Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, den akasa vifta skal også byttes ut. Eller den skal plasseres på siste plassen i topp, sammen med 2 andre akasa vifter, hvor de ikke sees. 

Ja jeg har tenkt på å bytte ut den PSU'n siden jeg bestilte kabinettet for ca en uke siden. Har vurdert HX850i, den har vært i handlekurven hos komplett på de to siste bestillingene, men har trekt meg begge gangene :p Klarer liksom ikke å svi av 1900 på en PSU når den jeg har fungerer helt fint.

Men det frista ekstre mye nå etter å ha satt opp PC'n og kjempe en 5 minutters kamp for å få på plass høyre sidedøra, pga alle kablene som ikke er i bruk og bare henger der.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Jepp, den akasa vifta skal også byttes ut. Eller den skal plasseres på siste plassen i topp, sammen med 2 andre akasa vifter, hvor de ikke sees. 

 

Ja jeg har tenkt på å bytte ut den PSU'n siden jeg bestilte kabinettet for ca en uke siden. Har vurdert HX850i, den har vært i handlekurven hos komplett på de to siste bestillingene, men har trekt meg begge gangene :p Klarer liksom ikke å svi av 1900 på en PSU når den jeg har fungerer helt fint.

 

Men det frista ekstre mye nå etter å ha satt opp PC'n og kjempe en 5 minutters kamp for å få på plass høyre sidedøra, pga alle kablene som ikke er i bruk og bare henger der.

 

Kan tipse om at corsair rm850x er mer eller mindre like god som hx850i og koster 500 mindre.

Mener å ha lest at måten 80 plus klassifiseringen fungerer på så er rmx/rmi havnet som gold mens hxi er platina, men forskjellene er forsvinnende små. Kvaliteten på innmaten til rmx/rmi er så god at det blir egentlig tull å kjøpre hxi.

Lenke til kommentar

Okei, kanskje jeg skal gå for rm850x da evt. Men er fortsatt usikker på om jeg gidder å bruke såppas med penger på noe jeg ikke "trenger".

 

Alle viftene i front blåser inn. En 140 vifte nederst, og to 120 i push/pull på radiatoren foran, som blåser innover.

Push/pull med fire 120 vifter i topp samt 140 vifta bak blåser ut.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har erfaring med å snu vifteretningen i en pc? Tenker å trekke kald luft inn fra baksiden og blåse ut i front. Mye fordi maskinen står inni en TV benk der varm luft har vanskelig for å komme ut bak da det butter mot veggen. Er fin åpning bak for luftvolum så lenge det trekker luften bak->frem. Kan ha 2+2 stk 120/140 vifter i front. Fractal Design Node 804

Lenke til kommentar

Det er vel ganske vanlig å snu vifteretningen på NZXT H440. Altså trekke inn luft oppe og blåse det ut foran - og det gir visst best kjøling på den kassa.

 

Du kan jo bare prøve? Selv har jeg montert vifter på TV-benken, fordi hos meg er det helt tett. Ble sykt varmt både for HTPC og receiver.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har erfaring med å snu vifteretningen i en pc? Tenker å trekke kald luft inn fra baksiden og blåse ut i front. Mye fordi maskinen står inni en TV benk der varm luft har vanskelig for å komme ut bak da det butter mot veggen. Er fin åpning bak for luftvolum så lenge det trekker luften bak->frem. Kan ha 2+2 stk 120/140 vifter i front. Fractal Design Node 804

Grunnen til at det er mest vanlig å trekke inn luft nede (i front) og blåse ut oppe (bak) er fordi varm luft er lettere enn kald luft og stiger.

Derfor er det mest naturlig å ha luftinntak så lavt som mulig, der luften i teorien er kaldest.

 

Det har dog omtrent ingenting å si i praksis.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...