tulling03 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Når jeg brenner filmer på min nye NEC 2510a, går det VELDIG tregt med resten av maskinen. Skjønner ikke helt hvorfor, da dette ikke kommer når jeg brenner CD'er. Har en ganske ny maskin, så jeg tror ikke det er HW som er for svak. (Se profil). Brenner med 4x (pga platene) og bruker Nero 6. Er det noen innstillinger el. i Nero som gjør at maskinen prioriterer brenningen, som gjør at den er så treg ellers, eller har dere noen forslag. (Forresten, ja - DMA er på.) Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Har du sjekket i taskmanager om nero tar all cpukraft? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Høyreklikk på min datamaskin/egenskaper/hardware/device manager/ide atapi kontrollere eller kontrollpanel/system/hardware/device manager/ide atapi kontrollere så sjekker du der om dma er slått på. Dersom brenner/cdrom/harddisker bruker PIO mode så går mye av cpu krafta når data overføres. Edit så ikke at dma er slått på Endret 1. august 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå