Bringisen Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Nå har jeg endelig bestemt meg for hvilket kamera jeg vil ha.... Hadde i utgangspunktet bestemt meg for 300D men begynte å tvile litt etter lesning på div forum. Jeg hadde ikke så stort budsjett akkurat nå men bestemte meg for å gå i butikkene for å se på alternativene D70 og 10D. Jeg må si at 300D var mye bedre å se på og holde i enn forventet etter diskusjoner her på forumet Og synes den var bedre å holde i enn D70 selv om D70 virket dyrere. Derfor ville valget falt på 300D. Men bare for å prøve ville jeg også gå å se på 10D...... Og hva skjedde da ?......jo jeg var solgt.... Kjærlighet ved førse blikk 10D var virkelig lekker , og jeg vet at man ikke skal se på det ytre :!: men dette kameraet var flott å holde i og flott å se på. Så nå har jeg bestilt 10D selv om jeg ikke hadde det i budsjettet mitt. Derfor kommer dilemmaet mitt... Jeg hadde jo tenkt på 300D med EF17-40 f4 L , men siden jeg var så dum å holde i 10D , og kjøpte det , så har jeg plutselig ikke penger til den Canon linsen Jeg har uansett tenkt å anskaffe denne linsen og EF 70-200 f4 L og EF 85mm f1.8 på senere tidspunkt. Jeg har også allerede en EF 50 f1.8 og en EF 100-300 f 5.6. Men jeg er usikker på hva jeg skal kjøpe nå... Har sett på en Tamron 19-35mm f3.5 eller Sigma 18-125mm f3,5 , da disse er priset under 2500-3500,- og som jeg skal bruke innendørs og til landskapsfotografering.( vet at disse ikke kan måle seg med L-objektivene men det var prisen da) Ellers lurer jeg på å droppe disse og kjøpe EF 85mm f1.8 (til portrett 3400,-) for så å vente på EF17-40 L ? Men jeg trenger jo vidvinkel da... Er det noen der ute som har noen lure ideer eller tips til meg. Takker for alle innspill Endret 1. august 2004 av helge.bringeland Lenke til kommentar
swanky Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Sånn kan det gå... :!: Hvordan gikk det med G5'en din da? Fikk du solgt den? Hvis ikke så burde vel den dekke prisen for en god linse. swanky Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Sånn kan det gå... :!: Hvordan gikk det med G5'en din da? Fikk du solgt den? Hvis ikke så burde vel den dekke prisen for en god linse. swanky Fikk solgt den for 4000,- men desverre så var disse pengene inne i budsjettet Så jeg er like langt. Men jeg får vel spare litt Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Sånn kan det gå... :!: Hvordan gikk det med G5'en din da? Fikk du solgt den? Hvis ikke så burde vel den dekke prisen for en god linse. swanky Fikk solgt den for 4000,- men desverre så var disse pengene inne i budsjettet Så jeg er like langt. Men jeg får vel spare litt Det er linser som koster vettu,ikke kamerahuset... Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Sånn kan det gå... :!: Hvordan gikk det med G5'en din da? Fikk du solgt den? Hvis ikke så burde vel den dekke prisen for en god linse. swanky Fikk solgt den for 4000,- men desverre så var disse pengene inne i budsjettet Så jeg er like langt. Men jeg får vel spare litt Det er linser som koster vettu,ikke kamerahuset... Jeg vet det da , men jeg hadde vel ikke kommet så langt med kun linse uten kamera heller da Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Pondus og Helge: Det finnes en knapp som heter "ADD REPLY" og bruk gjerne denne når dere svarer. Så sant dere ikke refererer til noe som ble skrevet i den posten dere svarer på, så blir tråden mye mer ryddig når man slipper å lese alt som andre har skrivd før dere og tråden blir vesentlig kortere. Hvis dere svarer på noe som ble skrevet, så slett i allefall det som er uvesentlig i Quote'n. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Obs.......beklager det skal ikke skje igjen ! Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 beklager det skal ikke skje igjen ! Du fikk det til Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Ok.. Endret 1. august 2004 av -Pondus- Lenke til kommentar
Larsk Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 (endret) Hva med en Canon 28mm 2.8 ? Grei "vidvinkel" til rimelig penge, masse optikk for pengene mens du sparer til mer. Mer vidvinkel/zoom koster mer penger Endret 2. august 2004 av Larsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå