^fmj Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) Poenget mitt var bare at det er større sjanse å få god download hvis du har høy upload. Hvis du uploader kun rundt 5 kbs vil du sjelden oppleve å få maks ut av linjen din, men om du derimot høyner til 15 kbs vil du oftere få utnyttet kapasiteten til linja. Endret 1. august 2004 av ^fmj Lenke til kommentar
the animal Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Poenget mitt var bare at det er større sjanse å få god download hvis du har høy upload. Hvis du uploader kun rundt 5 kbs vil du sjelden oppleve å få maks ut av linjen din, men om du derimot høyner til 15 kbs vil du oftere få utnyttet kapasiteten til linja. min upload er sperret på 10 kbs noe mer enn det så kan jeg ikke surfe på nettet enn gang for da havarerer den min download!! Men åssen åpner jeg disse portene!!?? utenom det ha en nydelig kveld Lenke til kommentar
jokki Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 hvordan du åpner porter varierer fra router til router. Det vanligste er at det gjøres gjennom et internett-grensesnitt eller gjennom telnet. Hvis du kan si meg hvilken ISP og router du har så kan jeg sikkert hjelpe litt mer. Angående det med at opplastingen kveler nedlastingen din. De fleste ISPer oppgir en hastighet til et abonnement. F.eks 1200/384 kb/s. Selv om de oppgir 1200 kb/s ned får du altid litt ekstra fra sentralen siden linjen tar sitt. I dette eksempelet hos NGT får man 1536 kb/s oppgitt fra routeren. Hvor mye du faktisk får varierer fra hvor langt fra sentralen du er, men du er garantert en hastighet lik eller høyere en de 1200 som abbonomentet sier. Dette gjelder bare nedhastigheten da svært få(ingen) ISP-er legger i litt ekstra opplasting. De fleste fildelingsprogrammene bruker enheten KiloByte/sekundet, mens ISP-er opperer med Kilobit/sekundet. Det er 8 bit i en byte så da blir regnestykket i mitt tilfelle 384 kb/s / 8 = 48 kB/s. Dette er hastigheten som er satt ut i fra sentralen, men som tidligere fortalt så forsvinner en del av denne hastigheten i linjene. Hvor mye varirer med hvor nærmed du er sentralen. Hvis vi ser på det tidligere forholdet mellom abennomenthastighet og sentralhastighet så er sentralhastigheten 28% høyere. Hvis man bruker 28% som er altfor mye så skal det absolutt ikke være nødvendig å sette opplasting lavere 35. Lenke til kommentar
royta Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Dette er første gang jeg skal installere om noen vil hjelpe meg litt. legg meg til på dere msn om dere har. min adresse er: [email protected] Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Syns dere heller burde fjerne limiten på uploaden deres! Bit torrent overlever jo på at folk laster fra hverandre så dere ødelegger bare for andre! Vis alle hadde tenkt som dere så hadde torrent nettverket vært fucked! Endret 25. august 2004 av tonna Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 De fleste fildelingsprogrammene bruker enheten KiloByte/sekundet, mens ISP-er opperer med Kilobit/sekundet. Det er 8 bit i en byte så da blir regnestykket i mitt tilfelle 384 kb/s / 8 = 48 kB/s. Hvis man bruker 28% som er altfor mye så skal det absolutt ikke være nødvendig å sette opplasting lavere 35. Hvis du bruker 28% får du 34.56 (48*0.72), derfor ville jeg satt 32/33 (pga bekreftelses pakker) Setter du 35 kan du jo likegjerne drite i hele greia Men som du sa var det jo altfor mye... Selv regner jeg reell hastighet med omtrent 10. Da får jeg en overhead prosent på 20%, og det blir 704KB/s / 10 = 70.4, setter hastigheten til 5KB/s under dette. 65 Lenke til kommentar
microne Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 Lenge siden de tsiste innlegget her, men jeg prøver. Jeg har lest og skjønte noe. Men hvordan åpner man porter? Gjør man det i di respektive progrmmene? Jeg sitter nå med programmet BitTorrent 3.4 (har prøvd Shareza, men det syns jeg ingenting om...Noen å anbefalle?) laster ned rundt 30kiB/s til vanlig. Det værste jeg har vært borti er vel 50-60KiB/s som jeg har observert. Men går det ann å tøye den litt? Har en 1024KiB/s linje fra Telenor og en router. Stort sett er bare en PC logga på nettet når jeg laster ned. Noen som kan komme med et kort og godt svar? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Og hvordan setter man Azureus til å bruke en spesifikk port ? Den porten som er standard er vel 6881 (eller ?..) men den får jeg bare NAT-error på(selv om jeg har brannmur av, og alle down-\upload er stoppet) Lenke til kommentar
microne Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Fikk NAT-error selv. Valgte port 6380. Grei overføringshastighet endte jeg opp med... tar gjerne i mot tips som kan gjøre det raskere... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Og hvordan setter man Azureus til å bruke en spesifikk port ?Den porten som er standard er vel 6881 (eller ?..) men den får jeg bare NAT-error på(selv om jeg har brannmur av, og alle down-\upload er stoppet) View > Configuration > Server (incoming TCP listen port-feltet) Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 49152 - 65535 blir anbefalt av de fleste trackere Lenke til kommentar
imastard Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 har speedstream modem og bluecom, men får ikkje lasta ned med azureus i det heile. den finn seeds og peers men connectar ikkje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå