Gå til innhold

Oppgradering til mamma, råd tas med takk!!


Excelsion

Anbefalte innlegg

Ja, jeg skal altså oppgradere pc'en til mamma..

Hun sitter på en PII 300 og det begynner å bli gammelt.. =)

Så jeg tenkte, en P4 "Northwood" 1,8 ghz til 2151.

Jeg valgte P4 fordi de ikke produserer så mye varme, stillegående og stabile. (Min meining)

Men hovedkort?!?!? Jeg veit ikke hva slags ram hu har behov for... Hva som er mest gunstig..

Og heller ikke hva slags hovedkort som er helt greit og passer til henne..

For å bruke hennes ord, "bare det beste er godt nok"..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

> Hun sitter på en PII 300 og det begynner å bli gammelt.. =) Så jeg tenkte, en P4 "Northwood" 1,8 ghz til 2151. <

 

...i hvilket kabinett - m.t.p. PSU'en ? - det er ikke bare å sette et p4-hovedkort i et gammelt kabinett.

 

 

In-Win Midi tower ATX IW-S506 til 547,- hos Scancom http://www.buydirect.no/BD/bd.aspx?cmd=pro...info&pid=105216 er snacks for mødre o.a. ( stille/ elegant og p4-ready - kan fåes med 300 watt PSU også ).

 

_________________

mvh. Tram

2 x BE6 & PIIIE

Kyro II & G400 MAX

 

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-04-27 16:28 ]

Lenke til kommentar

Det holder helt sikkert med plass, i og med at det er maskinen til mora di.

Problemet er strømforsyningen. P4 krever strømforsyning med ekstra 12v kontakt, noe som Dell kabinettet ikke har.

 

Så, bytt ut strømforsyneren eller invester i et nytt og romseligere kabinett.

Lenke til kommentar

hallo! hva driver moren din med da? quake 3? cs? mulig jeg tar feil men ser for meg mødre som personer som såvidt drister seg inn på explorer med wordi bakgrunnen! så det du trenger å gjøre er nok bare å hive i litt mer ram og ta en god clan install avos (legg inn win2k).

 

christ! vi har en 2nd maskin er med Pentium 100 48mb ram og det holder da til enkelt bruk som internett og tekstbehandling, tom starcraft!

Lenke til kommentar

Mamma spiller The Sims =)

Og hu vil rocke verden =)

Og det går ikke så greit på en PII 300..

Så når hu først skal oppgradere, så vil hu jo selvfølgelig gå forbi sønnene =))

 

Btw. Hvordan ser jeg om strømforsyningen har den extra 12v kontakten som P4 trengte??

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Excelsion på 2002-04-28 00:37 ]

Lenke til kommentar
Quote:


On 2002-04-28 00:33, Excelsion skrev:

Mamma spiller The Sims =)

Og hu vil rocke verden =)

Og det går ikke så greit på en PII 300..

Så når hu først skal oppgradere, så vil hu jo selvfølgelig gå forbi sønnene =))


Btw. Hvordan ser jeg om strømforsyningen har den extra 12v kontakten som P4 trengte??



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Excelsion på 2002-04-28 00:37 ]</font>


du har den ikke ,maskinen er for gammel til d,en liten kontakt med fire ledninger i,kvadratisk hvis eg husker riktig,eller for å si d på en annen måte,lite tykk ledning med fire ledninger i.
Lenke til kommentar

Her på garden så bruker vi vår egen teknikk ved oppgradering. Da jeg for noen år siden klarte å slenge melkespannet over 20 meters grensa, ble det feira med oppgradering frå gut til mann.

 

Tror ikke det hjelper med noen oppgradering for min mamma, da hun begynner å dra på åra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...