Dubious Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 PC Monitor. 40" 4K display og jeg som synes 24" er stort Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 (endret) Hehe det blir helt klart en annen verden i forhold til en 24" skjerm. Men igjen så er 24 tommer (1080p) en fin størrelse for spill. Endret 13. mars 2016 av SD88 Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 (endret) Hadde planer for åpen vannkjøling på test-benken men skrotet prosjektet.Flyttet hardware over i et fractal define S kabinett så dimastech benken er til salgs på bruktmarkedet om noen skulle være interessert. Endret 14. mars 2016 av bruker-293283 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 PC Monitor. 40" 4K display og jeg som synes 24" er stort Større finnes det. Hva med en 84" UHD display med 120Hz refresh rate. https://prisguiden.no/produkt/lg-84ws70ms-b-180102 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Kan alltids koble PCn på 47" TV.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 PC Monitor. 40" 4K display og jeg som synes 24" er stort Større finnes det. Hva med en 84" UHD display med 120Hz refresh rate. https://prisguiden.no/produkt/lg-84ws70ms-b-180102 Responstid (ms) 12 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 (endret) PC Monitor. 40" 4K display og jeg som synes 24" er stort Større finnes det. Hva med en 84" UHD display med 120Hz refresh rate. https://prisguiden.no/produkt/lg-84ws70ms-b-180102 Responstid (ms) 12 Det var voldsomt høyt responstid... Så ikke akkurat på den. Så en stor UHD skjerm med høy refresh rate. Denne er nok ikke akkurat egnet til spilling i så fall. Endret 15. mars 2016 av DJViking Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Det var voldsomt høyt... ikke akkurat egnet til spilling i så fall. Du kan jo snu den da Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Noen som vet om noen kule mods? Jeg har allerede lagd et psu cover og vindu + litt lakk her og der Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Rgb led light strip, rundt 150,- for 2 meter med morro om en liker lys. Rgb cycle fade skaper fin stemning Eller hva med viftekontroller i front om du har flere vifter enn hovedkortet kan styre. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Jeg har nzxt hue+, men vifte kontroller var ikke så dumt. Jeg har fått tak i en havarert turbo som jeg skal sette inn og bruke som en kabelskjuler, men først så må jeg sveise igjen sprekkene og polere opp eksoshuset. Det skal bli en build med bil som tema Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Noen som har et oppsett med Fractal Design Define XL R2?Skal bygge ny PC til sommeren og tenkte å gå for det kabinettet, sammen med en Fractal Design Kelvin S36 for vannkjøling. Skulle vel ikke være noe problem med Fractal sitt 360mm vannkjøling i et av Fractal sitt største kabinett. Har også sett litt på spesifikasjonene og det skal vist ikke være noe problem med lengden for nvidia skjermkort uten at ta bort det ene kabinettet for diskene. Ser ut som kun Arc XL støtter Fractal Define Kelvin S36, mens Design XL R2 kun støtter S24. Det skjønner jeg ikke ettersom Define XL R2 er litt større enn Arc XL. http://support.fractal-design.com/support/solutions/articles/4000033447-kelvin-series-compatibility-sheet-for-fractal-cases Edit: Grunnen kan vel kanskje være at toppen på Define XL R2 kun har åpning for 250mm. Ser ut som Kelvin S36 passer inn i et Define S kabinett, men det har ikke opplegg for disker: Jeg har sett litt mer på dette og dersom jeg absolutt skal gå for Kelvin S36 og ha plass til disker så er jeg vist nødt å gå for Fractal Design Arc XL. Grunnen til at jeg ville gå for Define XL R2 var pga. en ren frontside. Endret 16. mars 2016 av DJViking Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Hei! Kan dessverre ikke besvare så mye ang. de andre kabinettene, men kjøpte selv Define S i høst. Vet ikke hvor mange harddisker du har, for define S har monteringsmuligheter på bakplatene for dette. Husker ikke hvor mange i farten, men tror det er 4-5 stykker. Dette fungerer ganske bra, pluss at det blir mye plass i kabinettet til andre ting EDIT: Her kan du se bakplate og mulighetene for harddisk. Endret 17. mars 2016 av Martin H Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Virker som Define S er hovedsakelig rettet mot dem som har opplegg for custom water cooling. Ettersom jeg skal gå for ferdige løsninger så trenger jeg ikke den ekstra plassen/dybden. Jeg har 8 disker i mitt eksisterende kabinett og skal videreføre dem i det nye. Endret 17. mars 2016 av DJViking Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Virker som Define S er hovedsakelig rettet mot dem som har opplegg for custom water cooling. Ettersom jeg skal gå for ferdige løsninger så trenger jeg ikke den ekstra plassen/dybden. Jeg har 8 disker i mitt eksisterende kabinett og skal videreføre dem i det nye.8 disker?!? Vurdert en NAS kanskje? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Virker som Define S er hovedsakelig rettet mot dem som har opplegg for custom water cooling. Ettersom jeg skal gå for ferdige løsninger så trenger jeg ikke den ekstra plassen/dybden. Jeg har 8 disker i mitt eksisterende kabinett og skal videreføre dem i det nye.8 disker?!? Vurdert en NAS kanskje? Jeg har faktisk tenkt på det, men ferdige NAS til 8 disker er litt dyre. Min nåværende PC ble opprinnelig bygget for å være en NAS, men endte opp til å bli min allround PC til lagring, gaming, utvikling, surfing, etc... Bygde den i en Cooler Master Centaurion i 2008: 8 av de 9 brønnene har plassert en trayless harddiskbrønn til disk. Jeg har i tillegg en SHARKOON 8-Bay RAID-Station, som kun brukes til sikkerhetskopiering fra de 8diskene jeg har i NASet. Endret 17. mars 2016 av DJViking Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Jeg gikk fra ett Define R4 til Define S for litt siden, temperaturer gikk ned, og vesentlig enklere å jobbe med (selv med luftkjøling). R4 med eldre low power hardware og NAS4Free tok over lagringen. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Bruk noen eldre pc deler, eller kjøp noen billige og bruk det gamle kabinett. Så installerer du unRAID på en minnepenn og vips så er det bare å sette opp shares osv så har du en NAS Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 (endret) Bruk noen eldre pc deler, eller kjøp noen billige og bruk det gamle kabinett. Så installerer du unRAID på en minnepenn og vips så er det bare å sette opp shares osv så har du en NAS Min nåværende PC hadde sikkert egnet seg til en fullverdig NAS, men hovedkortet Asus P5Q Premium støtter "kun" 1Gb/s Ethernet. Den har dog 4 ethernet porter som kan slåes sammen for 4Gbit/s. Kanskje det burde holde for et godt NAS. Eneste er at det er et stort og tungt kabinett og jeg kunne gjerne tenkt meg et mye mindre kabinett for NAS. Endret 17. mars 2016 av DJViking Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Noen som har et eget kompakt bygd NAS kabinett å vise frem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå