Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leeeeenge siden jeg har bygd meg pc. Ventet i alle år på kabinetter med hel side av glass og de har tydeligvis vært her en stund, men jeg hadde sluttet å følge med, helt til jeg plutselig en dag kom på å se hva som var tilgjengelig nå.

Fant mye inspirerende og landet til slutt på phanteks eclipse p400s og diverse nytt snacks med rgb lys. Er veldig fornøyd med resultatet.

post-218778-1489080_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke helt rette stedet å spørre, fikk ikke noe særlig napp i tråden min så tar sjansen. Jeg ser etter 140mm vifter, og lurer på hvilke jeg skal velge. Har sett mest på Noctua sine svarte industrial vifter og ml140 ifra corsair. Viftene skal sitte på radiatorer. Hvilke av disse 2 burde jeg gå for? Er det evt noen andre vifter som jeg heller burde titte på? :)

Lenke til kommentar

Ikke helt rette stedet å spørre, fikk ikke noe særlig napp i tråden min så tar sjansen. Jeg ser etter 140mm vifter, og lurer på hvilke jeg skal velge. Har sett mest på Noctua sine svarte industrial vifter og ml140 ifra corsair. Viftene skal sitte på radiatorer. Hvilke av disse 2 burde jeg gå for? Er det evt noen andre vifter som jeg heller burde titte på? :)

Jeg bruker ek vardar koblet til viftekontroller :).

Lenke til kommentar

Hadde 5 EK Vardar 1850rpm vifter på radiatorenne i PCen min, var ikke spesielt fornøyd med disse, de støyet en del og mangelen på gummi foringer i opphengene gjorde at mye vibrasjoner ble forplantet i kabinettet som nok kan ta storparten av skylden for støyet. Byttet til Corsair ML vifter på alle radiatorer og PCen ble til sammenligning musestille. Så jeg kan vertfall varmt anbefale Corsair ML.

Lenke til kommentar

Ikke galt priset dette hvis du kan få hentet selv på Elkjøp

 

https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/COML140PBL/corsair-ml140-pro-led-pwm-vifte-140-mm-bla?scid=Pricecomparison2989

 

https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/COML140PRE/corsair-ml140-pro-led-pwm-vifte-140-mm-rod

 

(Gitt at du ikke bryr deg om farger og slik, og kun tenker ytelse pr krone).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg har både LL og ML pro i push/pull og det funk bra. Viftehastighet på LL er satt til mellom 1300-1330 for å oppnå ønsket stroboskopisk effekt. 1300 rpm = viftebladene gå sakte med klokken. 1315= står ikke stille, men har du roterende lys på ytre ring så oppnår man en magnet effect. 1330 rpm = viftebladene går sakte mot klokken.

 

 

edit: leif

Endret av Albatraum
Lenke til kommentar

Jeg har vært ute av PC verdenen en stund, men starta å komme tilbake i fjor, for noen uker siden så bygde jeg om systemet mitt i ett NCASE M1! Jeg er kjempefornøyd med kabinettet og komponentene, men neste oppgradering blir nok ett GTX 1180/2080, eller hva enn nVIDIA bestemmer seg for å lansere til neste generasjon. Kjører 1070 Ti nå, det er litt snaut i 1440p og high på noen spill.

 

post-71134-0-75875400-1525480040_thumb.jpgpost-71134-0-01488900-1525480047_thumb.jpgpost-71134-0-62873100-1525480032_thumb.jpgpost-71134-0-06123600-1525480157_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...