Gå til innhold

Deres kabinetter her!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har, og faktisk ved flere anledninger bare bestilt større ordre direkte fra BP, og har fått mye rabatter på det, og ikke minst mulighet til å plukke "hyllevare". 

Det er jo også en mulighet å sende pakker til en postboks i Sverige (for eksempel Nordby-senteret), og hente det der.

Nå er jo dette avsporing så det holder fra meg iaf... :D 

Lenke til kommentar

det ser veldig bra ut det der, eneste jeg hadde endra må være fargen på slangespiralene, tror de hadde blitt bedre i hvit, da vil de også matche viftene dine.

Takker :) planen var i utgangspunktet å ha radden bake i en pull config for skjule viftene, men jeg ble ikke helt fornøyd med hvordan det så ut i forhold til toppen av radiatoren som ble hengende i løse luften, så det ble slik. Ellers har jeg røde sleevede corsair kabler fra PSU og rød kjølevæske, så themen skal jo i hovedsak være rød og sort. Er dog enig i at det krasjer litt med EKWB viftene. 

Lenke til kommentar

1+, Ser veeldig bra ut. 

Spør her, har noen erfaringer med Cablemods? Lurer på om jeg kanskje skal skaffe meg et sett i fremtiden da Corsair org. kablene er dritt, stive er de også :p

Har forsøkt meg, skal du bytte selve kabelen, så kjøp trommel med rett kvadrat. 

Det lønner seg å ha kontakt-pin-verktøy og ikke bare bruke noe man finner i en skuff. 

Lenke til kommentar

Jeg har sli-brua , men ingen pc å sette den inn i ^^ 

(nb, kjøp rett lengde) 

Jeg betaler frakta!  :tease:

1+, Ser veeldig bra ut. 

Spør her, har noen erfaringer med Cablemods? Lurer på om jeg kanskje skal skaffe meg et sett i fremtiden da Corsair org. kablene er dritt, stive er de også :p

Har forsøkt meg, skal du bytte selve kabelen, så kjøp trommel med rett kvadrat. 

Det lønner seg å ha kontakt-pin-verktøy og ikke bare bruke noe man finner i en skuff. 

Jeg tenkte på ferdige sett, er for n00b sikkert til å gjøre selv, selv om jeg har mer enn nok tid til slikt.  :wee:

F.eks Dette, dette eller dette  :hmm:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

takker for gode tilbakemeldinger :)

Meget bra, skal du slå dette må du vel forme akrylrør i rette vinkler. 

Festet pumpa bra uten mye hjemmemekk ol? 

Tenkte å kjøpe det kabinettet til konas kontorpc 

Pumpen festet jeg med et slikt feste https://shop.ekwb.com/ek-uni-pump-holder-120mm-fansom en bare skrur i et vanlig 120mm viftefeste som en kan feste pumpa direkte til, veldi enkelt og greit. Reservoaret holder seg noenlunde greit på plass bare ved hjelp av slangenne, men festet opp den medfølgende holderen med dobbelsidig teip bare for å holde det på plass akkurat der jeg ville ha det.

Ellers var ikke dette det mest innovative og lette kabinettet jeg har bygget i, skal dog siest at jeg gikk fra et corsair 800D som var ganske suverent på dette området. Som du sikkert vet så er IO platen til hovedkortet plassert  inni selve kabinettet forran radiatoren min, noe som betyr at jeg må av med ene sidepanelet hver gang jeg skal koble noe til IOen, mildt sakt tungvindt.. Det er laget til slik at du skal kunne skru av platen helt bake på kabinettet for å komme til, men om en monterer en radiator på den så funker det dårlig, om du monterer en trippel radiator får du den ikke av i det heletatt. Videre har du det faktum at PSUen er plassert et godt stykke lenger bak enn selve hovedkortet førte til at som tidligere nevnt at de sleevede corsair kablenne mine faktisk ble for korte, noe de ikke var på kolossen Corsair 800D. Ellers er der noen rare design løsninger som vifte fester i fronten som jeg overhode ikke forstår hvor de liksom skal dra luft fra. Ellers ligger front IOen på siden av kabinettet nesten helt nede me gulvet, som er litt upraktisk igjen om du faktisk har kabinettet stående på gulvet. Om en kan overse disse minus sidene er det et nydelig kabinett, helt sinnsykt pen finish og det er pinnestivt, med andre ord helt enestående byggekvalitet.

Har sett en del på Asus sin https://www.komplett.no/product/842565/datautstyr/skjermkort/tilbehr/asus-rog-enthusiast-sli-bridge-2-way#ettersom jeg synst den hadde passet en del bedre i builden, da jeg ikke eier et eneste EVGA produkt, jeg klarer dog ikke å rettferdiggjøre å bruke 500 kroner på en SLI bro, så håper at noen etterhvert vil kvitte seg med den triple asus broen som jeg da kan kjøpe for en billig penge :)

Lenke til kommentar

det der ble meget pent for å si det mildt. og nå passa det mye bedre med de røde spiralene på slangene dine også, rett og slett strøkent det der.

fant dog en bitteliten pirketing da, jeg synes strømkablene til skjermkorta er litt vel korte/stramme, men det er vel fordi de er litt korte kanskje?

tror det hadde blitt enda litt bedre om de hadde en liten bue rundt til kontakten på korta istede for den skarpe knekken.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Det ble veldig pent dette her. I motsetning til Spirre så syntes jeg ikke spiralene var så bra. De heter vel "rød" men er jo rosa, og sammen med det røde kjølemedie ble det litt rotete for min del. Men smaken er vel som baken ..

Og så er det noen kabler i toppen der som er litt "jalla" (og en 2p pcie som ikke er gjemt).

Uansett veldig pent og godt jobbet.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Da har jeg omsider fått PCen sammen og opp å kjøre, støtte og på en del problemer når det skulle koblest opp, grunnet plasseringen av PSUen ble både CPU strøm og PCI-E strøm kablenne for korte, samt 4 pins kablen til viftenne på den bakerste radiatoren, ble litt ghetto mod en periode, men har nå fått det til greit takket være kjapp respons og levering fra Digital Impuls og Komplett :)

Slik ble det endelige resultatet:

Ble selv svært fornøyd med hvor "kompakt" det ble seendes ut på og rundt hovedkortet samt jeg følte jeg fikk til slange routingen san noenlunde. Ganske fornøyd for å være min første fullverdige custom vannloop build :)

Veldig bra jobba! I like it :)

Lenke til kommentar

fant dog en bitteliten pirketing da, jeg synes strømkablene til skjermkorta er litt vel korte/stramme, men det er vel fordi de er litt korte kanskje?

tror det hadde blitt enda litt bedre om de hadde en liten bue rundt til kontakten på korta istede for den skarpe knekken.

Det er ikke en bitteliten pirketing, det er noe som også irriterer meg selv grønn og blå, men ja, de er nærmest gitarstrenger, så det var så godt jeg fikk det til. Kommer nok til å ende med at jeg bytter ut hele kablenne etterhvert :)

I motsetning til Spirre så syntes jeg ikke spiralene var så bra. De heter vel "rød" men er jo rosa, og sammen med det røde kjølemedie ble det litt rotete for min del. Men smaken er vel som baken ..

Og så er det noen kabler i toppen der som er litt "jalla" (og en 2p pcie som ikke er gjemt).

Takker for den hyggelige tilbakemeldingen :) Det er alltid litt vanskelig å få fargenne helt riktige når du tar bilder, med det røde vannet i bakgrunnen ser igrunnen sprialenne ganske røde ut selv om de alene kan se litt lyse og rosa aktige ut. Jeg synst det passet godt, men det er heldigvis ikke store jobben å rive de av om jeg skulle føle for det. Når det kommer til 2 pins pcie konektoren har du selvsagt helt rett og er nå skubbet bak selve kabelen slik den ikke lenger er synlig. 

Ellers har jeg pumpe ledningenne jeg gjerne skulle fått sleevet. Har routet kablen til LED stripen og festet selve stripen med lim da jeg og så på bildet i ettertid at den faktisk hadde begynt å løsne på ene siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...