indeeds Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 takker igjen:D men det holder med 128mb? vet ikke hva det står for egentlig.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Andreasfe jeg fortalte bare sannheten jeg. For å få skikkelig Doom3 ytelse trenger man 6800GT, men spillet funker også med Geforce4... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Takk for alle svarene!!!Har tenkt å kjøpe meg sapphire Radeon 9800pro 128mb lite retail !! Det vil vel være bra nok!`? ja.... bra nok til alt!!! ... men ville valgt msi til 100kr mer pga kjølinga .... dersom du en gang vil klokke spes. med tanke på at det er XT kjerne på det (ssv.) 128MB minne holder.... Typisk ellkjøp ol. å selge svake skjermkort med 256 MB's minne (eks 9600SE 256MB -> så står det i annonsen "HELE 256MB SKJERMKORTMINNE FOR Å KJØRE DE MEST KREVENDE SPILL OG APPLIKASJONER" En enkel forklaring; Dersom du har en bil med 54HK (Radeon 9600) er det lite vits med en 3 liters V12 maskin (256 MB minne) Ble litt dust... men du skjønner... annonsen sier da "3 l. V12 maskin ... EDIT: leifer Endret 1. august 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Eh.. Hvorfor lages ikke 6800GT /6800Ultra med 128MB da . Eller x800Pro for den saks skyld . Man vil nok om en ukes tid eller to se at 256MB videominne er godt å ha enten det er på 9600/9800/fx59xx serien. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Tviler på at 256 MB på 9600serien har noe for seg ever... minet eroftere tregere (kvantiteten år ut over kvaliteten) men som komp. er hastigheten på GPU skrudd opp.... Husker ikke hvilket skjermkort (tror det var R9100 / som betyr 8500LE som hadde bedre ytelse med 64MB enn 128) ... Edit: gjleder også 8500 og Ti serien! Hvorfor lages ikke 6800GT /6800Ultra med 128MB da .Eller x800Pro for den saks skyld . 6800 kan ikke sidestilles med 9600? Eller? Ser ikke kult ut med "bare" 128 MB Til og med 9800pro kalrer seg like godt med 128MBRAM: Article Info Radeon 9800 256 MB -------------------------------------------------------------------------------- Created: June 4, 2003 -------------------------------------------------------------------------------- Summary: Simultaneous to the launch of NVIDIA's GeForce FX 5900 Ultra, ATI introduces the 256-MB, DDR II variant of the successful Radeon 9800 Pro. This test will show you if double the memory is worth the extra $100. Conclusion The benchmark results of the new Radeon 9800 Pro with 256 MB are sobering when compared to those of the 128-MB variant. It's only in extreme situations (in the highest resolutions and high FSAA settings) that any difference could be seen. In these areas, however, the frame rates are at a low level, which is therefore not realistic and certainly not worth the extra $100. In addition, the card generates an extremely high amount of heat. This is a peculiarity of the DDR II memory, from which NVIDIA's NV30 (alias GeForce FX 5800 Ultra) also suffers. In any case, ATI now has a product in its program to rival the new NVIDIA GeForce FX 5900 Ultra, which is also equipped with 256-MB memory. For those of you who absolutely must play your games in resolutions that are higher than 1600 x 1200 with 4x FSAA, the 256-MB card is sure to be welcome. Other users can take comfort in sparing themselves the extra $100 and be happy with their solid 128-MB version. Even upcoming games such as Doom III don't run better with 256 MB, as our benchmarks show, with the current status of the 3D engine (see the section on Doom III in our FX 5900 review). It's improbable that more changes will be made, if not downright out of the question. If ATI's statement that the cards will be brought to market with the Samsung modules turns out to be true, then the 256-MB version could be worth considering for overclocking fans. However, it still remains to be seen if this will only be valid for cards from ATI, or if it will hold true for board partners such as Gigabyte, Tyan, Hercules and others. http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...on_9800-06.html Endret 1. august 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Eh.. Hvorfor lages ikke 6800GT /6800Ultra med 128MB da . Eller x800Pro for den saks skyld . Man vil nok om en ukes tid eller to se at 256MB videominne er godt å ha enten det er på 9600/9800/fx59xx serien. Tviler på at 9600 kortene noen gang får bruk for så mye minne... Hvis de skal kjøre spill med så store teksturer, så er spillene så krevende fra før at kortet sliter med de uansett. Du kan jo nevne noen spill nå tildags som ikke er så veldig krevende på skjermkortet, men som tar ibruk alle 256MB med minne Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Skal pc'n være raskere med å lagre texturer i PC'ns RAM vha aperture mapping istedet for grafikkkortets video ram da eller . Tenk.......... Spill : DOOM III, HL2 Endret 1. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Even upcoming games such as Doom III don't run better with 256 MB, as our benchmarks show, with the current status of the 3D engine LES! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Doom3 har en modus som er laget for skjermkort med 512MB RAM. Så å si at man ikke trenger 256MB er feil. Endret 1. august 2004 av Betroz Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Les : http://www.doom3portal.com/index.php?subac...t_from=&ucat=2& ... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Ok... men du mener altså at dersom man kjøper et 9600 kort bør man ha med 256MB minne???? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Skal pc'n være raskere med å lagre texturer i PC'ns RAMvha aperture mapping istedet for grafikkkortets video ram da eller . Tenk.......... Spill : DOOM III, HL2 nei, ingen som sier det heller. Men f.eks et 9600 med 256MB ram vil ikke yte noe bedre i doom3 enn et med 128MB, for det første så må du sikkert kjøre teksturene på lav kvalitet for å få noenlunde god fps i spillet så den ekstra rammen teller endre mindre (lav kvalitets teksturer = mindre minnebruk), og for det andre så kommer 256MB versjonen med tregere klokket minne Endret 1. august 2004 av apollox Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg ville gått or det MSI Radeon 9800 pro 128mb ram siden det kortet egentlig er et litt bedre kort en vanlig radeon 9800 pro 128mb. Det blir litt vanskelig å forklare men MSI kortet har på en måte litt mer hestekrefter enn andre radeon 9800 pro kort men det er bare satt en plombe på MSI kortet det på en måte. Hvis man skal bruke det bil eksempelet... Regner med at det var litt mer nyttig lesning for deg en den elendige offtopic 128mb vs 256mb videominne diskusjonen dems. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Bortsett fra 9600XT 256MB som jeg hadde i maskinen selv tidligere . 3.3ns minne kontra 128MB versjonens 2.8ns . Ikke store forskjellen , klokket det litt og fikk 4300 i 3Dmark03 . Så å kalle det tregt pga. minnet er å dra det litt for langt. De lavere modellene derimot , 9600 256MB med 5ns er tregt kontra 128MB 2.8ns ja. Et 9600XT 128MB eller et 9600XT 256MB minimal forskjell. De lavere korta , vel .... ... Endret 1. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 helst under 2000,- Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122901&cks=PRL kunne ikke vært mer enig. det er veldig bra kort til den prisen. 9800pro er ikke SÅ jævli dårlig som mange tror Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Regner med at det var litt mer nyttig lesning for deg en den elendige offtopic 128mb vs 256mb videominne diskusjonen dems. joda, flott at du sitter barnevakt. Han spurte om han trengte 256MB, da blir det ikke offtopic... DETTE er offtopic Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Skal pc'n være raskere med å lagre texturer i PC'ns RAMvha aperture mapping istedet for grafikkkortets video ram da eller . Tenk.......... Spill : DOOM III, HL2 får og si det slik,ville ikke ha spilt hl 2 eller doom 3 med et ati 9600 kort.. og ha 256mb ram på et så dårlig kort som 9600 er en dårlig spøk, er bare og se og ati 9800 pro/fx 5900u med 256 ram,4-6 fps mere i 1200x1600 som de knapt kan kjøre iallefall. så tror at man kan kjøre med mere detaljer med et 9600 kort i doom eller hl 2 når man ikke får mere enn 20-40 fps med et slik kort.. skal man utnytte rammen(256mb)trenger man minst et x800/6800 kort. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Siden tråden har sporet noe av, se på Doom3 guiden til Hardocp der 6800NU var testet med 128MB minne, det gjør det bedre enn X800Pro og ikke spesielt værre enn X800XT. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 er bare og se og ati 9800 pro/fx 5900u med 256 ram,4-6 fps mere i 1200x1600 som de knapt kan kjøre iallefall. skal man utnytte rammen(256mb)trenger man minst et x800/6800 kort. Merkelig hvor mye raskere R9800 med 256MB er i forhold til 128MB versjonen i Call of Duty allerede ved 1280x1024 og 4xAA. Du er way off. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Siden tråden har sporet noe av, se på Doom3 guiden til Hardocp der 6800NU var testet med 128MB minne, det gjør det bedre enn X800Pro og ikke spesielt værre enn X800XT. Dette er uten AA vel og merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå