Gå til innhold

Forumgalleriet trenger en ansiktsløftning


Anbefalte innlegg

Angående bilde størrelser går det jo fint å legge en resizer funksjon i opplastnings skriptet i stedet for å gi feilmelding om at bildet er for stort, ikke alle som vet helt hvordan man forandrer størrelsen regner jeg med.

 

Og, designet er greit nok det PoleCat, men den rammen du har brukt rundt bildene og under hw logoen OG i høyre del av header må reduseres i kvantitet.

Bruk noe annet rundt bildene, den var irriterende der, forsåvidt under hw logoen og. Men var fin på høyreside av header.

Endret av Findus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uenig med findus ang. designet. Synes den effekten det er snakk om passer godt inn i designet. Om noe skal forandres kan bordene rundt bildene gjøres mindre/ikke fullt så markante, men synes absolutt ikke at de bør fjernes. Designet er veldig pent, og jeg gir min stemme for at det skal bli brukt.

Lenke til kommentar

Det å hakke i databasen er vel egentlig uaktuelt, siden den er mer enn nok belastet fra før. Det å kjøre en ukentlig (daglig) scan gjennom alle profiler med personlig foto og strippe vekk alle som ikke har og resize (med GD) de som har for stor/liten vil nok være en lettere/bedre løsning. At man utnevner noen "moderatorer" til å gå gjennom brukerfotoene og enten godkjenne de som skal få være med eller velge ut hvilke som _ikke_ skal være med kan også være greit.

 

I teorien blir dette ikke så altfor mye serverside kode å få til.

Lenke til kommentar

Problemet er vel det at vi ikke har tilgang til forumdatabasen med mindre ueland gir oss tilgang. Jeg ser det for meg som heller et script som crawler gjennom forumdatabasen på jakt etter personlig foto, resizer for store/for små bilder og stripper vekk brukere uten personlig foto. Skal ikke være så altfor vanskelig å få til, såfremt man har tilgang til databasen.

Lenke til kommentar

Men, det som kanskje er et problem er at alle brukerene ønsker kanskje ikke å være i forumgalleriet.

Dette kan selvsagt løses med å ikke ha et personalphoto i sin profil, men det er kanskje noen som ikke ønsker og være med i galleriet men forsatt ha et personal photo..

 

Hva som er pent eller ikke er vel opp til en og en hver.

Jeg synes ikke at PoleCat sitt forslag trenger noen remake i det hele tatt jeg..

Lenke til kommentar
Er det ikke mulig å bruke en helt ny database til bilder, og la brukere legge til seg selv? Og ikke bruke forumet som noen kilde? Mulig jeg har gått glipp av noen argumenter mot dette her.. :blush:

Dette må i såfall avklares med Ueland eller andre på et annet administrativt nivå bekrefte. Vi får bare vente til ueland dukker opp i threaden igjen :p

Lenke til kommentar

Skal dette hostes og drives av hw?

 

Uavhenging av det så burde man i hvertfall ikke gå ut i fra registrerte brukere i forum databasen.

Det burde absolutt være manuell registrering for å komme med på listen.

Ved å automatisk hente data fra registrerte brukere på forumet (gjennom web crawling eller tilgang til databasen) vil man få med personer som ikke ønsker det, inaktive brukere som kanskje bare har registrert seg og postet en gang for et år siden.

Lenke til kommentar
Skal dette hostes og drives av hw?

 

Uavhenging av det så burde man i hvertfall ikke gå ut i fra registrerte brukere i forum databasen.

Det burde absolutt være manuell registrering for å komme med på listen.

Ved å automatisk hente data fra registrerte brukere på forumet (gjennom web crawling eller tilgang til databasen) vil man få med personer som ikke ønsker det, inaktive brukere som kanskje bare har registrert seg og postet en gang for et år siden.

Dette kan man forsåvidt forhindre ved å legge til en funksjon i "Kontrollpanelet" der brukeren må velge om han/hun skal være med i Forum-galleriet (alle brukere er "deaktivert" i forum-galleriet som default).

Lenke til kommentar
Skal dette hostes og drives av hw?

 

Uavhenging av det så burde man i hvertfall ikke gå ut i fra registrerte brukere i forum databasen.

Det burde absolutt være manuell registrering for å komme med på listen.

Ved å automatisk hente data fra registrerte brukere på forumet (gjennom web crawling eller tilgang til databasen) vil man få med personer som ikke ønsker det, inaktive brukere som kanskje bare har registrert seg og postet en gang for et år siden.

Dette kan man forsåvidt forhindre ved å legge til en funksjon i "Kontrollpanelet" der brukeren må velge om han/hun skal være med i Forum-galleriet (alle brukere er "deaktivert" i forum-galleriet som default).

Noe som betyr at man må inn og forandre i selve forumet, med andre ord, ganske tungvint og ikke en bra måte imo.

Lenke til kommentar

Polecat sitt design er bra! Det er enkelt, passer inn i hw.no hvis han forandrer litt på fargene til hw.no stilen blir det enda bedre. Liker særlig godt det kameraet med den kule utvidelsen.

 

 

Arve87 er på god vei, trengs litt mer detaljer og muligens hw.no logoen. Den dropshadowen på bildene er litt billig, synes polecats portrettfølelse er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...