Gå til innhold

effekt er tvilsomme?


Anbefalte innlegg

Har en pc med athlon xp 2100+ (palomino), pc2100 512mb crucial minne

(2,5-2-2-5), 1*80gB (tvilsom hd) og 1*120gB hd.

Sendte pc-en inn på rep. (effekt, ja de er tvilsomme) med problemet at pc-en enten fikk blåskjerm eller krasja når jeg spilte rise of nations. Fikk pc-en igjen etter noen dager, en diger bulk på kabinettet (hele greia er skeiv), eneste de hadde gjort er å reconnecte ram, tvilsomt ja. har det hjulpet nei.

 

Har tidligere hatt probs med varme på cpu, men skaffa meg to kabinett vifter, men snart går garantien ut, 6mnd igjen. Tenkte å få reparert alt som jeg kan.

 

Liste over tvilsomme komponenter:

80gB harddisk som slår seg av når den vil, fulgte med pc-en.

512mB minne som vistnok, (ifølge effekt) er et problem. :nei:

Athlon xp 2100+ (Palomino kjerne), som spyr ut varme. den påfølgende vifta er nok litt rusten....

Et eller annet std kabinett som ble skeivt etter turen hjem fra effekt.

 

Tenkte å få bytta disse komponentene, tror dere effekt vil godta det?

Og, kan effekt endre på mine kontraktbetingelser uten at jeg har fått noen beskjed.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei, de kan ikke endre kontrakten uten videre, men husk at når du åpner pcen og rører noe inni den faller all garanti bort.

Det varierer fra produsent til produsent ... Ingen lov som sier at det er et faktum. På Packard-Bell og HP/Compaq er det ingen slik begrensning f.eks ...

Lenke til kommentar
nei, de kan ikke endre kontrakten uten videre, men husk at når du åpner pcen og rører noe inni den faller all garanti bort.

vel, ifølge den "boka" som fulgte med står det absolutt ingenting om at jeg ikke kan gå inn i kabinettet å endre på utstyret, men vist det er jeg som forårsaker problemet, da derimot, må jeg betale for evt hjelp.

 

Vist problemet/-ene er der på std pc-en så skal de fikse det. At pc-en f.eks har fåt en for dårlig cpu vifte, kan vel ikke jeg gjøre noe med, selv om jeg har vært inne i kabinettet...

 

Og det med at de har endre kontrakten, eller endra, var at forrige gang jeg ringte kom en tekniker på døra. nå krevde de at jeg skulle sende pc-en inn, og de gjorde absolutt ingen ting, ikke ser det ut til å ha hjulpet heller.

Lenke til kommentar

Da ringer du igjen! I slike saker virker det som om man på pushe på skikkelig for at ting skal funke. Noen forhandlere er uheldigvis litt useriøse, men litt press hjelper mot det meste. Her har kunden rett! Jeg ville aldri ha godtatt en maskin som ikke fungerer 100%! Dessuten er det veldig få firma som gir garantier utover det de selv handler med. Så at du vil ha ny HD grunnet defekt HD går som regel under deres garantier mot leverandør også. Om det hadde vert f.eks. min families PC hadde ringt samme dag som problemet hadde kommet igjen. Men hvordan vet du at HD'n plutselig slutter å fungere? Om maskinen bare slår seg av er det sannsynligvis et HK eller PSU problem.

 

Bulk i kabinettet? Spør, nei.. Krev nytt. Her har du som forbruker med garanti rettighetene. Om ikke du når igjennom med å være høflig, så kan du legge om til en strammere tone. Enten pr. telefon eller mail. Om de nekter å gjøre noe, eller at produktet kommer tilbake med samme feil flere ganger tror jeg du har rett på nytt produkt eller refundering av penger. Som regel har garantier en standard som gir deg som forbruker alle rettigeter om du får produktet tilbake med feil den 3 gangen. Blir det ille kan du besøke forbrukerrådet sine sider å se hva du har av rettigheter. Nevn dem gjerne også for å vise at du som kunde ikke aksepterer å bli praktisk talt gjort narr av.

 

Tilbake til problemet. Fortsett å lever maskinen inn hver gang du har problemet. Har du ifølge dine garantier rett på "hjemme på døren" hjelp, skal firmaet følge disse. Om de ikke har det så kan du kreve firmaet for fraktkostnadene om det er feil på produktet. Dette er noe selvlært stoff, så korriger meg om jeg har feil.

Lenke til kommentar
Tilbake til problemet. Fortsett å lever maskinen inn hver gang du har problemet. Har du ifølge dine garantier rett på "hjemme på døren" hjelp, skal firmaet følge disse. Om de ikke har det så kan du kreve firmaet for fraktkostnadene om det er feil på produktet. Dette er noe selvlært stoff, så korriger meg om jeg har feil.

Dette er en smule irriterende, for poenget med denne typen garanti var at jeg skulle måtte slippe å sende pc-en via postkontoret. effekt betaler frakt, men det er mye stress for meg å måtte levere pc-en på postkontoret. Det var nettopp dette jeg ville slippe... For, det er ikke alle som har like lyst til å måtte stikke bort på posten for å levere pc-en til en tekniker, istedenfor å kunne prate og vurdere med en tekniker her, som er mye bedre...

 

Men hvordan vet du at HD'n plutselig slutter å fungere? Om maskinen bare slår seg av er det sannsynligvis et HK eller PSU problem.

 

Tja, den ene harddisken, den som skranter(dvs. den som er loco banana), bråker endel, og når pc-en stopper i boot-up ved sjekk av komponenter(etter f.eks et diskkrasj), så stopper den foran den ene disken og man kan klart og tydelig høre at den starter opp etter noen sekunder. Dette problemet har vært der en stund, og dette er vel egentlig en garantisak, men den kommer og går litt...

Endret av Eplenektar1
Lenke til kommentar

[nei, de kan ikke endre kontrakten uten videre, men husk at når du åpner pcen og rører noe inni den faller all garanti bort.

]

 

Det er jo nesten som å kjøpe en bil uten å kunne åpne panseret eller bensinlokket uten at garantien går ut!!

 

Og hvordan i f*** får jeg til disse quote greiene her?! ;)

Endret av d0berman1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...