Gå til innhold

Bad news til alle som har nVIDIA GF-FX Skjermkort!

Shaper^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dette viser seg å være sant, så vil altså Valve bare selge Half Life 2 til folk med ATI kort. Så jeg tar dette med en klype salt...!

Men om f.eks ATI sin X800XT klarer 100fps og 6800Ultra klarer "bare" 70fps er ikke usannsynlig. (samme innstillinger mm.)

Lenke til kommentar
Hvis dette viser seg å være sant, så vil altså Valve bare selge Half Life 2 til folk med ATI kort. Så jeg tar dette med en klype salt...!

Men om f.eks ATI sin X800XT klarer 100fps og 6800Ultra klarer "bare" 70fps er ikke usannsynlig. (samme innstillinger mm.)

hmm neppe! tror det er nvidia som tar siste stikk her du!! de har nok skjerpet seg litt du.. men bare lev i fortiden du! men ATI er ikke overlegne!

Lenke til kommentar
hmm neppe! tror det er nvidia som tar siste stikk her du!!

Hehe - no way :)

Status blir nok (som forventet):

Beste kort ved høye oppløsninger/høy detaljgrad for Doom 3: Nvidia

Beste kort ved høye oppløsninger/høy detaljgrad for HL2: Ati

Men kort fra begge produsentene vil selvfølgelig kjøre spillet mer enn bra nok i 'normale' oppløsninger.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Den linken finnes ikke, tror jeg. B3D har da ikke publisert noen HL2-benchmarks siden 15 September i fjor. (Men så burde det vel ikke overraske noen om Radeon 9800 blir mye raskere enn FX 5900 med like innstillinger i det ferdige spillet heller...) GeForce 6-serien vs. X800 blir en helt annen sak. Her tenker jeg det blir jevnt.

Edit: Glemte linken.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Beyond3d har gjort en benchmark av HL2 og hvordan det performer på ATi kort og nVIDIA kort...

Jeg fant ut at 5900Ultra kortet har 30.1 fps og R9800 har 72.3 fps!!!! Herregud for en forskjell!! :cry:

Dette er tragisk, Valve; Gjør noe med det! :D

Dette har blitt endret såvidt jeg vet. Mener å huske at nvidia kort hadde fin fin ytelse i HL2.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...