Gå til innhold

Hjelp! Jeg slettet en filmsnutt fra minnkortet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Havnet i samme tilfelle som deg da jeg ved en feiltakelse formaterte minnekortet på kameraet mitt. Med jpegdump 1.12 fikke jeg tilbake alle bildene. MEN...det ene videoklippet jeg hadde lagret på minnekortet kom tilbake i form av en masse stillbilder - dvs behandlet jpegdump filmklippet som alle frames'ene det bestod av :-(

Så det ser nok stygt ut angående det filmklippet ditt...

Lenke til kommentar
Havnet i samme tilfelle som deg da jeg ved en feiltakelse formaterte minnekortet på kameraet mitt. Med jpegdump 1.12 fikke jeg tilbake alle bildene. MEN...det ene videoklippet jeg hadde lagret på minnekortet kom tilbake i form av en masse stillbilder - dvs behandlet jpegdump filmklippet som alle frames'ene det bestod av :-(

Så det ser nok stygt ut angående det filmklippet ditt...

JpegDump er et glimrende program, men det tar bare bilder. Det må jo finnes et tilsvarende program som kan få frem videoklipp?

mvh

Lenke til kommentar

Hvis du kommer i skade for å slette ett bilde, eller slette alle bildene, eller kanskje formattere brikken, så må du ikke ta flere bilder.

Hvis du tar flere bilder så kan det gå på bekostning av hvor mange bilder du klarer å ta ut.

Det finnes flere programmer som kan hente tilbake bilder. De enkleste av disse kikker på fil-listen som ligger et sted på brikken. I denne listen er det kun et merke som er satt når bildet ble slettet slik at alt ligger fremdeles tilgjengelig, hvis en bare ser bort ifra det merket. Dermed kan programmet hente tilbake bildet. Derimot, i det du tar bilder vil noen kameraer overskrive filnavnet i den listen ett bilde av gangen, og noen kameraer overskriver hele listen med en gang.

De mer avanserte programmene bryr seg ikke om denne listen men ser igjennom hele kortet etter data som likner på jpeg-informasjon. Disse programmene er veldig bra til å hente tilbake tapte jpeg-bilder, men bruker du raw så er de ikke noe særlig

Det enkleste er å la være å ta bilder på brikken i det du skjønner at du har slettet noe, men det kommer jo an på situasjonen om du kan det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...