Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treig hastighet i DC og Bittorrent.


Anbefalte innlegg

Hei, for en liten stund tilbake fikk vi oppgradert til 2mbit hjemme hos oss, men jeg opplever ingen større hastighet i programmer som DC og Bittorrent. Selvom jeg laster ned fra de med kjempegod utlinje har jeg ikke vært over 30kb/s på dc! Laster jeg ned fra en annen internett side ligger jeg på rundt 260kb/s!

 

Er det et problem som kan fikses? Vi har et nettverk hjemme og min bror er sånn it-konsulent hos et større firma, så jeg antar at det ikke er noe galt med nettverket, men med mine instillinger? Kjører full autonegotiation på duplex btw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hastigheten i dc og .torrent kjem like mykje an på kva linje dei du laster ned ifrå har, som kva linje du har.

 

For å sete det litt på spissen, så hjelper det ikkje om du har 100mb viss dei du laster ned ifrå bare hat 56k modem (eller verre)

Selvom jeg laster ned fra de med kjempegod utlinje har jeg ikke vært over 30kb/s på dc!

 

Det sa jeg i min første post.

Lenke til kommentar

Har du adsl eller sdsl? Har du sjekka hastigheten din på itavisen eller dslreports.com eller noe? Hvis alt stemmer der er det bare ren og skjær tilfeldighet at du har så lav hastighet. Det kan også ha noe med at hvis du har adsl og du laster opp, så mister du faktisk båndbredde til nedlastning. Husk det. Derfor sdsl er så bra. To separate linjer for ut og inn.

Endret av CaSh
Lenke til kommentar
Det kan også ha noe med at hvis du har adsl og du laster opp, så mister du faktisk båndbredde til nedlastning. Husk det. Derfor sdsl er så bra. To separate linjer for ut og inn.

Hei,

 

Kan du forklare det lidt bedre?

 

Mvh

Kimmer

når noen laster opp fra deg så begreneser / går dette utover din nedlasting eks 256k opp /128k ned - laster noen max fra deg si 128k så får ikke du mere enn 128k ned. Derfor er Syncronus dsl best og ikke asyncronus dsl

Lenke til kommentar

He,

 

Du kan prøve denne testen: DSL-Reports for at se om din PC er konfiguret skikkeligt for bredbånd.

 

Tror egentligt bare at du har vert uheldig med dei du laster ned fra. I DC prøv da å finne nogen med [bBB] i nicket deres. Dei pleier å ha bra uploadshastighet men desverre sjeldent en ledig slot.

 

Edit: diverse stavefeil!

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

når noen laster opp fra deg så begreneser / går dette utover din nedlasting eks 256k opp /128k ned - laster noen max fra deg si 128k så får ikke du mere enn 128k ned. Derfor er Syncronus dsl best og ikke asyncronus dsl

Hei,

Vet det - teknikeren :-)

 

Men tror ikke at han CaSh helt vet hva han snakker om!

 

SDSL kører ikke på 2 seperate linjer! Man får akkurat de samme problemer med SDSL som med ADSL, hvis man bruker hele Upload-kapasiteten!

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...