DudeoftheNation Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 hvilken av disse ramtypene er best og hva står CL for? ikke kall meg noob for det vet jeg selv at jeg er Lenke til kommentar
asad Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) hei! http://www.corsairmemory.com/corsair/produ...3707/index.html sjekk denne du. Det står for Cas Latency. Jo lavere, jo bedre. ( det er en tilgangstid ) Endret 1. august 2004 av asad Lenke til kommentar
audunr Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 CL står for CAS Latency. Her er en lang forklaring: http://www.dewassoc.com/performance/memory/cas_latency.htm Lavere CL er som regel bedre. Men hvis du sammenligner PC2100 CL2 moduler med PC4400 CL 2,5 moduler, så kan de siste godt gi deg et raskere system enn de første. Jeg vil anbefale deg å først finne ut hvilken hastighet (PC2700, PC3200) du trenger på rammen, og så se på hvor mye penger du har å bruke på brikker med lav CL. MVH Audun Lenke til kommentar
DudeoftheNation Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Takker Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 p4 systemer drar lite ekstra nytte av lavare cas Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 :!: :!: :!: En av de morsomste topics jeg har sett på lenge. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 :!: :!: :!: En av de morsomste topics jeg har sett på lenge. Skjerp deg einstein! Lenke til kommentar
asad Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 :!: :!: :!: En av de morsomste topics jeg har sett på lenge. Hvorfor det om jeg tør å spørre? Fordi han ikke vet hva c.l står for? :!: , visste det ikke selv til for 4 måneder siden, og jeg ahr drevet med data en stund. Lenke til kommentar
DudeoftheNation Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) jeg kan være morsom noen ganger **** quote faen, jeg får det aldri til Endret 1. august 2004 av DudeoftheNation Lenke til kommentar
Purify Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 :!: :!: :!: En av de morsomste topics jeg har sett på lenge. Vær så snill... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Et par ting: Lav CL; viktig på AMD, ikke Intel Høy hastighet på minnet (Hz); Viktig på Intel, ikke AMD XP (men AMD64?) Dual DDR: Liten/ingen betydning for AMD XP/Socket 754, viktigere i pentium og Socket 939)... ..... mener det er slik.. correct me if I'm wrong EDIT: NOOB (hater det ordet.... spes. skrevet slik; n00b) Endret 1. august 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
GoodGoing Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 hei! http://www.corsairmemory.com/corsair/produ...3707/index.html sjekk denne du. Det står for Cas Latency. Jo lavere, jo bedre. ( det er en tilgangstid ) ÆRE VÆRE DEG SOM LA UT DENNE LINKEN!!! Dette har jeg sett etter i flere år. TAKK! Lenke til kommentar
asad Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 hei! http://www.corsairmemory.com/corsair/produ...3707/index.html sjekk denne du. Det står for Cas Latency. Jo lavere, jo bedre. ( det er en tilgangstid ) ÆRE VÆRE DEG SOM LA UT DENNE LINKEN!!! Dette har jeg sett etter i flere år. TAKK! your welcome Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 your welcome you are [you're] = du er your = din *måtte bare Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Dual DDR: Liten/ingen betydning for AMD XP/Socket 754, viktigere i pentium og Socket 939)... Øøøh.. dual ddr ikke viktig på AMD-systemer ? Du vet hvorfor nforce ble en ytelsesmessig suksess (ja, i tillegg til bra integrert skjermkort) ? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Kan faktisk være at Orjanp syntes spørmålsstillingen var morsom. For det var den faktisk Jeg ser det for meg: Trådstarter sitter og blir mere og mere forvirret mens han leiter etter bra minne. "Hæææ? Hva fa** er det alt dette står for!!!!!" :!: Lenke til kommentar
TJ Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 hei! http://www.corsairmemory.com/corsair/produ...3707/index.html sjekk denne du. Det står for Cas Latency. Jo lavere, jo bedre. ( det er en tilgangstid ) Takker på vegne av meg selv (og sikkert mange andre her på forumet) for denne særdeles nyttige og lærerike linken Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Dual DDR: Liten/ingen betydning for AMD XP/Socket 754, viktigere i pentium og Socket 939)... Øøøh.. dual ddr ikke viktig på AMD-systemer ? Du vet hvorfor nforce ble en ytelsesmessig suksess (ja, i tillegg til bra integrert skjermkort) ? ja, men du vet atdet ikke gir ytlsesforbedring? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Dual DDR: Liten/ingen betydning for AMD XP/Socket 754, viktigere i pentium og Socket 939)... Øøøh.. dual ddr ikke viktig på AMD-systemer ? Du vet hvorfor nforce ble en ytelsesmessig suksess (ja, i tillegg til bra integrert skjermkort) ? ja, men du vet atdet ikke gir ytlsesforbedring? Ok, visste ikke de hadde forbedret ytelse på single-channel. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 OCZ kom med en serie av minnebrikker som beviser at det ikke bare er timingsene på rammen som teller, men også minnebåndbredden, disse brikkene er superraske selv ved 3-3-2-8. Serien heter E.B og er ett av de beste parene med minne du får kjøpt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå