Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

950 Pro er helt grei den. Men den kan bli enormt varm og begynne å throttle. Jeg har selv satt på noen små heatsinks på min, det gjorde susen. Så vær obs på dette - men det er jo enkelt å løse da.

Ellers så merker man vel ikke noe sinnsyk forskjell ved daglig bruk hvis man for eksempel sammenligner med en standard 2,5 tommer. Selvsagt avhengig av hva du driver med da .. Jeg gjør ingen spesielle oppgaver som rettferdiggjør prisen av en 950 Pro så det ble mest for gøy. Syntes også det er kjekt med en slik med tanke på at man da får inn mer lagringsplas i maskina (slipper bruke 2,5/3,5" plass til primærdrev).

Det er hvor mye den kosta som er viktigst :green::ph34r: Da er iallfall meg og War enige om.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

950 Pro er helt grei den. Men den kan bli enormt varm og begynne å throttle. Jeg har selv satt på noen små heatsinks på min, det gjorde susen. Så vær obs på dette - men det er jo enkelt å løse da.

Ellers så merker man vel ikke noe sinnsyk forskjell ved daglig bruk hvis man for eksempel sammenligner med en standard 2,5 tommer. Selvsagt avhengig av hva du driver med da .. Jeg gjør ingen spesielle oppgaver som rettferdiggjør prisen av en 950 Pro så det ble mest for gøy. Syntes også det er kjekt med en slik med tanke på at man da får inn mer lagringsplas i maskina (slipper bruke 2,5/3,5" plass til primærdrev).

Det er hvor mye den kosta som er viktigst :green::ph34r: Da er iallfall meg og War enige om.

Verdt å legge til at 950 pro bare throttler om man skriver STORE filer til den, eller hamrer den skriveoperasjoner i lang tid sammenhengene. Altså typisk skrive 100GB+. Så at den throttler er jo ikkje akkurat veldig vanlig ;)

Selv har jeg vifte bakfra mine Titan X kort, og tilfeldigvis blåser vifta på m.2 samsung nvme ssden min. Dermed er den ca 40 grader under benchmarks, og det uten noe modding.

Lenke til kommentar

Sitter fortsatt med min 64gb intel ssd og to 2tb snurredisker jeg da... :/ :p

Der er vi i samme båt gitt, bortsett fra at jeg "klinte til" med 180gb.

Men prisene har falt mye på SSD nå, så blir nok en ny 500gb og få bytta ut alle 3,5 diskene i det nye kabinettet.

Lenke til kommentar

Jeg har nå gått til innkjøp av et Fractal Design Define S kabinett. Bestilte meg også et Samsung 950 Pro M.2 som skal brukes som hovedlagring til OS.

Hadde lyst å kjøpe et par ordinære 2.5" SSD å ha i tillegg, men prisen på dem var hinsides for kun 1TB/2TB. Kjøper heller noen HDD på 8TB og setter i RAID. Prisene på SSD har gått ned mye den siste tiden, men de med mye lagringsplass koster fortsatt alt for mye.

Skal få lagt ut bilder av PCen så fort den er bygget.

Lenke til kommentar

Define S med den fronten (man kan kjøpe utenom) med mash/netting er et greit valg. Ellers syntes jeg den er for trang i fronten.

Grei å bygge i er den ja, godt kabinett til prisen absolutt.

For trangt til hva? Det skal visstnok være muligheter for 3 vifter bak den fronten, etter hva jeg har sett.

Lenke til kommentar

Det er plass til tre vifter bak fronten. Jeg måtte ha viftene til frontradiator der, for det var ikke plass i kabinettet da jeg i tillegg har en 360-radiator i topp. Det er ikke så gunstig å ha viftene plassert rett bak fronten mtp luftstrøm etc. Kunne gjerne tenkt meg mesh-fronten for å få bedre luftgjennomstrømningen i frontradiator.

post-359921-0-34727200-1465040933_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er plass til tre vifter bak fronten. Jeg måtte ha viftene til frontradiator der, for det var ikke plass i kabinettet da jeg i tillegg har en 360-radiator i topp. Det er ikke så gunstig å ha viftene plassert rett bak fronten mtp luftstrøm etc. Kunne gjerne tenkt meg mesh-fronten for å få bedre luftgjennomstrømningen i frontradiator.

Hvis du har en 360 radiator i topp, så er det vel kun plass til en 240 radiator bak front... eller?

Jeg hadde tenkt å bruke plassen bak fronten til 2stk 120mm radiator AIO til skjermkortene.

Lenke til kommentar

Neida, det er plass til 360 i front og topp, det blir litt trangt i toppen hvor radiatorene er nærme hverandre, men går helt fint.

http://www.fractal-design.com/home/product/cases/define-series/define-s Her er listen over alternativ for radiatorplassering.

Ok, den kan ha en 420mm i topp. Da skal det jo gå greit med en 360mm i front også. Burde da ikke få noen problemer med min 360+120+120 kombinasjon.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Define S med den fronten (man kan kjøpe utenom) med mash/netting er et greit valg. Ellers syntes jeg den er for trang i fronten.

Grei å bygge i er den ja, godt kabinett til prisen absolutt.

For trangt til hva? Det skal visstnok være muligheter for 3 vifter bak den fronten, etter hva jeg har sett.

Det Martin h skriver .. Hjelper lite med fysisk plass når viftene må suge på en massiv tett flate (mer el mindre..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...