Palle Gert Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg har lige samlet en ny PC-er med en AMD Athlon 64 3200 på et Gigabyte HK GA-K8NS Pro og en Arctic cooling silencer 64 TC. Når jeg starter op og går ind i Bios så stabilisere temperaturen sig på ca. 77 gr.C. Vifte hastigheden er kun ca. 1500 rpm. Den kan være fra 1400 til 2400 rpm. Der er valgt smart fan control. Vifte hastigheden burde være max. ved over 60 gr. C. Jeg skal til og indlægge OS og driveres. Burde jeg vendte og tag kontakt med hardware sælger først ? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 sikker på at det er riktig temp?? en kammerat av meg hadde problemer med et hk (men ikke samme typen som ditt) i tempen.... men har du brukt kjølepasta? er det god nok kontakt mellom vifte og cpu?? Lenke til kommentar
Palle Gert Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Jeg har brugt Aretic Silver 5 og viften har god kontakt med processoren. Men jeg syntes ikke at viften er så varm når man rør den så temperaturen kan godt være fejl. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 Jeg har brugt Aretic Silver 5 og viften har god kontakt med processoren. Men jeg syntes ikke at viften er så varm når man rør den så temperaturen kan godt være fejl. Du kan prøve å oppdatete bios, last ned nyeste bios hos noen andre og flash med diskett. Den tempen må være feil uansett, amd 64 slår seg automatisk av ved 70 gradet tror jeg. Lenke til kommentar
Palle Gert Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Ja jeg har for nogle dage siden opdateret bios F1 til F2 og det løste problemet! Nu er temp. 40 gr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå