Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Jeg kan slenge opp et bilde av mitt lille kabinett. Jeg må forresten sette inn den nye 360 radiatoren når jeg kommer hjem, fikk lekkasje på den forrige. Nå er det kun en 140 rad i loopen.

post-179662-0-35516700-1467797950_thumb.jpg

Det er et Thermaltake Core W100 som man må sette sammen selv da det kommer i deler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og her er en som ikke bryr seg over at det ikke er det peneste en kan se på men fikk nå hovedkortet til å passe i det minste :)

Har ikke vindu i kabinettet uansett.

KFTlVwu.jpg

Ble litt ryddigere og får faktisk plass til flere hdd'er i og med at det er plass til å sette sata kablene inn i hk'et. Har bestilt front panel extentions i og med at de var veldig korte og må strekke de tvers over for at de skal rekke frem. Endrer litt på kablene da jeg får den forlengeren. Måtte ty til ett kabinett med vindu, men det ble ikke så hakkande gale. Nå som det er bedre plass generelt, spesielt i toppen, kunne jeg tenkt å kvitte meg med 212 evo'en og testet vannkjøling, helst så fort som mulig :) Men det koster pæng og blir intet hasteprosjekt. Skjermkortet blir selvfølgelig, har jo til og med klart og fått "heng" på det  :w00t:

6wJsXOQ.jpg

Endret av FranZe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan slenge opp et bilde av mitt lille kabinett. Jeg må forresten sette inn den nye 360 radiatoren når jeg kommer hjem, fikk lekkasje på den forrige. Nå er det kun en 140 rad i loopen.

attachicon.gifMy small PC.jpg

Det er et Thermaltake Core W100 som man må sette sammen selv da det kommer i deler.

Jeg har faktisk sikla etter det thermaltake kabinettet der, enten den eller 900d.

hvordan er det å bytte hk i? da tenker jeg på om det er problematisk osv.

Hvor tung er kabinettet med all hardware i?

hvordan er plassen til kablene på den andre siden?

hvor kjøpte du det hen?

En kamerat hadde en mozart tx for god del år siden,og jeg husker jeg sikla litt over den hvor god plass det var i den, men den jo umulig ta med seg da.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk sikla etter det thermaltake kabinettet der, enten den eller 900d.

hvordan er det å bytte hk i? da tenker jeg på om det er problematisk osv.

Hvor tung er kabinettet med all hardware i?

hvordan er plassen til kablene på den andre siden?

hvor kjøpte du det hen?

En kamerat hadde en mozart tx for god del år siden,og jeg husker jeg sikla litt over den hvor god plass det var i den, men den jo umulig ta med seg da.

Det kabinettet er absolutt det største og beste jeg noen gang har hatt, og jeg har hatt en god del kabinetter opp gijen årene.

Det er en drøm å jobbe med, et hav av plass, Det er null problem å skifte hovedkortet eller noe annet for den saks skyld. Tar en del tid å sette det sammen, men er ganske enkelt hvis man leser monterings instruksjonen skikkelig (slurvet litt jeg, så måtte demontere noen deler og sette dem sammen riktig igjen).

Bakdelen med kabinettet er vekten, det er tungt, mener å huske at det veier ca 30-35 kg med all hardware jeg har i det. Så hjul er et must på det kabinettet, noe det har.

Enormt med plass til kabler på "baksiden", jeg har der 3 SSD'er pluss 1 HDD'er i tillegg til alle kablene.

Jeg kjøpte det hos Alternate i Spania, er vel en tysk nettbutiik egentlig, men de har avdelinger i flere land, blant annet Danmark. Kabinettet kom fra Tyskland, så jeg regner med at de har hovedlager der.

Bilde av kabinettet med HK og HDD'er montert.

post-179662-0-74445500-1468497436_thumb.jpg 

Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte det kabinettet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

mye bedre å bruke noen hundrelapper på en extern spiller for de 2 gangene i året du trenger det. tror jeg har brukt min kanskje 3 ganger sia jeg kjøpte den for 2 år sia, ironisk nok var det verdt pengene, siden en spiller i maskina er totalt bortkasta, og det å ha en extern spiller liggene er veldig kjekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter som jeg hadde den i det forrige kabinettet og plass mangler det ikke på, ser jeg ingen hensikt i å kaste den. Dessuten blir den brukt en god del.

Ekstern spiller har jeg hattt, kan ikke skjønne at det er så kjekt å ha. Ender ofte med at man ikke husker hvor den er.

Lenke til kommentar

Ble et Lian-Li DK-03X på meg. Kommer bilder etterhvert når jeg starter å bygge, blir custom loop + litt mere snax i det når jeg får startet. Venter på en pakke ifra digital impuls så jeg kan begynne å planlegge loopen.

Lenke til kommentar

Ble et Lian-Li DK-03X på meg. Kommer bilder etterhvert når jeg starter å bygge, blir custom loop + litt mere snax i det når jeg får startet. Venter på en pakke ifra digital impuls så jeg kan begynne å planlegge loopen.

Interessert i å høre hva du syns etter å ha hatt den en stund, "bordplata" er jo fryktelig tjukk. Så du må oppdatere oss på ergonomien ;) Ellers et spennende entusiastkjøp, kudos - den blir sikkert morsom å bygge i :)

Lenke til kommentar

Jupp skal opdatere når jeg får justert den og påbegynt bygging, foreløpig venter jeg på radiatorer + fittings etc. ifra Digital Impuls og noe annet stash ifra komplett.

Ellers er jeg fornøyd med byggekvaliteten. Skal få tatt noen bilder ila uka.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vel ikke postet i denne tråden på mange år. Her er nå den nybygde og forhåpentligvis ferdige riggen min. Hadde egentlig tenkt til å vannkjøle, men prisen for alt ble litt for stiv og jeg velger å prioritere annerledes.

post-93260-0-89088500-1469648812_thumb.jpg

post-93260-0-58456500-1469648830_thumb.jpg

post-93260-0-87655300-1469648851_thumb.jpg

post-93260-0-18650700-1469648866_thumb.jpg

Specs:

• ASUS H170M-PLUS
  • Intel Core i7 6700k Skylake
  • Kingston HyperX Fury 2133MHz 16GB DDR4 
  • Gainward GTX 1080 Phoenix "Golden Sample"
  • Samsung 950 PRO NVMe (OS)
  • 2x Crucial BX200 240GB RAID0 (Stuff)
  • Phanteks Enthoo EVOLV mATX
  • Corsair RM750
  • Corsair H105

Gøy å komme litt inn i hardware igjen, var ganske casual i en del år. 

Lenke til kommentar

Ny/oppgradert stue-PC.

Deler:

Silverstone Sugo SG11

ASRock X99 Extreme4 mATX

Intel i7 5820K

Corsair LPX 4*4 GB 2800

EVGA P2 650W

Zotac GTX 1060 mini

Samsung 840 Evo 256 GB

2 * 2 TB WD Red

LG Blu-Ray

Scythe Shuriken Rev B lavprofil tårn med EK Vardar vifte

D-Link 802.11ac nettverkskort

Bilder:

image.jpg

Ikke sååå store saken, men heller ikke de minste på noen måte. 0,33L pils ved siden.

image.jpg

D-Link DWA-582 nettverkskort. Jeg skal ikke bruke dette til vanlig (bruker kablet gigabit), men ville ha inn denne i tilfelle linja mi går ned, og jeg må bruke 4G fra mobilen som wifi hotspot.

image.jpg

Ikke veldig ryddig, men det er ikke så enkelt å skjule kablene i en slik kasse. I så fall må man lage kablene selv, i korrekt lengde, men det gadd jeg ikke.

image.jpg
Rimelig trangt mellom CPU-kjøler og PSU. Jeg satte på en EK Vardar her, i pull. Dermed blåser viften rett mot PSU, som tar det videre ut av kabinettet. Jeg satser på dette er godt nok for en 5820K.

Det meste hadde jeg fra før, noe er kjøpt på bruktmarked. Skjermkort er nytt. Overkill for stue-PC IMO, men det ble ikke så dyrt for min del. Har plass til flere 3,5" og 2,5" også, så kabinetter er rimelig bra. Noen feil og mangler er det her, litt skuffa over Silverstone. Denne kunne vært en innertier med en par tweaks.

Lenke til kommentar

I disse dager trenger man ikke inngå kompromiss på ytelse bare fordi man vil ha en liten PC. Mitt SG07-build basert på 3570k sto frem til lynet tok hovedkortet i fjor høst. Mer enn nok gaming-ytelse, men lite nok til at jeg tok det med meg i flybagasjen på ferie hjem til han far.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...