Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Prisfall på ADSL til høsten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trodde det tok 1 måned jeg?

Jeg har hatt en finger med i spillet på nærmere hundre linjer tror jeg fra mange forskjellige leverandører på ADSL og det tar normalt ca 14 dager, dette forutsetter at det er en enkel levering med GDS-pakke.

Er det en enorm pågang på montørtjenester så kan det fort ta lengre tid men snittet ligger på 14 virkedager.

Det du heller bør passe på er utbyggingsdatoen, det er veldig vanlig at denne forskyves, det er datoen sentralen settes i normal drift du får oppgitt.

Lenke til kommentar
Var det ikke så mye snakk om ADSL 2 for ei lita stund tilbake?

Skulle visst begynne å bygge ut til høsten..? :hmm:

Det stemmer, men de velger vel områder hvor det finnes konkurrenter så som Lyse m-f i og med ADSL2 er påtenkt som medium for og levere TV o.l tjenester.

Lenke til kommentar
Er det slitsomt å gjøre det selv? Eller er det noe enhver tosk får til? :p

Du må plassere en splitter før ISDN-boksen, de fleste ISDN-bokser har en plugg for inngående linje og denne skal inn i splitteren og så er det en ledning til modemet og en fra splitteren og til ISDN-boksen.

Og du må ha ett nettkort i PC-en, CD-en setter opp modem/routeren helt automatisk utover at du må taste inn b/p i programmet.

Lenke til kommentar

14 dager er leveringsfristen Telenor Networks har til operatøren, dvs 14 dager fra Telenor networks får ordren til den skal være levert til operatør.

Online bestiller ikke via Telenor Networks men har egne systemer.

Prisfall til høsten? Neppe, men fler og fler operatører går over til å levere på eget utstyr. Da kan det bli billigere for dem og kanskje det da drypper litt på deg og meg.

Lenke til kommentar
jeg tipper catch kjører ADSL + neste sommer.

derfor er det lite lurt å binne seg for mer enn ett år på ulike abbonoment.

ADSL + skal jo gi 25 MB

Jepp, så tenker jeg Nextgentel og Firstmile følger rett etter.

Høres helt rått ut å få 25mbit inn i stua i Norge, selv om det er lite å skryte av med tanke på vår søta bror.

Synes likevell at det fokuseres for mye på nedhastighet isteden for uthastighet.

Kunne tenkt meg 10/10mbit i steden for ADSL 2+.

-z00l-

Lenke til kommentar
Får ADSL rundt oktober skal man tro utbyggingsplanene + 1 måned

Jeg fikk ADSL 2 uker tidligere enn hva Telenors informasjonstjeneste sa. Du kan være heldig :D

2 uker før datoen som står oppført på sentralen?

Jøss.

*krysse fingre* :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...