Skandinav Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg har nylig skiftet HK til et brukt Abit AT7MAX2 333 MHz. Siden jeg hadde 1024 NON-ECC DDR RAM PC 2100 266 MHz fordelt på 1 stk 512 og 2 stk 256, så satte jeg RAM'met på det nye HK. På det andre HK (som også var 333 MHz), så fungerte maskin uten feil, den var svært stabil og BSOD var så å si nesten aldri tilstede. Nå får jeg BSOD konstant, bare ved starte utforskeren for å f.eks kikke på noe på en ekstern firewire-disk. BSOD kommer også titt som oftest når jeg gjør andre ting. IE/Outlook/WMP har også blitt svært ustabil og må lukkes konstant. Min første tanke var å sjekke RAM, har derfor kjørt Memtest v.3.01. Jeg kjørte en fulltest og før testen låste seg selv ved punkt 4 så ble det rapportert ikke mindre enn drøyt 4 000 000 errors. Når jeg har kjørt default test så kommer det omlag 50 000 errors. Hvordan skal en tolke dette? Defekt RAM? Eller at RAM ikke er kompatibelt med HK? Forslag mottas takknemlig. Alle drivere og BIOS er selvfølgelig oppgraderte, og RAM sitter skikkelig på plass. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Hmm, du burde passe på at RAM'en ikke blir undervollet. Dette var tilfellet hos meg, hadde akkurat samme problemer som du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå