Nizzen Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Ble lagt ut på komplett i går eller.no, så veldig nytt ja. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 (endret) Nesten ferdig med å flytte over til 750D Endret 11. juni 2016 av Sending! 1 Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Du skulle hatt psu med hvit tekst.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Bare å røske av klistermerket Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Ble lagt ut på komplett i går eller.no, så veldig nytt ja. ah takk nizzen, la inn en bestilling uansett, så får me sjå Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Hehe ja, skal rive av klistremerkene etterpå. Men skulle hatt en ny PSU for å få det ordentlig fint Skal bytte ut vifta bak også, med en AF140 Quiet, den som står der nå ødelegger også litt for utseende. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Du har vel en gul akasa viper der også? Det betyr jo ikke allverdens da PSU'n du har er vel den gamle corsair tx? Kanskje moden for utskiftning uansett, hvis den drar på åra. Hva med en corsair rmx? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 (endret) Jepp, den akasa vifta skal også byttes ut. Eller den skal plasseres på siste plassen i topp, sammen med 2 andre akasa vifter, hvor de ikke sees. Ja jeg har tenkt på å bytte ut den PSU'n siden jeg bestilte kabinettet for ca en uke siden. Har vurdert HX850i, den har vært i handlekurven hos komplett på de to siste bestillingene, men har trekt meg begge gangene Klarer liksom ikke å svi av 1900 på en PSU når den jeg har fungerer helt fint.Men det frista ekstre mye nå etter å ha satt opp PC'n og kjempe en 5 minutters kamp for å få på plass høyre sidedøra, pga alle kablene som ikke er i bruk og bare henger der. Endret 11. juni 2016 av Sending! Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Nesten ferdig med å flytte over til 750D image.jpeg Blåser viftene i radiatoren i front inn luft, mens radiatoren i topp blåser ut? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Jepp, den akasa vifta skal også byttes ut. Eller den skal plasseres på siste plassen i topp, sammen med 2 andre akasa vifter, hvor de ikke sees. Ja jeg har tenkt på å bytte ut den PSU'n siden jeg bestilte kabinettet for ca en uke siden. Har vurdert HX850i, den har vært i handlekurven hos komplett på de to siste bestillingene, men har trekt meg begge gangene Klarer liksom ikke å svi av 1900 på en PSU når den jeg har fungerer helt fint. Men det frista ekstre mye nå etter å ha satt opp PC'n og kjempe en 5 minutters kamp for å få på plass høyre sidedøra, pga alle kablene som ikke er i bruk og bare henger der. Kan tipse om at corsair rm850x er mer eller mindre like god som hx850i og koster 500 mindre. Mener å ha lest at måten 80 plus klassifiseringen fungerer på så er rmx/rmi havnet som gold mens hxi er platina, men forskjellene er forsvinnende små. Kvaliteten på innmaten til rmx/rmi er så god at det blir egentlig tull å kjøpre hxi. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Er ikke dette mest vanlig ^^ Hvor kommer lufta inn i kabinettet? Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 11. juni 2016 Del Skrevet 11. juni 2016 Okei, kanskje jeg skal gå for rm850x da evt. Men er fortsatt usikker på om jeg gidder å bruke såppas med penger på noe jeg ikke "trenger". Alle viftene i front blåser inn. En 140 vifte nederst, og to 120 i push/pull på radiatoren foran, som blåser innover. Push/pull med fire 120 vifter i topp samt 140 vifta bak blåser ut. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Fant nettopp ut av den ene vifta i front ikke går rundt. Den corsair vifta med hvit ring. Er det meningen at man skal ta vekk den ringen om man skal skru den fast mot noe? Bladene på vifta får så mye motstand at de ikke klarer å gå rundt. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Fant nettopp ut av den ene vifta i front ikke går rundt. Den corsair vifta med hvit ring. Er det meningen at man skal ta vekk den ringen om man skal skru den fast mot noe? Bladene på vifta får så mye motstand at de ikke klarer å gå rundt. image.jpeg det tror jeg ikke har noe å si, så lenge man ikke strammer for hardt. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Prøvde å løsne litt på skruene uten at det så ut til å hjelpe noe særlig. Får prøve litt mer imorra. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Er det noen her som har erfaring med å snu vifteretningen i en pc? Tenker å trekke kald luft inn fra baksiden og blåse ut i front. Mye fordi maskinen står inni en TV benk der varm luft har vanskelig for å komme ut bak da det butter mot veggen. Er fin åpning bak for luftvolum så lenge det trekker luften bak->frem. Kan ha 2+2 stk 120/140 vifter i front. Fractal Design Node 804 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Det er vel ganske vanlig å snu vifteretningen på NZXT H440. Altså trekke inn luft oppe og blåse det ut foran - og det gir visst best kjøling på den kassa. Du kan jo bare prøve? Selv har jeg montert vifter på TV-benken, fordi hos meg er det helt tett. Ble sykt varmt både for HTPC og receiver. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 (endret) Er det noen her som har erfaring med å snu vifteretningen i en pc? Tenker å trekke kald luft inn fra baksiden og blåse ut i front. Mye fordi maskinen står inni en TV benk der varm luft har vanskelig for å komme ut bak da det butter mot veggen. Er fin åpning bak for luftvolum så lenge det trekker luften bak->frem. Kan ha 2+2 stk 120/140 vifter i front. Fractal Design Node 804Grunnen til at det er mest vanlig å trekke inn luft nede (i front) og blåse ut oppe (bak) er fordi varm luft er lettere enn kald luft og stiger.Derfor er det mest naturlig å ha luftinntak så lavt som mulig, der luften i teorien er kaldest. Det har dog omtrent ingenting å si i praksis. Endret 12. juni 2016 av Strato Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 I min situasjon så tror jeg at det vil hjelpe å snu luftstrømmen. Det er dessuten et glimrende øyeblikk for meg å bytte ut den ene viften som holder på å ta kvelden, og legge til et par ekstra (er jo plass til minst 10 vifter i kassa). Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 12. juni 2016 Del Skrevet 12. juni 2016 Fant nettopp ut av den ene vifta i front ikke går rundt. Den corsair vifta med hvit ring. Er det meningen at man skal ta vekk den ringen om man skal skru den fast mot noe? Bladene på vifta får så mye motstand at de ikke klarer å gå rundt. image.jpeg Har du satt i den hvite ringen ordentlig på plass på selve vifta? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå