perpyro Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Min lille mod for bedre luftkjøling av kabinettet. Denne ble gjort vinteren 2004/2005. Endret 4. mars 2006 av perpyro Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 woooow....litt bråkete eller? Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 perpyro: Lave temp eller? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Nei faktisk ikke, det suser så vidt av de. Viftene går på 1000rpm så det er et svakt vindsus fra de, ikke den vanlige Fzzzzzzz lyden 80mm vifter lager Inni så går CPU vifta på 2200rpm (TT volcano 12) Chipsetkjøleren er en Zalman passiv kjøler, og på Skjermkortet står en NV5 kjøler. Det som bråker mest er 3 harddisker. Endret 4. mars 2006 av perpyro Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Ja det er 120mm vifter nå bekledd med tynt gardinstoff slik at det ikke blir fult av støv inni. Systemtempen som måle rett ved siden av CPU kjøleren viser 28 grader i et rom som holder 26 grader. Før denne modden så måtte turtallet på CPU vifta opp for å holde CPU tempen nede, nå kan jeg kjøre Prime95 med prosessorvifta på laveste hastighet og fortsatt så vidt runde 50 grader. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 vel, man kan vertfall ikke klage på at man har lite vifter Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Ser ut som 120mm for meg. Men skaper det ikke mye overtrykk i kabinettet? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Som sagt i posten over, det er 120mm vifter og ja de skaper et godt overtrykk. Det var halve hensikten for da slipper jeg å ha vifter som trekker lufta ut, den kommer ut av åpninger forran og bak som er strategisk plassert slik at det f.eks. blir en pen luftstrøm over harddiskene. Endret 4. mars 2006 av perpyro Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 høres ut som du har tenkt nøye gjennom d Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Man planlegger jo litt før man går i gang med en mod til over 1000 lappen, men det er også gøy å eksperimentere litt. Lenke til kommentar
mekkern Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Min lille mod for bedre luftkjøling av kabinettet.Denne ble gjort vinteren 2004/2005. 5697998[/snapback] vurdert å kjøpe deg vannkjøing... EVO 1800 er noe for deg..tror jeg.. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC31041&mcat=14s265 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Har vurdert å bygge vannkjøling med bilradiator men denne kjølinga har fungert tilfredstillende i et år nå og planen var å bygge nye maskiner i dette kabinettet. Med stor vannkjøling må radiatoren plaseres separat og kobles til/fra dersom maskina skal flyttes. Slik det er nå så kan jeg fortsatt ta maskina under armen og flytte den. Det beste jeg har sett av vannkjøling var en som brukte radiator fra et gammelt oljefyringsanlegg som låg på gulvet ved siden av PCen. Veldig bra skotørker. Lenke til kommentar
mekkern Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Har vurdert å bygge vannkjøling med bilradiator men denne kjølinga har fungert tilfredstillende i et år nå og planen var å bygge nye maskiner i dette kabinettet.Med stor vannkjøling må radiatoren plaseres separat og kobles til/fra dersom maskina skal flyttes. Slik det er nå så kan jeg fortsatt ta maskina under armen og flytte den. Det beste jeg har sett av vannkjøling var en som brukte radiator fra et gammelt oljefyringsanlegg som låg på gulvet ved siden av PCen. Veldig bra skotørker. 5698567[/snapback] *kremt* EVO 1800 er bedre..den er laget for vannkjøling i pc..tenk deg hvis du hadde plasert den uten for huset. på veggen..med vifter..og beskyttelse..da kunne du ha overklokket Endret 4. mars 2006 av mekkern Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Lenge siden jeg har postet bilde av kabinettet mitt, var på lan i helga, så her er et par bilder.. Skal handle vifter, og kjøpe en ny ide kabel snart.. Skal bytte ut alle viftene bortsett fra cpu vifta.. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Mr_Razer: Nice, men hvorfor har du sleeva Strømkablen? Og bare litt?;p Det viftekabinettet oppi her var villt;p Kunne passa med en rad til alle viftene ja, men den EVO 1800 elns er større;p Så forresten et sted et kabinett som hadde en treramme, og "vegger" av vifter! sykt egentli, må jo bli deilige temper inni der da=) Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Mr_Razer: Nice, men hvorfor har du sleeva Strømkablen? Og bare litt?;p 5705877[/snapback] Takk. Har sleeva den fordi jeg skal kjenne den igjen på lan, har gjort det samme med link kabelen også, i hver sin ende.. Edit: Fjerna litt i quot`en.. Endret 5. mars 2006 av Mr_Razer Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hehehe, Smart Hva har du gjort på I/O shield der? Syns det er no gitter der ... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 det er vel et avout kort med to vifter der som kjøler chipsettet tenker jeg. husker ikke hva det heter i farta. men har du en vifte grill montert på den 12cm vifta bak i kassa? det ser ut sm den står mellom vifta og kassa, det er jo ikke akkurat nødvendig Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Hehehe, Smart Hva har du gjort på I/O shield der? Syns det er no gitter der ... 5705976[/snapback] Heatpipe, så kommer varmen ut der ved det gitteret.. Har en 12 cm vifte bak ja, fra thermaltake, skal byttes ut med en mist.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå