Gå til innhold

CPU temp på 70C+ på max load!

ttb700

Anbefalte innlegg

Om det er sensoren eller BIOS som er feil er knakende likegyldig siden jeg ikke kan gjøre noe med det. Uansett spiller det ingen rolle så lenge maskina er stabil. :)

Oppdaga foresten tilfeldigvis idag at jeg i lengre tid har kjørt maskina overklokka HELT uten kjøleribbe på chipsettet. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for råd!

Da prøver jeg å remontere CPU-vifta først - dumt å kjøpe ny uten å teste uansett.

Har dessverre ikke noe plass til viftemontering foran i kabinettet.

Så får vi se åssen dét går...

Bare tull å kjøpe ny vifte til CPU. Den du har er plenty ! :yes:

Vifte nederst foran er omtrent et must, se om du ikke kan være kreativ.. åpning bak er fint lite effektivt, målet er _gjennomstrømning_...

hadde du og vifta på CPU-kjøler'n på maks ? I så fall er det ubegripelige temperaturer..

Har AlCu varianten selv på et rimelig heftig ovrklokka system og får 58 på max load med 29 i system og DEt med vifta på nesten minimum..d.v.s. 2000 o/m

;)

Lenke til kommentar

Har samme kjøler som trådstarter og jeg maxer ut på 51-52 grader etter noen timer med hard spilling. Den holder plenty ja. (Og min P4 kjører på 3.5 GHz). Har dog et annet HK, Asus P4C800-E Deluxe.

Så feilen ligger nok ikke med selve vifta, men et annet sted, mulig BIOS rapporterer feil temp som nevnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...