svalbard Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Skaffa meg Nec 2510a etter å ha lest mye bra om den. Når jeg putter i en Verbatim DVD+R 8x plate og skal begynne å brenne data til den ved hjelp av Nero så starter den opp og går i noen sekunder før jeg får denne feilmeldingen. Hva kan problemet være? Har prøv alle hastighetene og får samme feilmelding opp. Endret 1. august 2004 av svalbard Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Hei, 'Buffer Underrun' betyr at systemet dit ikke greier å levere data fort nok til brenneren. Der kan være mange årsaker til det - her er et par av de: Filen/filerne du ska brenne er ekstremt fragmentert. Harddisken eller brenneren kører ikke i DMA-modus. Du har antivirus kørende i bakgrunnen. Du kører ekstremt overklokket. PS. Egentligt er 'Buffer undrerrun' et sjeldent fænomen med dagens brennere - da de typisk har 2 - 8 Mb buffer-RAM. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Hvordan sjekke om den kjører i DMA-modus eller ikke?? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 høyreklikk på min datamaskin/egenskaper/hardware/device manager/ide atapi kontrollere eller kontrollpanel/system/hardware/device manager/ide atapi kontrollere så sjekker du der om dma er slått på. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 DMA er på. Har lukket antivirus og fil-delings-program. Men det får samme feilmelding opp. Lenke til kommentar
jessecd Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Tror det er et vanlig problem på nec 8X,hadde en 2500 og den hadde samme problem,løste det med å kjøpe en plextor 8X,har ikke hatt noen problemer etter det Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Hei, Du kan jo prøve nogen andre DVD-plater og bruke nyeste versjon av Nero. Jeg har aldrig vert særlig imponert av Verbatin (helt tilbake fra QIC-tape tiden). Mvh Kimmer Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Hei, Du kan jo prøve nogen andre DVD-plater og bruke nyeste versjon av Nero. Jeg har aldrig vert særlig imponert av Verbatin (helt tilbake fra QIC-tape tiden). Mvh Kimmer Ok. Skal prøve å laste ned update til Nero. Har hele tiden hørt at Verbatim plater er de platene det er minst brennefeil med. EDIT: Brukte rundt 9min på å brenne 4,2GB med DivX på 8x. Er det bra?? Endret 1. august 2004 av svalbard Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Rart at du får buffer underrun, da alle nyere CD brennere (og dvd brennere) har B. Underrun protection Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Ser ut som at det virker nå. Lastet ned update hos Nero og holder på å brenne nå. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Ser ut som at det virker nå. Lastet ned update hos Nero og holder på å brenne nå. Takker for all hjelp. Bare hyggeligt! Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Hei,PS. Egentligt er 'Buffer undrerrun' et sjeldent fænomen med dagens brennere - da de typisk har 2 - 8 Mb buffer-RAM. Det er ikke bufferen som har så mye å si på dette, men heller de nye teknologiene (burnproof mm.) 8MB hjelper lite når du brenner med 10800KB/sek som er 8x DVD 8MB/10.55MB= 0,758sek - den buffern hjelper ikke mye med andre ord... Selv med vanlig CD-R blir det 6000KB/sek (40x) 8MB/5.86MB = 1,37sek... Endret 1. august 2004 av Xvani Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Det er ikke bufferen som har så mye å si på dette, men heller de nye teknologiene (burnproof mm.) 8MB hjelper lite når du brenner med 10800KB/sek som er 8x DVD 8MB/10.55MB= 0,758sek - den buffern hjelper ikke mye med andre ord... Hei, Hvordan tror det ville gå hvis der ikke var noget Buffer-RAM? Dit fine regnestykke viser jo at bufferen ligger 0,758 sek foran selve brenningen (rent fysisk - hvis man ser bort fra diverse burnproof-teknologier) Der skal ganske mye til for at systemet henger sig opp i 0,758 sek (i dagens PC'er). For 10 år siden (Win 3.11 og 2x speed IDE-brenner uten buffer-RAM) kunne man dårligt bevæge musen under brenningen uten at det galt! På den tid var en SCSI-brenner et MUST. Mvh Kimmer Endret 1. august 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå