El Matador Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg og en kompis har tengt oss tråløst lan. men problemet er at vi bor 300m ifra hverandre, inni et litt tett bolig område. Ingen av oss har pcene på loftet heller mitt i huset. Er det noen som vet om det er mulig å lage wlan så langt? jeg skal også få internett igjenom ham. legg gjerne inn en link om utstyr som kan virke! Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Er vel mulig og lage Wlan så langt ved at man bruker eksterne uteantenner og signalforsterkere. Jeg og en kamerat kjører Wlan på ca 50-75m og det er på grensen på hva man kan klare med standard trådløst aksesspunkt og vi har hvert våres wrt54g linksys router med modifisert firmware og vi har boosta signalet fra 28 milliwatt (standard) til 52. (null/dårlig kontakt om vi kjører på normal signal styrke) Er en del murvegger i mellom og han har sin router stående nede i en kjeller under bakken. Det er hannes problem siden adsl linja er lagt inn hos meg Endret 1. august 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå