Spirre Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 jeg har litt hardware liggende å "slenge" etter et par oppgraderinger og lurte på om jeg sku mekke sammen en liten og lett lan pc for smålan, siden gamer maskina er montert i et cosmos 2 kabientt så blir det mye å flytte på. men jeg har litt spesielle krav, og det er at jeg er på utkikk etter et åpent kabinett, noe ala slike benchebord man får kjøpt. jeg har faktisk et gammelt bzerk acryl "kabinett" som hadde vært perfekt, men det er opptat med annen hardware, og de er umulige å få tak i virker det som. her er en link: https://www.flickr.com/photos/30821294@N03/3047752079 har dere noen tips? det bør helst ikke koste for mye, så de bencheborda jeg fant på digital impuls er utelukket. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 jeg har litt hardware liggende å "slenge" etter et par oppgraderinger og lurte på om jeg sku mekke sammen en liten og lett lan pc for smålan, siden gamer maskina er montert i et cosmos 2 kabientt så blir det mye å flytte på. men jeg har litt spesielle krav, og det er at jeg er på utkikk etter et åpent kabinett, noe ala slike benchebord man får kjøpt. jeg har faktisk et gammelt bzerk acryl "kabinett" som hadde vært perfekt, men det er opptat med annen hardware, og de er umulige å få tak i virker det som. her er en link: https://www.flickr.com/photos/30821294@N03/3047752079 har dere noen tips? det bør helst ikke koste for mye, så de bencheborda jeg fant på digital impuls er utelukket. Dette er en rimelig og grei bench http://www.supersmart.no/PartDetail.aspx?q=p:3245415;c:36139 Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 http://www.ebay.com/itm/FrozenQ-Acrylic-Tech-Bench-PC-Case-Black-Acylic-/261791385714?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cf3fb8872 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. februar 2015 Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) http://www.ebay.com/itm/FrozenQ-Acrylic-Tech-Bench-PC-Case-Black-Acylic-/261791385714?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cf3fb8872 Shipping: $79.64 (approx. NOK 603.22) Dimastech er min anbefaling på bra og billige benchebord. De finnes på deal.no iallefall. Endret 26. februar 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 har kikka litt på de fra frozen tidligere, bra utvalg og jeg liker designen også. men det er vel ikke mulig å få kjøpt her til lands antar jeg... Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Kjøpte min første stasjonære gaming-PC rett etter jul. Den er koblet til TVet på stua, og for å få den i hus uten for mye motstand måtte det bli et kabinett som var mest mulig diskrè og tok minst mulig plass. Det ble et Bitfenix Phenom M, og jeg er ganske fornøyd med det, med unntak av litt tidkrevende montering. Nå har jeg akkurat brukt en times tid på å prøve å få ryddet litt i kabinettet, men det er ikke lett med tanke på størrelsen. Følte uansett at det var bra nok til å slenge ut noen bilder. Innhold: Intel Core i5 4690K Corsair H75 Hydro vannkjøling Gigabyte GA-Z97M-D3H Corsair Vengeance DDR3-1600 8GB Gainward GeForce GTA 970 5GB PhysX CUDA Seagate Desktop SSHD 1TB Silverstone 750w PSU Etter et forsøk på å rydde. Dessverre er kablene til USB og power/restart på siden av kabinette for korte til å legge langs baksiden og bunnen. Kabinettet er "nesten" ikke synlig ved siden av TV-benken. PS: Tusen takk til Evil-Duck som monterte PCen! Edit: Feil skjermkort Endret 28. februar 2015 av Kontorstol 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Sabla mix av komponenter og merker Men will it blend??? Lenke til kommentar
C64C Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Endret 1. mars 2015 av C64C 3 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) PS: Tusen takk til Evil-Duck som monterte PCen! Et nydelig stykke arbeid om jeg skal si det selv Sabla mix av komponenter og merker Men will it blend??? Hva mener du med det? er vel ikke miksa noe mer med merker her enn hva som er normalt ? (bilde) Må fjerne plasten fra Zotac merket, ellers var jo det særdeles ryddig og pent Endret 1. mars 2015 av Evil-Duck Lenke til kommentar
pesenツ Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 noen som har tips til vifte løsning i Fractal Design Define R5? Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Hva skal du ha i den? Jeg har ett klokket 970, bruker viftene som fulgte med (er plass til en til i front om jeg vil) , satt de på viftekontrolleren som er i kabinettet på laveste hastighet. Hører ikke pcen, vet ikke om den er av eller på og da er gpu belastet 100% 24/7 Lenke til kommentar
otl Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Flyttet den viften som var bak og satt den fremme i kabinettet. Så har 2 vifter i front som blåser luft inn på laveste hastighet. Har ingen eksosvifte bortsett fra 212 evo'en som blåser bak og ut. Har ingen skjermkort ennå, men kommer til å ha det slik med skjermkort også Endret 1. mars 2015 av otl Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Burde ha en vifte bak, når du bestiller se etter høyest mulig verdi ut sammen med lavest mulig db. Det er ekstra viktig om du har skjermkort med 2 vifter + på som dumer 95% av liften inni kassa. Lenke til kommentar
ChTh Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) kjører begge stock viftene i front, en af140 på siden, enda en Af140 bak, og 3x SP120 i topp (Til rad) Kan vise et bilde etterhvert Endret 1. mars 2015 av [email protected] Lenke til kommentar
otl Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Det er ekstra viktig om du har skjermkort med 2 vifter + på som dumer 95% av liften inni kassa. Men det er ingen god løsning. Nei, må ha seg skjermkort som dumper varmen ut og ikke inn i kabinettet. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Men da får man 2x støy , får aldri pose og sekk. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Men da får man 2x støy , får aldri pose og sekk. Hvis man betaler nok, så får man iallefall nesten i pose OG sekk. Les: køstom vannkjøling. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Må fortsatt ha vifter da , og oppgradere hardware kommer til å bli utsatt , men så kan man jo klokke det man har lenger. Hadde kostet meg 500.000 å cøstomvannkjølt serverene mine Lenke til kommentar
ChTh Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Må fortsatt ha vifter da , og oppgradere hardware kommer til å bli utsatt , men så kan man jo klokke det man har lenger. Hadde kostet meg 500.000 å cøstomvannkjølt serverene mine Hmm, Reiser gjerne igjen så skal jeg sette det sammen Vurderer og spare til vannblokker til 980 korta, bare bruke stock bakplate med å la den ligge over kortene sparer meg 600Kr istedenfor å kjøpe ek sine backplates^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå