Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp fra noen som kan litt om router :)

Anbefalte innlegg

Jeg spiller et online spill som heter counter strike, en dag fant jeg ut at jeg ville lage en såkalt "dedikert" server, det var da jeg oppdaget at jeg fikk en LAN ip, så bare folk på lan hos meg, kan joine. Jeg har online adsl fra telenor og jeg deler internett med en router, er det noen som kan hjelpe meg ? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google.. :p

Men siden det er søndag i dag så har jeg tatt meg en tur på google og funnet løsningen til deg:

Q:I can't get any one in my server except on LAN. Why?

A:Do you happen to have a router? This is one of the most reason why people can't get into your server. We must enable the port fowarding on your router. In this example I have a Linksys router. In order for me to get into its settings, I have to enter the default gateway into a browser. You can check your default gateway by going to the Start button on Windows and click Run. Then type winipcfg and push enter. Select your Network Card from the pop down box and look for your default gateway. My default gateway is 192.168.0.1 and it varies on each router. This is not your computers IP! So once you get your default gateways IP enter it into your web browser. It will ask for a user name and password. You should know this from your users manual that came with your router. For Linksys, the password is admin and there is no user name. Once you get into your routers settings, go to the fowarding tabs. In Linksys, you have to click advanced and then you will see fowarding. This is how my settings for Linksys is:

Name: Ext. Port  Protocol  IP Address:  Enable:

cstrike 27015 to 27015  UDP  Servers LAN IP  Yes

cstrike 27010 to 27010  UDP  Servers LAN IP  Yes

cstrike 7002 to 7002  TCP Servers LAN IP  Yes

cstrike 6003 to 6003  TCP Servers LAN IP  Yes

Du må altså forwarde en del porter i routeren. Hvordan du gjør dette kommer ann på hvilken router du har, men det skal være ganske enkelt å finne i web-grensesnittet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...