Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som har trådløs ruter m/adsl?

Anbefalte innlegg

Er det noen som bruker trådløs ruter med innebygd støtte for adsl? Altså at en kobler fra "veggen" og direkte inn i den trådløse ruteren?

Hvis ja, hvilken bredbåndsoperatør bruker dere? Vet dere om det vil fungere med Bluecom?

(er desperat etter svar innen mandag morgen, skal nemlig bestille, men jeg må være sikker på å ikke bestille feil :ermm:

Svein Erik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte selv ADSL routeren Draytek Vigor 2600G og er veldig fornøyd

ADSL modem innebygd

Trådløst B&G nett innebygd

samt alle funksjoner som trengs i router / IP filtring osv..

2500 kroner

Edit:

router med innebygd modem kalles ADSL Router

Endret av spetter
Lenke til kommentar
Spetter: Har du Bluecom?

ADSL er en standard, alt du må vite er to verdier som er lagt inn i DSLAM-en til ISP.

Jeg har satt opp modemer mot BC, dog på Telenor sitt utstyr men det skal ikke være stor forskjellen.

Nei, ADSL er ikkje ein standard - dersom dette hadde vore ein standard, hadde den gjerne heitt G.ADSL (dersom den kom frå ITU).

ADSL har mange variablar som kan skape trøbbel, ein del chipset snakkar ikkje så veldig bra med kvarandre. Dersom ein ønskar å bruke eige ADSL modem, bør ein sørge for å finne ein som er godkjent av Comlab for bruk mot Telenors plattform. Godkjenninga er leverandøren sjølv ansvarleg for.

Billion og Draytek burde fungere, 3Com har eg aldri prøvd. Dersom du ønskar å vere 100% trygg, bør ein bruke standard modem og ekstern trådlaus ruter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...