iBrick Skrevet 23. juni 2020 Del Skrevet 23. juni 2020 (endret) 14 hours ago, Emsal said: For min del hadde jeg hatt et itx kort kunne jeg fått plass til en til 240mm radiator i bunnen av kassen. Som er grunnen til at jeg kommer til å ha det på neste build. 2 minnebrikker er mer enn nok og man får vanligvis høyere hastighet med 2 kontra 4. Har et air 240 nå som jeg begynner å like ganske godt. Det er mindre enn node 804 og vil tippe det er lettere å bygge i også. Noen av de tingene du nevner er jo begrensninger på kabinett og ikke hovedkort. Jeg gikk fra et skranglete Corsair Obisidian 450D tilbake til Fractal Design (hadde Define R2 før), og må si at kvaliteten er et par hakk over Corsair. Han her fikk inn 2x 240 radiatorer: Endret 23. juni 2020 av iBrick 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 24. juni 2020 Del Skrevet 24. juni 2020 VegardBS skrev (På 19.6.2020 den 21.33): Er utendørsbilder fortsatt en ting? Gikk over til ITX og har omtrent halvert totale vekten Temperaturer ligger på 83C for skjermkort og CPU har ikke gått over 70 under civ6. Ikke så ille egentlig, med tanke på at jeg ikke fikk plass til exhaust vifte. Formfaktor er helt ettersom hva man trenger, jeg har aldri brukt mer enn en PCI lane hvis jeg ser bort i fra den ene gangen jeg hadde hovedkort uten innebygd wifi. Jeg kommer heller aldri til å bruke mer enn 32GB med ram som jeg har nå på 2 brikker. Hadde jeg kjøpt SFF psu også hadde kabinettet vært enda mindre igjen. Lenke til kommentar
iBrick Skrevet 26. juni 2020 Del Skrevet 26. juni 2020 ITX er jo sjarmerende bygg, kult for de som foretrekker det kompakt. Men tror det er fort gjort å gå i en felle, om man ikke tenker igjennom hva man egentlig trenger. Viktig å bygge etter behov? F.eks. om man er på LAN ofte så er det jo genialt, for gaming laptop er i mine øyne litt psuedo gaming maskin. For min del er det litt for mange begrensninger til å hoppe fra ATX eller mATX til ITX. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Under modding. Måtte skjære ut litt mer til radiatoren. 1 Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. juli 2020 Del Skrevet 29. juli 2020 (endret) Noen bilder av min build. Kabinettet er et Be Quiet! Pure Base 500DX, hardware er Gigabyte X570 Gaming X, Ryzen 3600 med en Noctua D15 oppå, 16GB 3600cl15, RTX2070 og en Corsair RM750x. Fint kabinett å bygge i, særlig imponert over god plass bak hovedkortet til å dra kabler i. Det eneste jeg ville bemerket er at om du bygger med luftkjøler som meg, så er det lurt å vente med å sette den på til alt annet av kabler og vifter er montert, da dette ble fryktelig knot. Mulig det er jeg som fortjener en Darwin award for å ikke se den komme.. Endret 29. juli 2020 av edge 4 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 29. juli 2020 Del Skrevet 29. juli 2020 (endret) edge skrev (På 29.7.2020 den 17.46): Noen bilder av min build. Kabinettet er et Be Quiet! Pure Base 500DX Daymn! Jeg har sett flere rosa builds - de fleste har vist tegn på at eieren ikke har vært helt sikker på egen seksualitet, eller gått fullstendig i retningen av kawaii / waifu / anime design (dog med hensikt) med klistermerker og figurer og full pakke. Denne derimot, var et bygg som virkelig kledde fargevalget. Og du har faktisk klart å få selv beige Noctua vifter til å ikke se så verst ut, hvilket jeg ikke trodde var mulig. Me likey! Pent kabinett forresten. Hva fikk deg til å velge det? Endret 31. juli 2020 av PaladinNO Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 29. juli 2020 Del Skrevet 29. juli 2020 ikke stort å si, det går i blått og det fungerer. 1 Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. august 2020 Del Skrevet 1. august 2020 PaladinNO skrev (På 29.7.2020 den 21.44): Daymn! Jeg har sett flere rosa builds - de fleste har vist tegn på at eieren ikke har vært helt sikker på egen seksualitet, eller gått fullstendig i retningen av kawaii / waifu / anime design (dog med hensikt) med klistermerker og figurer og full pakke. Denne derimot, var et bygg som virkelig kledde fargevalget. Og du har faktisk klart å få selv beige Noctua vifter til å ikke se så verst ut, hvilket jeg ikke trodde var mulig. Me likey! Pent kabinett forresten. Hva fikk deg til å velge det? Hehe, ja rosa ble det fordi jeg ikke har fått satt meg inn i hvordan jeg skifter fargen på GPUen enda, så gikk for å matche den. Ble selv overrasket over hvor godt det fungerte med Noctua-brunt! Takk og takk, fikk vel noen pekere i en annen tråd her 2 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 4. august 2020 Del Skrevet 4. august 2020 (endret) Kjøpte meg ett Kolink Rocket. Tror nok det blir returnert da kjølingen er såpass dårlig sammenlignet med andre kabinett jeg allerede har (Fractal Nano S, Phanteks Shift Air m.fl.). Videre er jo forskjellen i størrelse langt mindre enn jeg hadde trodd sammenlignet med Nano S som har heelt andre muligheter mtp hardware. Spesielt om en bruker SFX PSU. Sjekket temps på komponenter under stresstest i Shift, og VRM er det som sliter litt der. På tross av 140mm exhaust viften over igpu vrm seksjonen på hk. 97c..... uten OC. Så i Rocket må jeg eventuelt benytte 3dprintet 120 adapter med overheng over vrm delen på cryorig C7 kjøleren, noe som vistnok ikke er optimalt iflg. de som har testet (vistnok bedre for CPU med 92x14mm vifte som ikke "lekker" over sidene på kjøleren). Ellers er jo kabinettet nesten nødt til å moddes fra en 80mm vifte til å ha 2 92x14 + en 60x25mm vifte (pluss 92x14 på cpu kjøler og 3dprintet adapter). Med gode vifter er en fort vekk oppe i total kostnaden til ett ghost S1 anyways, og der er jo kjølingen kurant ut av esken. Edit: Eksempel på nødvendige mods: https://electro-dan.co.uk/pc/kolink-rocket-airflow/index.aspx Endret 4. august 2020 av AveMORphine Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 21. august 2020 Del Skrevet 21. august 2020 Ikke noe fancy kabinett akkurat, men er glad jeg har noe jeg kan bære med håndtak så jeg får den med meg på lan. Utvendig: Innvendig: La nylig til en ekstra HDD bare for mer plass for spill jeg ikke bryr meg så virkelig mye om. (Har et R6 kabinett på loftet jeg snart hopper til, og da tror jeg virkelig at jeg skrur av alt av lys..) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. august 2020 Del Skrevet 22. august 2020 Mens det ventes på nye skjermkort .. Ikke mye annet å gjøre enn å rydde ? 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. august 2020 Del Skrevet 22. august 2020 7 minutes ago, Kyrre S. said: Mens det ventes på nye skjermkort .. Ikke mye annet å gjøre enn å rydde ? Du må rydde bort den vanntanken, om du skal ha toppmodellen til nvidia Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. august 2020 Del Skrevet 22. august 2020 ? Evt bruke ett annet kabinett. Har noen på lur.. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 2. september 2020 Del Skrevet 2. september 2020 Kortere reservar skulle da funke og. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 On 9/2/2020 at 12:01 PM, Drunkenvalley said: Kortere reservar skulle da funke og. Eventuelt kjøpe FE kort og håpe det kommer en vannblokk med åpning i V`n som tanken da kan "gå gjennom". 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 Bytter nok bare res ja.. Tenkte å teste watercool heatkiller for d5. Litt sexy den. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 20. september 2020 Del Skrevet 20. september 2020 Noen som har bilder eller erfaringer med NZXT H510i? Eller NZXT generelt, for den sak skyld? Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 20. oktober 2020 Del Skrevet 20. oktober 2020 Nytt skjermkort 2080super ,mens jeg venter til neste år på 3080 1 Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 Snudde skjermkortet og moddet en bracket i bunn .. Litt stiligere Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 28. oktober 2020 Del Skrevet 28. oktober 2020 Rambo82 skrev (På 22.10.2020 den 21.30): Snudde skjermkortet og moddet en bracket i bunn .. Litt stiligere Hvordan funker dette på luft inntaket inn ved siden av kabinettet med metallet over? Får den nok luft ift og sitte direkte på hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå