Gå til innhold

Hjelp!Får ikke installert xp(blåskjerm)

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver å installere xp(orginal xp pro), men får blåskjerm hver gang,enten når den legger inn drivere, eller midt i installasjonen..

Specs:

Amd64 2800

Hk:EPoX EP-8KDA3J

1024mb ram(corsair twinx)

Ati R9800Pro

120gig WD s-ata

PFN_LIST_CORRUPT står det på blåskjermen...

Noen som har vært borti samme problem??

Hvis det trengs mer info for å løse problemet, så fyr løs! Har lyst til å få den igang idag, så all hjelp settes veeeldig pris på!

På forhånd takk!

E!

Edit: leif

Endret av Skuld
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo takk, men fikk ikke så mye ut av den linken, det KAN være noe galt med noe av komponentene..men hvordan finner jeg ut det? har lite med verktøy som kan måle/sjekke det...irriterende å ikke få det til..helt ny pc..

Lenke til kommentar
jo takk, men fikk ikke så mye ut av den linken, det KAN være noe galt med noe av komponentene..men hvordan finner jeg ut det? har lite med verktøy som kan måle/sjekke det...irriterende å ikke få det til..helt ny pc..

10 kroner på at det er SATA-kontrolleren som fucker det opp.

Det følger en diskett med SATA-drivere med hovedkortet, bruk denne når windows xp install ber deg trykke F"ett eller annet tall" helt i begynnelsen av installasjonen.

Evt. kan du disable hele kontrolleren via jumper på hovedkortet, slik som jeg gjorde. EDIT ( selvfølgelig hvis du ikke bruker SATA-disk)

Endret av Saft-is
Lenke til kommentar

ehm...jeg kjørte en install i bakgrunn mens jeg søkte hjelp, etter utallige forsøk funka det helt uten videre, tok ut en rambrikke,skal prøve å stappe den inn igjen, og håpe på d beste...

its a miracle! :w00t:

takk for alle inlegg! :thumbup:

E!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...