Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken trådløs router trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Har to stasjonere PCer som er koblet sammen via kabel og router, fungerer fint. Har kjøpt meg trådløs Centrino PC. Skal derfor bytte ut den routern jeg har nå, med en trådløs en, er kun den trådløse som skal kobles til trådløst. Bor i to etasjes enebolig med mye vegger. Routern vil stå i et lite kått i 2. etasje, mens alle maskinene er i 1. etasje. Ønsker såpass stor rekkevide at jeg kan sitte utendørs å surfe på nett.

Hvilken router anbefalles jeg da? har sett på følgende alternativ fra komplett:

SMC Barricade

Vil jeg trenge en kraftigere antenne, enn den som følger meg?

Et annet alternativ som jeg tror går, er å koble til et trådløst aksesspunkt til den routern jeg har idag, men dette blir kanskje mer tungvint. Er vel enklest å kjøpe ny router.

Kjøper på oppdrag fra Pappa som sa: "kjøp noe som funker!"

Takk for alle svar :yes:

Endret av andreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siemens som jeg persolig er meget fornøyd med - og som går og går -gode menyer og forklaringer og god support på mail. Kjøpt hos det lokale Telehuset - slik at jeg kunne gå tilbake med den, om det ikke skulle fungere. Noe dyrere da - 1400,- pluss nettverkskort til 500,-

Teste hos dinside:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=97404

De har også teste den ruteren du snakker om (SMC BArricade g)?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=96690

Det er ikke store forskjeller i dekningsgrad på dagens rutere. Mye avhenger av plassering - hvilken type vegger signalene skal gå igjennom osv. Betong er noe av det verste. Tre bruker å fungere ganske så bra.

Jeg bor nært folk og er litt paranoid, så jeg slår på ALT som kan slåes på av sikkerhet.

Ruteren står i kjelleren - får dekning i kjeller (selvfølgelig), 1 og 2 etasje samt terassen. Trehus

Lykke til

PS- onkel har kjøpt den du nevnet hos Komplett og han var visstnok godt fornøyd.

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...