Smidt Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) jeg har en skal oppdatere innhold i en database, noe som skal gå helt fint, men jeg finner ikke feilen. $query="UPDATE $category SET title = '$title',teaser='$teaser',fulltext ='$fulltext',author='$author' WHERE id ='$id'"; feilmeldingen som kommer er : Could not execute query : UPDATE reload SET title = '1',teaser='3',fulltext ='4',author='2' WHERE id ='1'.You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'fulltext ='4',author='2' WHERE id ='1'' at line 1 er sikkert bare en dum feil, men jeg finner den ikke. har enda et spørsmål: jeg vil hente 1 ord fra et sted, vil det være raskest å hente det fra en tekstfil eller fra en database? Endret 1. august 2004 av Smidt Lenke til kommentar
???????? Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 FULLTEXT er en "kommando" og MySQL vil derfor ikke klare å lagre noe til dette feltet. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 jeg må altså forandre navn på raden? hvorfor går det helt fint å legge inn data til en rad som heter "fultext", men ikke redigere? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Du må forandre navnet på raden. Grunnen til at det er mulig å legge til data er mest sannsynlig fordi enten ikke definerer feltet(INSERT INTO tabellen VALUES()) eller fordi du har ` rundt feltnavnet. Dersom du må beholde navnet må du huske å bruke ` rundt feltnavnet. Siden det er lett å glemme det burde du ikke bruke slike navn. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 (endret) takk det virker nå edit. lurer på en sak til, se toppen Endret 1. august 2004 av Smidt Lenke til kommentar
???????? Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Hvis du bare skal hente et ord burde det være raskest å hente det med f.eks. file_get_contents() eller file(). Dersom det skal hentes fra en database må du koble deg til sql serveren, velge database, sende en spørring og motta data. Hvis det er et større proskjet så kan det være tidkrevende å ha mange tabeller, for da må mysql lukke en tabell for å åpne neste dersom ikke key bufferen er stor nok. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 for å svare ditt andre spørsmål, jeg har lagt ut kildekoden min for en SQL cache fil her, hvis den ikke blir for stor så vil den være raskere å akksesere å bruke enn å koble seg opp til databasen da det er betydelig mindre jobb og bare lese en fil. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 høres mest logisk ut ja. er det forresten noen som har et tidtakerscript? sånn at jeg kan få opp hvor lang tid det tok å vise siden? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Har en veeeeeldig simpel kode som jeg bruker når jeg lager sider. $tid=microtime(); // scriptet $tid=microtime()-$tid; echo $tid; Ganske simpelt i grunn Endret 2. august 2004 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå