Marvil Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Skjønner ikke hva..? På grunnkurs velger du mellom 1Y og 1X, der X er vanskeligst. På VKI velger du mellom 2MZ og 2MX, der MX er vanskeligst. På VKII velger du mellom 3MZ og 3MX, der MX er vanskeligst. Koden MZ er relativt ny, så de som har gått VGS tidligere har tittelen MY på sin matte, dersom de har tatt den enkle versjonen (nåværende MZ). Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Dessuten trenger du ikke være redd for å ikke forstå det enda, du skjønner fort systemet Og du skal ikke velge 1X eller 1Y før etter jul, uansett. Så du har god til til å forstå det. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Dessuten trenger du ikke være redd for å ikke forstå det enda, du skjønner fort systemet Og du skal ikke velge 1X eller 1Y før etter jul, uansett. Så du har god til til å forstå det. Litt kjekt å kunne legge planer.. Lenke til kommentar
elied Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 På grunnkurs velger du mellom 1Y og 1X, der X er vanskeligst.På VKI velger du mellom 2MZ og 2MX, der MX er vanskeligst. På VKII velger du mellom 3MZ og 3MX, der MX er vanskeligst. Koden MZ er relativt ny, så de som har gått VGS tidligere har tittelen MY på sin matte, dersom de har tatt den enkle versjonen (nåværende MZ). Hm... Jeg trodde man tok 1M frem til jul på GK (førsteåret), og at man etter jul hadde valget mellom 1MX og 1MY. Ellers stemmer det du skriver, men man skal være obs på at man ikke trenger å ta matte som fag på hverken VK1 (andreåret) eller VK2 (tredjeåret). Det er kun matte på GK (1M + 1MX/1MY) som er obligatorisk på studieretning for allmenne, økonomiske og administrative fag. Correct me if I'm wrong! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Forresten, elied: Er dette noe du har godtatt/i det hele tatt vet noe om? Lenke til kommentar
elied Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Forresten, elied: Er dette noe du har godtatt/i det hele tatt vet noe om? Jeg ble tipset om det, men har på ingen måte godtatt det. Jeg sendte en mail til administratoren på siden, og fikk en full ansvarsfraskrivelse i retur. Han skjøv alt ansvar over på en bruker ved navnet Ace_Ventura eller noe. Skal sende en mail til han og be han om å fjerne artikkelen umiddelbart. Hvis ikke så skjer, er jeg ikke nådig overfor de som bryter opphavsretten. Da kan han vente seg en skikkelig juridisk omgang han sent vil glemme. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Slikt må man (desverre) regne med skjer på dette forumet. Lenke til kommentar
El_Diseñador Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Fuck matte! Jeg skal gå Grafisk Design på MI nå om to uker. Betaler bare 60 000 i året, og de driter i om du kan matte eller ikke. Eneste er at du må ha erfaring med Tegning/Form & Farge.. Selv har jeg gårr GK/VK1 Tegning/Form & Farge og VK2 Reklame/Illustrasjon & Design. Gleder meg som en unge til å starte der, blir gøy! *Wee* Matte suck uansett... Hehe, men det burde jeg kanskje ikke si etter 2 år da jeg skal søke på Høyskolen i Akershus på Produktdesign, der matte er veldig viktig hehe... Men men. Shit au! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Ehh... litt mange linjer i signatur, kanksje? Og matte er faktisk viktig, selv om du liker det eller ikke. Edit: leif Endret 15. august 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Og matte er faktisk viktig, selv om du liker det eller ikke. Kommer vel alt an på dine interesser, og ka du har tenkt å studere Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Skjønner ikke hva..? På grunnkurs velger du mellom 1Y og 1X, der X er vanskeligst. På VKI velger du mellom 2MZ og 2MX, der MX er vanskeligst. På VKII velger du mellom 3MZ og 3MX, der MX er vanskeligst. Koden MZ er relativt ny, så de som har gått VGS tidligere har tittelen MY på sin matte, dersom de har tatt den enkle versjonen (nåværende MZ). Takker, da ble jeg mye smartere Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 (endret) Skjønner ikke hva..? På grunnkurs velger du mellom 1Y og 1X, der X er vanskeligst. På VKI velger du mellom 2MZ og 2MX, der MX er vanskeligst. På VKII velger du mellom 3MZ og 3MX, der MX er vanskeligst. Koden MZ er relativt ny, så de som har gått VGS tidligere har tittelen MY på sin matte, dersom de har tatt den enkle versjonen (nåværende MZ). Takker, da ble jeg mye smartere Blibedit: De-stickied for å få litt mer plass i kategorien, link til tråden finnes nå her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176376 Endret 5. september 2004 av Blib Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Så vidt jeg er klar over ser skolene på de forskjellige mattefagene slik:3MX -> Ingen over, ingen ved siden. Hvis dette er inntakskrav vil 3MZ ikke være nok. 2MX -> Samme som 3MZ 3MZ -> Samme som 2MX 2MZ -> Samme som "førsteklasse-matte" Ok, tråden er gammel, men tenkte jeg måtte klare opp i noe her: 2MX er likestillt med 3MZ - mao: Loomy har rett. Det eneste er vel at 2MZ ikke er førsteklassematte, men bare 2MZ hjelper en ikke mer enn førsteklassematte (kanskje derfor det ble brukt ""). 2MY er det man i dag kjenner som 2MZ. Derfor er uttalelsene dine ikke helt å tro på når det gjelder opptakskrav og matematikk. 2MZ er et nytt fag som til nå ikke har fått en ”døråpner-funksjon” til høgere utdanning, som den 2MX har. Faget er grunnlag for å velge 3MZ, og sammen vil de to ”Z-fagene” bli sidestilt med 2MX i forhold til opptakskrav i høgere utdanning (2MX = 2MZ + 3MZ). Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ja.. Jeg har 3MZ, og kommer inn på 2MX-studier (som forresten mitt studie blir til neste år). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå