Zepticon Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Halloen... Skal kjøpe meg PC ganske snart... og har i den forbindelse sett på dette hovedkortet fra Netshop, Det er et Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250. Er det noen som har erfaring med dette kortet, og kan si litt om kvaliteten. Har lest en del reviews, men flesteparten er av 745 utgaven, ikke 939 som jeg skal ha... Så er det noen som har noe å si? Endret 1. august 2004 av Zepticon Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Tja MSI sitt var vel det som kom best ut i test , dessuten vet jeg ikke om det kortet lider av samme feilene som det til 754 , men det ha r iallefall div problemer bla at det ikke takler 2 minnebrikker på 400 hastighet men klokker dem ned til 333 , så har det problemer med nettlesern, den låser seg og da må maskinen restartes og til sist er det problemer med sata raid , der forsvinner partisjonene og dermed mister du alt på diskene, nei det er ikke feil på diskene, dette var problemer som også var på 150 utgaven. Selv har jeg iallefall bestemt meg for bytte av hk merke, da jeg er avhengig av en stabil maskin . Lenke til kommentar
Sarion91 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) jeg ville heller gått for MSI sitt kort med nForce3 350 gb enn det gigabyte kortet. Endret 1. august 2004 av Sarion91 Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 ville ha kjøpt dette kortet: http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=17048 test av kortet: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8483&side=1 Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Traxco, det kortet er til socket 754, emnestarter vil ha socket 939. MEN, du er uansett inne på noe. Jeg har bestemt meg for å vente til Epox kommer med nforce 3-939-hovedkort før jeg oppgraderer. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 ops..beklager trodde det var s-754 trådstarter spurte om Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Noen som har link til MSI kortet? Og link til plasser det er testet? EDIT: Snekker'n: hvor har du lest om de feilene...? der jeg har lest var de fleste fornøyd og hadde ingen slike problemer... EDIT 2: Kom nettopp over dette reviewet, som sier at kortet er nForce 3 Ultra 250GB... kan dette stemme? er det d samme kortet som dem har på Netshop? Endret 1. august 2004 av Zepticon Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) HER er en test av 939 kortene . Når det gjelder de problemene jeg beskriver er disse på 754 kortene og jeg vet ikke om de er på 939 , jeg har selv hatt 150 kortet og opplevd problemene og har nå 250 kortet og de samme problemene er der , har også snakket med flere andre som har dette kortet og som har nøyaktig samme feilene , når det gjelder minneproblemet (med 2 brikker) vet Gigabyte om dette , men er ikke istand til å fine en løsning . At så satakontrollern kutter ut i eningen og forårsaker at en da må formatere diskene på nytt er temmelig uholdbart . Eller må jeg si at det er et meget raskt og bra kort, hadde det ikke vært for disse nevnte problemene . PS: Ja det er det kortet du linker til . Endret 1. august 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Ser ikke ut som om dem har noen problemer med det.... Men jeg tror jeg vil satse på dette... skal bestille til uken, og det er ikke noen som har fått de andre på lager enda... ser d nå ut som... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Har bestilt det Gigabyte-kortet, det ligger på posten og venter på meg. Lenke til kommentar
Sarion91 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Har bestilt det Gigabyte-kortet, det ligger på posten og venter på meg. Kom med tilbakemeldinger til kortet når du har fått det da... Endret 1. august 2004 av Sarion91 Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 det gigabyte kortet er veldig durt da..så man må tenke da vis man skal skifte til nforce 4 etter vert.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 (endret) Kom med tilbakemeldinger til kortet når du har fått det da... Tja, nå er kortet installert. Alt vel så langt, har ikke prøvd å overklokke, det er så sinnsykt varmt her inne. Installasjonsprogrammet som fulgte med virket litt ustabilt, og kræsjet en gang. Automatisk oppdatering av software via inett går veeldig sakte. Hadde litt trøbbel med å montere vannkjølingen, men det er vel egentlig ikke Gigabytes skyld. Bl.a. fikk jeg ikke monteringsanvisningen til RBX-blokka til å stemme helt overens med hardwaren, så der ble det litt improvisering. Samme med Maze 4 chipsetblokka. Mulig det er jeg som er litt treg av meg. Det var forresten ekstremt liten klaring mellom chipsetblokka og skjermkortet, et større kort enn 9800 Pro hadde ikke passet (håper ikke x800 er større). Edit: Og CPU-temp i bios er total skivebom. Edit: En ting til: Satte på Winamp nå med onboard lyd, lyden hakker veldig mye. Vet ikke hva det kommer av, men Audigykortet blir nok satt inn nå tenker jeg. Update: Har installert Windows på nytt nå på ny disk, og nå er lyden bra. Endret 3. august 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå