Christian86 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Kort sagt Dersom jeg vil angre kjøp av en harddisk, og en gjenstand som mangler emballasje. er det noe sted i lovverket som hindrer dette? Er mest av nyskjerrighet jeg lurer, og det har ingen relevans med den tidligere posten om en feileleveranse. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Kort sagt Dersom jeg vil angre kjøp av en harddisk, og en gjenstand som mangler emballasje. er det noe sted i lovverket som hindrer dette? Er mest av nyskjerrighet jeg lurer, og det har ingen relevans med den tidligere posten om en feileleveranse. Kjøpsloven sier at varen må kunne leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde. Hvis det er snakk om en retail-forpakning, så er jo mye av poenget at den kommer i fancy eske (+ en ekstra bundle)... og hvis du da har ødelagt/kasta denne esken, så ville ikke JEG gitt deg mulighet til å bruke angrefristen. Kunne du i tillegg være mer spesifikk? Kom varen dårlig embalert? Har du selv ødelagt/kasta embalasjen? Retail eller bulk-produkt? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Harddisk kom i en antistatisk pose, og den har jeg enda. gjenstand nr er en 4,5kg printer som kun kom i en printer emballasje. Nei er ikke jeg som var så dum, men foreldrene som aldri hører når jeg sier ting IKKE skal kastes jeg har alt annet som var med, untatt den fordømte emballasjen. Sant sies så er jeg ekstrem på å beholde emballasje ettersom jeg aldri vet om noe kan gå galt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Samme her, har all embalasje til alt av elektrisk utstyr eg har (iPod, hovedkort, skjermkort osv...) Mammo seier kvar gong "Nå må du kaste dei der snart" Men neida Ettersom du ikkje har mulighet til å bruke original embalasje så kan du ta kontakt med dei du kjøpte den av og høyre kva dei meiner. Kanskje får du ikkje return, kanskje får du full retur, kanskje får du returnert mot å betale ein prosent av varen. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 hvis produktet har en mangel, kan de da kreve noe av meg siden emballasjen mangler? Som posten om "mangel i leveranse sier" så er det egentlig en funksjon som mangler på denne printeren. Den var annonsert med BT, men det viste seg at den ikke har det. Jeg har foreslått for butikken at jeg kan få en annen printer som koster like mye BT løsning ville koste for dem, eventuelt en hvor jeg betaler litt i mellomlegg eller at jeg får avslag tilsvarende BT ville koste å skaffe. Dette er ca 600-800 NOK Problemet er bare at situasjonen for retur var ganske god når jeg hadde emballasjen, men nå er situasjonen endret, og jeg er litt bekymret for hva som kan skje. Hva ville dere ha gjort dersom det var feilinformering fra butikken sin side, og det var ingen slik løsning tilgjenngelig for printeren. Ville dere da gått med på feks en printer til 1600 uten ekstra/mindre kostand for kunden, når løsningen som ellers måtte skaffes hadde kostet rundt 1800 (printer+egenskap)? Det som er forslagene er som følger; Min far har foreslått at vi kan kjøre ned printeren til dere, og det vi da ønsker er R300 eller R300M maskinen. R300 maskinen er innenfor det denne løsningen kostet dere, mens R300M koster ca 400 kroner mer ( om det lot seg gjøre å lage et tilbud på det) i samme slengen ville vi da også lagt inn bestilling på RX600 maskinen. Avslag som tilsvarer det tapet av funksjon, noe som tilsvarer kostnaden ved å skaffe enheten. Dette er rundt 600-800 kroner. Jeg kan forstå hvis noen syns dette høres høl i hodet ut, men det var ment som et forslag, og jeg ønsket andre forslag velkommen. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 hvis produktet har en mangel, kan de da kreve noe av meg siden emballasjen mangler? Ja, det kan de. At varen har en mangel, betyr ikke at kjøpers ansvar for produktet forsvinner. Nå er ikke jeg advokat, eller professor i jus, men det er fullt mulig at butikken vil ha sitt på det rene, om de nekter å ta imot varen pga. manglende embalasje... selv om produktet har en mangel (funksjon som ikke er slik det er oppgitt eller man kan oppfatte) Den var annonsert med BT, men det viste seg at den ikke har det. Jeg har foreslått for butikken at jeg kan få en annen printer som koster like mye BT løsning ville koste for dem, eventuelt en hvor jeg betaler litt i mellomlegg eller at jeg får avslag tilsvarende BT ville koste å skaffe. Dette er ca 600-800 NOK "BT" ? Kunne du ikke fortelle hva HELE saken dreier seg om ... ? Da hadde kanskje sånne som meg forstått hva du mente... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 ok, beklager. Satt i kroatia og lette etter en printer, ettersom vi har fått en G5 og Ixsus 500 i familien. Netshop hadde en 935 på tilbud, og det var opplyst at dne hadde bluetooth (heretter forkortet som BT) Når jeg da kom hjem, og vi hentet den på tirsdag viste det seg at den ikke hadde det. Ringte så butikken, og forklarte hva som hadde skjedd. De fant da ut at det var en feil i anonnsen, og at den ikke skulle ha det. Som løsning fikk jeg en printer BT løsning og en BT key for den stasjonære. Dessverre så viste det seg at ingen av BT enhetene mine kunne finne den. Prøvde med travelmate, H3870 (Ipaq), 7610 eller 6310. Tilslutt så sjekket jeg hjemmesiden, og der stod ikke min printer oppført blant støttete enheter. Begynte da å lete gjennom PSdata,Komplett osv, men ingen av deres enheter fungerte med 935 enheten. Tilslutt gav jeg opp, og sendte en mail, men la for sikkerhetsskyld et innlegg her om dette hvor jeg ikke nevnte butikken sitt navn. Jeg syns personlig at netshop har gjort så godt de kan (ettersom jeg fikk Bt settet fraktfritt) Etter alt dette lette jeg etter emballasjen. Dessverre så viste det seg at foreldrene hadde glemt at jeg ettertrykkelig sa "den skal IKKE kastes" Det med harddisken var egentlig bare et hypotetisk spørsmål. Var nyskjerrig på hvorvidt det egentlig går ann eller ikke, å returenere slike ting. håper dette er en bra nok forklaring, og igjen jeg beklager de litt dårlig forklarte postene før denne. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 hvis produktet har en mangel, kan de da kreve noe av meg siden emballasjen mangler? Ja, det kan de. At varen har en mangel, betyr ikke at kjøpers ansvar for produktet forsvinner. Nå er ikke jeg advokat, eller professor i jus, men det er fullt mulig at butikken vil ha sitt på det rene, om de nekter å ta imot varen pga. manglende embalasje... selv om produktet har en mangel (funksjon som ikke er slik det er oppgitt eller man kan oppfatte) Den var annonsert med BT, men det viste seg at den ikke har det. Jeg har foreslått for butikken at jeg kan få en annen printer som koster like mye BT løsning ville koste for dem, eventuelt en hvor jeg betaler litt i mellomlegg eller at jeg får avslag tilsvarende BT ville koste å skaffe. Dette er ca 600-800 NOK "BT" ? Kunne du ikke fortelle hva HELE saken dreier seg om ... ? Da hadde kanskje sånne som meg forstått hva du mente... vel, etter å ha sjekket det så vil ikke emballasje spille inn her. Uansett så er saken avsluttet. Snakket med netshop i dag, og i morgen henter jeg en annen printer. Dessverre så må harddisk og harddisk kabinett i retur for å dekke mellomlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå