Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

jeg har litt hardware liggende å "slenge" etter et par oppgraderinger og lurte på om jeg sku mekke sammen en liten og lett lan pc for smålan, siden gamer maskina er montert i et cosmos 2 kabientt så blir det mye å flytte på.

 

men jeg har litt spesielle krav, og det er at jeg er på utkikk etter et åpent kabinett, noe ala slike benchebord man får kjøpt.

 

jeg har faktisk et gammelt bzerk acryl "kabinett" som hadde vært perfekt, men det er opptat med annen hardware, og de er umulige å få tak i virker det som. her er en link: https://www.flickr.com/photos/30821294@N03/3047752079

 

har dere noen tips? det bør helst ikke koste for mye, så de bencheborda jeg fant på digital impuls er utelukket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har litt hardware liggende å "slenge" etter et par oppgraderinger og lurte på om jeg sku mekke sammen en liten og lett lan pc for smålan, siden gamer maskina er montert i et cosmos 2 kabientt så blir det mye å flytte på.

 

men jeg har litt spesielle krav, og det er at jeg er på utkikk etter et åpent kabinett, noe ala slike benchebord man får kjøpt.

 

jeg har faktisk et gammelt bzerk acryl "kabinett" som hadde vært perfekt, men det er opptat med annen hardware, og de er umulige å få tak i virker det som. her er en link: https://www.flickr.com/photos/30821294@N03/3047752079

 

har dere noen tips? det bør helst ikke koste for mye, så de bencheborda jeg fant på digital impuls er utelukket.

Dette er en rimelig og grei bench

http://www.supersmart.no/PartDetail.aspx?q=p:3245415;c:36139

Lenke til kommentar

Kjøpte min første stasjonære gaming-PC rett etter jul. Den er koblet til TVet på stua, og for å få den i hus uten for mye motstand måtte det bli et kabinett som var mest mulig diskrè og tok minst mulig plass. Det ble et Bitfenix Phenom M, og jeg er ganske fornøyd med det, med unntak av litt tidkrevende montering. Nå har jeg akkurat brukt en times tid på å prøve å få ryddet litt i kabinettet, men det er ikke lett med tanke på størrelsen. Følte uansett at det var bra nok til å slenge ut noen bilder. :)

 

Innhold:

 

Intel Core i5 4690K

Corsair H75 Hydro vannkjøling

Gigabyte GA-Z97M-D3H

Corsair Vengeance DDR3-1600 8GB

Gainward GeForce GTA 970 5GB PhysX CUDA

Seagate Desktop SSHD 1TB

Silverstone 750w PSU

 

post-102737-0-75027900-1425139677_thumb.jpg

 

post-102737-0-31742600-1425139689_thumb.jpg

Etter et forsøk på å rydde. Dessverre er kablene til USB og power/restart på siden av kabinette for korte til å legge langs baksiden og bunnen.

 

 

 

post-102737-0-54364100-1425139701_thumb.jpg

Kabinettet er "nesten" ikke synlig ved siden av TV-benken. :p

 

 

 

PS: Tusen takk til Evil-Duck som monterte PCen!

 

Edit: Feil skjermkort

Endret av Kontorstol
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS: Tusen takk til Evil-Duck som monterte PCen!

 

Et nydelig stykke arbeid om jeg skal si det selv :wee:

 

 

Sabla mix av komponenter og merker :evil:

Men will it blend???

 

Hva mener du med det? er vel ikke miksa noe mer med merker her enn hva som er normalt ?

 

 

(bilde)

 

Må fjerne plasten fra Zotac merket, ellers var jo det særdeles ryddig og pent :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Hva skal du ha i den?

Jeg har ett klokket 970, bruker viftene som fulgte med (er plass til en til i front om jeg vil) , satt de på viftekontrolleren som er i kabinettet på laveste hastighet.

Hører ikke pcen, vet ikke om den er av eller på og da er gpu belastet 100% 24/7

Lenke til kommentar

Flyttet den viften som var bak og satt den fremme i kabinettet. Så har 2 vifter i front som blåser luft inn på laveste hastighet. Har ingen eksosvifte bortsett fra 212 evo'en som blåser bak og ut.

 

Har ingen skjermkort ennå, men kommer til å ha det slik med skjermkort også :)

Endret av otl
Lenke til kommentar

Må fortsatt ha vifter da , og oppgradere hardware kommer til å bli utsatt , men så kan man jo klokke det man har lenger.

Hadde kostet meg 500.000 å cøstomvannkjølt serverene mine :rofl:

Hmm, Reiser gjerne igjen så skal jeg sette det sammen :green::rofl::dremel:

 

Vurderer og spare til vannblokker til 980 korta, bare bruke stock bakplate med å la den ligge over kortene sparer meg 600Kr istedenfor å kjøpe ek sine backplates^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...