Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gi ut e-post og subdomene til kamerater

Anbefalte innlegg

Jeg har et domene. Noen kamerater har spurt om de kan få subdomene/e-post. Siden jeg sitter som den juridiske eier av domenet er jeg også ansvarlig for ethvert bruk av domenet.

Hvis jeg lager en bruker kontrakt alla de vi finner på start.no, hotmail.com osv. vil dette være juridisk korrekt i tilfelle abuse? Jeg vil ikke bli stilt ansvarlig for deres abuse. Det vil neppe skje, men er greit å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et domene. Noen kamerater har spurt om de kan få subdomene/e-post. Siden jeg sitter som den juridiske eier av domenet er jeg også ansvarlig for ethvert bruk av domenet.

Du trenger neppe så mye kontrakt, du kan bare gi beskjed om at de følger norsk lov og opptrer som folk.

Det er dog viktig at du har en fungerende abuse-mail og postmaster-mail slik at du kan få tatt i mot beskjed hvis ting skjer.

Lenke til kommentar

Hvis jeg lager en bruker kontrakt alla de vi finner på start.no, hotmail.com osv. vil dette være juridisk korrekt i tilfelle abuse? Jeg vil ikke bli stilt ansvarlig for deres abuse. Det vil neppe skje, men er greit å være på den sikre siden.

Hvis du synes at du trenger å skrive kontrakt med kameratene dine, så tror jeg du skal si høflig nei til forespørselen deres... :roll:

swanky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...