Gå til innhold

En artikkel om yrket som profesjonell webdesigner


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hva..?

 

På grunnkurs velger du mellom 1Y og 1X, der X er vanskeligst.

På VKI velger du mellom 2MZ og 2MX, der MX er vanskeligst.

På VKII velger du mellom 3MZ og 3MX, der MX er vanskeligst.

 

Koden MZ er relativt ny, så de som har gått VGS tidligere har tittelen MY på sin matte, dersom de har tatt den enkle versjonen (nåværende MZ).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På grunnkurs velger du mellom 1Y og 1X, der X er vanskeligst.

På VKI velger du mellom 2MZ og 2MX, der MX er vanskeligst.

På VKII velger du mellom 3MZ og 3MX, der MX er vanskeligst.

 

Koden MZ er relativt ny, så de som har gått VGS tidligere har tittelen MY på sin matte, dersom de har tatt den enkle versjonen (nåværende MZ).

Hm...

 

Jeg trodde man tok 1M frem til jul på GK (førsteåret), og at man etter jul hadde valget mellom 1MX og 1MY.

 

Ellers stemmer det du skriver, men man skal være obs på at man ikke trenger å ta matte som fag på hverken VK1 (andreåret) eller VK2 (tredjeåret). Det er kun matte på GK (1M + 1MX/1MY) som er obligatorisk på studieretning for allmenne, økonomiske og administrative fag.

 

Correct me if I'm wrong!

Lenke til kommentar
Forresten, elied: Er dette noe du har godtatt/i det hele tatt vet noe om?

Jeg ble tipset om det, men har på ingen måte godtatt det. Jeg sendte en mail til administratoren på siden, og fikk en full ansvarsfraskrivelse i retur. Han skjøv alt ansvar over på en bruker ved navnet Ace_Ventura eller noe. Skal sende en mail til han og be han om å fjerne artikkelen umiddelbart.

 

Hvis ikke så skjer, er jeg ikke nådig overfor de som bryter opphavsretten. Da kan han vente seg en skikkelig juridisk omgang han sent vil glemme. :nei:

Lenke til kommentar

Fuck matte! Jeg skal gå Grafisk Design på MI nå om to uker. Betaler bare 60 000 i året, og de driter i om du kan matte eller ikke. Eneste er at du må ha erfaring med Tegning/Form & Farge.. Selv har jeg gårr GK/VK1 Tegning/Form & Farge og VK2 Reklame/Illustrasjon & Design. Gleder meg som en unge til å starte der, blir gøy! :) *Wee* Matte suck uansett... Hehe, men det burde jeg kanskje ikke si etter 2 år da jeg skal søke på Høyskolen i Akershus på Produktdesign, der matte er veldig viktig hehe... Men men. Shit au! :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva..?

 

På grunnkurs velger du mellom 1Y og 1X, der X er vanskeligst.

På VKI velger du mellom 2MZ og 2MX, der MX er vanskeligst.

På VKII velger du mellom 3MZ og 3MX, der MX er vanskeligst.

 

Koden MZ er relativt ny, så de som har gått VGS tidligere har tittelen MY på sin matte, dersom de har tatt den enkle versjonen (nåværende MZ).

Takker, da ble jeg mye smartere :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva..?

 

På grunnkurs velger du mellom 1Y og 1X, der X er vanskeligst.

På VKI velger du mellom 2MZ og 2MX, der MX er vanskeligst.

På VKII velger du mellom 3MZ og 3MX, der MX er vanskeligst.

 

Koden MZ er relativt ny, så de som har gått VGS tidligere har tittelen MY på sin matte, dersom de har tatt den enkle versjonen (nåværende MZ).

Takker, da ble jeg mye smartere :)

:thumbup:

 

Blibedit: De-stickied for å få litt mer plass i kategorien, link til tråden finnes nå her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176376

Endret av Blib
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Så vidt jeg er klar over ser skolene på de forskjellige mattefagene slik:

3MX -> Ingen over, ingen ved siden. Hvis dette er inntakskrav vil 3MZ ikke være nok.

2MX -> Samme som 3MZ

3MZ -> Samme som 2MX

2MZ -> Samme som "førsteklasse-matte"

 

Ok, tråden er gammel, men tenkte jeg måtte klare opp i noe her:

 

2MX er likestillt med 3MZ - mao: Loomy har rett. Det eneste er vel at 2MZ ikke er førsteklassematte, men bare 2MZ hjelper en ikke mer enn førsteklassematte (kanskje derfor det ble brukt ""). 2MY er det man i dag kjenner som 2MZ. Derfor er uttalelsene dine ikke helt å tro på når det gjelder opptakskrav og matematikk.

 

2MZ er et nytt fag som til nå ikke har fått en ”døråpner-funksjon” til høgere utdanning, som den 2MX har. Faget er grunnlag for å velge 3MZ, og sammen vil de to ”Z-fagene” bli sidestilt med 2MX i forhold til opptakskrav i høgere utdanning (2MX = 2MZ + 3MZ).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...