller blå/svart, har ikke bestemt meg) 849,-

Psu: BeQuiet 450W 1.3 Color 1.403,-

HK: Asus P4C800 Deluxe 1.969,-

CPU: Pentium 4, 3.0 800Mhz FSB 1.969,-

HDD: WD Raptor 36.7Gb 950,-

Ser dette greit nok ut?

I tillegg har jeg NEC DVD-brenner, 3 HDD'er og grafikkort som flyttes over fra ekisterende pc. Lyden kjører jeg gjennom et Klipsch ProMedia THX 2.1 oppsett og skjermen er Sony Trinitron 19" (gammel men knallgod!)

MEN jeg trenger hjelp til valg av minne. Pc'en skal primært benyttes som en avspiller av lyd og bilde, P2P klient samt noe spilling. Jeg har ikke tenkt jeg skal overklokke. Hvilke minnebrikker anbefales?

MVH

Han Derre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke skal overklokke regner jeg med du heller ikke skal justere tilgangstider (Cas Latency). Jeg vil da rettet blikket mot noen minnebrikker som klarer DDR400 @ CL 2 eller CL 2,5. Jeg ville anbefalt deg å kjøpe 2x512 MB og foreslår følgende, avhengig av budsjettet ditt:

Corsair TWINX1024-3200XL

Corsair TWINX 3200LL

GeIL PC3200 ULD 1024MB

GeIL PC3200 Golden Dragon Series 1024MB

TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB

Alle disse er kommer bra ut av tester jeg har lest. Er du selv ute etter lesestoff om de så bruk Google.

Lenke til kommentar

Oooops!

:blush:

Jeg hadde blingsa litt på det jeg hadde satt opp selv. PSU'en koster seff. ikke så mye. 865,- er prisen!

Takker forresten for gode svar. Mulig jeg nøyer meg med 2x256mb brikker, de XL brikkene va'kke gratis nei.

MVH

Han Derre

Lenke til kommentar
Fra PS Data's lagersalg..

P4C800 DELUXE Mainboard S-478 Intel 875P ATX Audio GbLAN IEEE1394 Raid SATA 800MHz Retail  Kr. 682.00

Grunker å spare der...til bedre RAM...

Heisann Heia! Takker masse for tipset ditt! Hovedkortet er underveis i posten! :w00t:

I tillegg har jeg gjort følgende endringer:

Kabinett: Aero X202, Sort 695,-

Dette har fått knallbra kritikk bl.a. på oschoot.no

(Det Diabolic-Kabinettet ble FOR horete, dessuten skal DR. Dremel og jeg leke oss litt, bort med bærehåndtaket og inn med frostet vindu med rød katode på sidene oppunder slik at de ikke er direkte synlige.)

RAM: Corsair TWINX1024-3200XLPRO 2.952,-

(Etter tips fra stian-hg og king_pedersen velger jeg XL-brikkene til Corsair, men i PRO-utgaven (jada, digger blinkende lys inni pc'en, blir mye kulere enn juletreet vi har hver jul!)

Takker alle sammen, nå vet jeg hva jeg skal ha. Kanskje det kommer en liten beskrivelse av prosjektet til slutt á la Nils G sitt "Project Blue Dream" på ocshoot.no bortsett fra at mitt kanskje blir "Project Blue/Red Fantasy"...eller nosånt *hehe* :dribble:

MVH

Han Derre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...