bleidd Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Lurer på å kjøpe meg en 1999 Audi TT. Blir nok til at jeg tar en kjøpstest hos NAF før evt kjøp, men er det noe spesielt disse bilene er kjente for? Tenkte å se på en i morra, og hadde vært kjekt å kunne litt om kjente feil så jeg er litt forberedt. Er det forresten quattro på alle TT? Mener å ha hørt det en gang, men glemte å spørre da jeg ringte. (Jada, jeg kan jo bare ringe igjen ) Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Bilene er egentlig kjent for å ha veldig lite feil. Eneste er sensorer i motoren, og luftmengdemåler osv som av og til ryker. Men det merker du da bilen går som et dass.. 180hk fikk du både med og uten quatto. 225hk fikk du kun med quattro. Men husk at dette er haldex-quattro da, ikke samme som på andre audier med langsmontert motor. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Ok. Prisen tatt i betraktning, så er denne jeg skal se på uten quattro da (230 000). Er den forresten mye dårligere, "denne" quattroen i TT i forhold til den "vanlige"? Ser flere både fordeler og ulemper med 4wd. Rent økonomisk er det vel mest forsvarlig å kjøpe 2wd uansett, med tanke på bensinforbruk f.eks. Jeg er jo ufornuftig nok som kjøper TT i det hele tatt. Det sier iallfall alle andre til meg, hehe. (Men det er jo deilig på vinteren å dra fra alle i lyskryss o.l. med 4wd da. Hadde en Sierra en gang. 0-10 km/t på snø på 20 sekunder. Argh.) EDIT: mye å tenke på... Glemte TAKK for svar! Endret 1. august 2004 av Vandalen Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Vel.. de lærde strides om hvilke av systemene som er best. Det fine med Haldex-koblingen er at den brukes kun når du får bruk for den, mens den "gamle" TorSen koblingen har kontinuerlig drift på alle 4. Dvs at TT'en er fwd helt til du spinner, da drar den på bakhjulene også. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Ok, takk skal du ha. Gleder meg til å prøve den i morgen, har drømt om en siden jeg så den første gang... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Ok. Prisen tatt i betraktning, så er denne jeg skal se på uten quattro da (230 000). Er den forresten mye dårligere, "denne" quattroen i TT i forhold til den "vanlige"? Ser flere både fordeler og ulemper med 4wd. Rent økonomisk er det vel mest forsvarlig å kjøpe 2wd uansett, med tanke på bensinforbruk f.eks. Jeg er jo ufornuftig nok som kjøper TT i det hele tatt. Det sier iallfall alle andre til meg, hehe. (Men det er jo deilig på vinteren å dra fra alle i lyskryss o.l. med 4wd da. Hadde en Sierra en gang. 0-10 km/t på snø på 20 sekunder. Argh.) EDIT: mye å tenke på... Glemte TAKK for svar! tror ikke du burde bekjymre deg over hvordan quattro sytemet funker eller ikke, du merker ikke så mye til det.. men hvorfor skulle 4x4 biler bruke mer bensin, en 2wd? bryr du deg så mye om det økonomiske så mye så er en smart bil, bilen for deg. du kjøper tydlighvis en Audi TT fordi du synes den er stilig.. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Biler med kontinuerlig 4x4 bruker mere bensin. Bl.a pga økt vekt, økt rullemotstand, at 4x4 systemet stjeler effekt osv. Dette er da normalt kjent. Men han burde ikke kjøpe TT for å være fornuftig.. Det er greit å være ufornuftig avogtil også.. det er da en har mest morro! Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Ja, moro er stikkordet her. Det er vel enda noen år til barn kommer inn i bildet, og når den tid kommer har jeg nok verken tid eller råd til noe sånt. Så det er enten nå, eller når jeg er 50 år, med langt hår i hestehale og måne på toppen, nyskilt og skal sjekke småjenter. (Temmelig overdrevet ja, hvis noen skulle misforstå..) Jeg har en økonomisk bil nå. Den er faktisk så økonomisk at den kjeder meg. 1997 Subaru Legacy 2wd (import). Billig å vedlikeholde, veldig lavt forbruk, billig å forsikre og med lite utstyr (ingenting går i stykker). Hatt den i to år nå, og er bare "lei". Ønsker en ufornuftig "sportsbil", og TT virker som om den er midt i blinken for min smak, uten å være altfor dyr i drift. Lenke til kommentar
Bose Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 hvorfor ikke Toyota Mr2? banker TT`n rett fram og iaffal i svingene. den er også billig i drift og ikke så dyr å forsikre heller Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Jo, den er nok grei den (pen bil ja!), men har veldig liten plass inni. Det er en av grunnene til at jeg ombestemte meg fra BMW Z3 til Audi TT i det hele tatt. (Positivt overrasket av bagasjeplassen i TT, det må jeg si.) Dessuten er jeg ikke så sikker på å ha en cabriolet her i Ålesund. Hvorfor banker den TT'n forresten? Den har da ikke mer enn 140 hk, og ingen turbo (såvidt jeg vet da). Og så ser jeg at de samme MR-2'ene har stått til salgs veldig lenge, iallfall her i byen. Er de svært vanskelige å selge kanskje? Lenke til kommentar
espen73 Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hei, er det noen som vet om det er mulig å ha et barnesete i baksetet på TT'en...? Klarer ikke helt å bedømme det utifra bildene jeg har sett. Forutsetningen er selvsagt at alle sitter komfortabelt. Takk for svar Espen Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Har testet litt nå. Jeg er 192 cm høy og har en masse på 110 kg. Når jeg sitter i førersetet, er det ikke plass til noen bak meg; setet er så og si borti baksetet. Dette for at jeg skal kjøre komfortabelt. Når jeg sitter i det høyre setet, kan jeg ha det litt lenger frem og likevel sitte godt. Da er det plass til en liten person bak meg. Rundt 150 cm maks for å få plass under taket. Siden setet er såpass kort i lenge (ikke bredde, plass til 2 der), kan man ikke sitte så man synker så mye ned heller. Hvor mye plass barneseter tar aner jeg ikke, men håper det svarte litt på spørsmålet ditt. Baksetet er ikke for mennesker såvidt jeg kan forstå, men heller for en gymbag og noen cd-plater. TT'n jeg så på har jeg nå så og si kjøpt. Har papirene klare her, men bilen står på verksted og er ikke klar før mandag *vente i spenning* Lenke til kommentar
boza Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 Hei Vandalen Skal ikke knuse drømmene dine eller noe, men en venninne av meg (litt kækse sådan) fikk (!) TT Quattro i sin 18års gave for ca 5 år siden, dette var noen av de første som rullet ut, og hun har desverre bare hatt problemer med den, hun nevnte en ting og det var at den ene sylinderen konka, samt en hel del annet, håper for din skyld at dette var et engangs tilfelle, og et bittert sådan, siden de bare ha rhatt problemer med TT'n dems, og faren som er en svoren Audi fan, har A6 og A4, er rimelig bitter fordi TT'n han kjøpte var full av sykdommer. Ta en grundig sjekk før du kjøper hvertfall, og lykke til. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 3. august 2004 Forfatter Del Skrevet 3. august 2004 Det hørtes slett ikke bra ut nei. Har en gammel venn som er mekaniker på Møller, og han sa at feilene var få hos dem iallfall. Men en grundig NAF-test skal tas, takk for advarselen! Rikinger altså, de har det godt på noen måter iallfall *litt misunnelig* Lenke til kommentar
espen73 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Takk for nyttig info, Vandalen Hadde ikke de største forhåpningene heller, men... Gratulerer og lykke til med din nye TT - jeg har ihvertfall bare hørt godt om den Espen Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Synes Vandalen er fornuftig som velger "tysk kvalitet", fremfor skranglete riskokere som toyota etc.. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Synes Vandalen er fornuftig som velger "tysk kvalitet", fremfor skranglete riskokere som toyota etc.. Tja... de "skranglete riskokerne" er jo forsåvidt mest kjent for drivsikkerheten (dvs. lite feil og minimalt med rep.) og er som oftest bedre på det punktet enn de fleste tyske bilene Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 burde ikke ta den en tur på Autobahn hvertfall .. tidlig TT er jo beryktet for å bli stky ustabil over 100km/t .. (HAHA! ) hva er det med VAG og Aerodynamik? de har Europas mest hightec Vindtunell.. men likevel klarer de å produsere Vind-flopper som TT og den nye Bugattien Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Problemet med tidligere TT var mangel på downforce bak samt mangel på traction-control som fikk teite gamle kvinnfolk og andre amøber til å dra av veien i svinger pga for stor fart. Derfor ble alle tilbakekalt og fikk montert spoiler og tc. Dette "problemet" er derfor ikke tilstedeværende lenger. Og at to modeller har dårlig (?) aerodynamikk ut av alle produserte ser ikke jeg som et problem. Da er det heller mye annet som kan taes frem hos andre produsenter. Uten at vi trenger å ta den diskusjonen her. Lenke til kommentar
Giugiaro Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Synes Vandalen er fornuftig som velger "tysk kvalitet", fremfor skranglete riskokere som toyota etc.. Tja... de "skranglete riskokerne" er jo forsåvidt mest kjent for drivsikkerheten (dvs. lite feil og minimalt med rep.) og er som oftest bedre på det punktet enn de fleste tyske bilene Du er tydeligvis en av de som ikke vet så imponerende mye om bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå