Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei faktisk ikke, det suser så vidt av de.

Viftene går på 1000rpm så det er et svakt vindsus fra de, ikke den vanlige Fzzzzzzz lyden 80mm vifter lager

Inni så går CPU vifta på 2200rpm (TT volcano 12)

Chipsetkjøleren er en Zalman passiv kjøler, og på Skjermkortet står en NV5 kjøler.

Det som bråker mest er 3 harddisker.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Ja det er 120mm vifter nå bekledd med tynt gardinstoff slik at det ikke blir fult av støv inni.

Systemtempen som måle rett ved siden av CPU kjøleren viser 28 grader i et rom som holder 26 grader.

Før denne modden så måtte turtallet på CPU vifta opp for å holde CPU tempen nede, nå kan jeg kjøre Prime95 med prosessorvifta på laveste hastighet og fortsatt så vidt runde 50 grader.

Lenke til kommentar

Som sagt i posten over, det er 120mm vifter og ja de skaper et godt overtrykk.

Det var halve hensikten for da slipper jeg å ha vifter som trekker lufta ut, den kommer ut av åpninger forran og bak som er strategisk plassert slik at det f.eks. blir en pen luftstrøm over harddiskene.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Har vurdert å bygge vannkjøling med bilradiator men denne kjølinga har fungert tilfredstillende i et år nå og planen var å bygge nye maskiner i dette kabinettet.

Med stor vannkjøling må radiatoren plaseres separat og kobles til/fra dersom maskina skal flyttes.

Slik det er nå så kan jeg fortsatt ta maskina under armen og flytte den.

Det beste jeg har sett av vannkjøling var en som brukte radiator fra et gammelt oljefyringsanlegg som låg på gulvet ved siden av PCen.

Veldig bra skotørker.

Lenke til kommentar
Har vurdert å bygge vannkjøling med bilradiator men denne kjølinga har fungert tilfredstillende i et år nå og planen var å bygge nye maskiner i dette kabinettet.

Med stor vannkjøling må radiatoren plaseres separat og kobles til/fra dersom maskina skal flyttes.

Slik det er nå så kan jeg fortsatt ta maskina under armen og flytte den.

Det beste jeg har sett av vannkjøling var en som brukte radiator fra et gammelt oljefyringsanlegg som låg på gulvet ved siden av PCen.

Veldig bra skotørker.

5698567[/snapback]

*kremt* EVO 1800 er bedre..den er laget for vannkjøling i pc..tenk deg hvis du hadde plasert den uten for huset. på veggen..med vifter..og beskyttelse..da kunne du ha overklokket :D:love:

Endret av mekkern
Lenke til kommentar

Mr_Razer: Nice, men hvorfor har du sleeva Strømkablen? :p Og bare litt?;p

Det viftekabinettet oppi her var villt;p Kunne passa med en rad til alle viftene ja, men den EVO 1800 elns er større;p

Så forresten et sted et kabinett som hadde en treramme, og "vegger" av vifter! sykt egentli, må jo bli deilige temper inni der da=)

Lenke til kommentar

det er vel et avout kort med to vifter der som kjøler chipsettet tenker jeg. husker ikke hva det heter i farta.

men har du en vifte grill montert på den 12cm vifta bak i kassa? det ser ut sm den står mellom vifta og kassa, det er jo ikke akkurat nødvendig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...