Gå til innhold

Silent Viking, XP 2100+ og en nybegynnende kløne = altfor hø


virtua_

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skulle i går sette sammen en PC for første gang. Ble mye knot, men den er i alle fall oppe og går nå.

 

Men! Jeg hadde problemer under installasjonen av Silent Viking vifta mi, måtte ta den av og sette på flere ganger, noe som vel kan ha smurt litt goop utover.

 

Og, dum som jeg var brukte jeg et flatt skrujern til å skrape av Thermal Pad'en for å legge på Arctic Silver 3 goop. Dette lagde et par riper i kobberbelegget, og jeg innbiller meg at dette har mye å si. Arggh, jeg føler meg så dum!

 

Temperaturen når jeg starter opp ser ut til å legge seg rundt 55 grader, noe som vel er ALTFOR mye for idle temperatur? Kassa er vel avkjølt, med en temperatur på 23 grader.

 

Jeg hadde tenkt å fjerne vifta, bestille en ny Silent Viking, rengjøre og fjerne all goop fra prosessoren og så installere en ny Silent Viking uten riper... Vil dette få temperaturen ned? Er ikke 55 grader idle ekstremt mye?

 

Hilsen en dum kløne...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det står på Microplex at den er for XP 2000+, men andre sider nevner XP 2100+...

 

Men, spørsmålet, kan disse ripene være grunnen til at prosessoren er 55 grader på idle?!? Jeg hadde for meg at den skulle ligge på rundt 27-30 grader idle, ikke 55? Kan disse ripene være hele forskjellen, eller kan vifta være for dårlig?

 

Håper noen kan gi meg et godt svar, for som sagt har jeg bra kjøling av kabinettet, 23 grader ca, med 3 kabinettvifter og 1 harddiskvifte.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-28 17:38, virtua_ skrev:

Vel, det står på Microplex at den er for XP 2000+, men andre sider nevner XP 2100+...


Men, spørsmålet, kan disse ripene være grunnen til at prosessoren er 55 grader på idle?!? Jeg hadde for meg at den skulle ligge på rundt 27-30 grader idle, ikke 55? Kan disse ripene være hele forskjellen, eller kan vifta være for dårlig?


Håper noen kan gi meg et godt svar, for som sagt har jeg bra kjøling av kabinettet, 23 grader ca, med 3 kabinettvifter og 1 harddiskvifte.


 

Det å håpe på 27-30 grader med denne kjøleren er å være litt vel optimistisk.

 

Jeg tror ikke ripene du snakker om (hvis dem ikke er veldig dype) kan utgjøre mere enn 2-3 grader.

 

Men jeg har ingen løsning på problemet.

(er du sikker på om temperaturavlesningen er korekt??)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...