Nødstopp Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Legger ut et bilde av min også, endelig ferdig. Hvilke vifter bruker du? Bruker du viftekontroller, eller kjører du rett fra hovedkortet? Jeg tror han ente opp med å gå for NB BlackSilent Pro PL-1. Disse må nesten kjøres på 12v, siden turtallet er så lavt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Legger ut et bilde av min også, endelig ferdig. Hvilke vifter bruker du? Bruker du viftekontroller, eller kjører du rett fra hovedkortet? Jeg tror han ente opp med å gå for NB BlackSilent Pro PL-1. Disse må nesten kjøres på 12v, siden turtallet er så lavt. Jeg har pl2 og de bråker! Skuffa som f Må ha viftekontroller på dem ser det ut som. Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Skulle ikke tro de bråkte så mye, det var rart - har hørt mye bra om dem. Har selv PL-1 og PK-1 (140mm-versjonen) i min maskin, og er fornøyd med støynivået, men ikke luftflyten. Kommer til å bytte de ut med EK's nye Vardar F4-vifter snart. Kjøpte inn et par og de virker ekstremt lovende. Konkurrerer visstnok direkte med Gentle Typhoons på statisk trykk og luftflyt vs. støy. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Det er 120 viftene som bråker her av pl2. Kan være gitteret bak også som ødelegger også. Men det er faenmed ikkje 20DB for å si det slik. Mere 35+ db eller.no Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Noen som her prøvd eLoop viftene til NB? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Er det verdt og bytte ut 3x Corsair SP 120 til noen nb vifter? Synes de fungerer greit egentlig, men om det er noen grader jeg merker så er jo det en mulighet, evt push-pull på 360mm rad`en? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Kjøp termometer på clasern/biltema, så finner du ut hvor mange grader du kan hente inn, og hvor i loopen det er best potensial. Er for mange variabler at vi kan gjette. Det blir den beste investeringen man kan gjøre i OC sammenheng. Endret 16. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Er det verdt og bytte ut 3x Corsair SP 120 til noen nb vifter? Synes de fungerer greit egentlig, men om det er noen grader jeg merker så er jo det en mulighet, evt push-pull på 360mm rad`en? Har bare Corsair vifter i det ene V8 kabinettet og bare NB pl-2 i den andre V8. Pl-2 er bedre på radiatoren, men suger bråker på den ene plassen med gitter bak på kabinettet. Corsairviftene bråker mere, men yter også bra. Er en grunn for at jeg har viftekontroller på Corsairviftene Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Er det verdt og bytte ut 3x Corsair SP 120 til noen nb vifter? Synes de fungerer greit egentlig, men om det er noen grader jeg merker så er jo det en mulighet, evt push-pull på 360mm rad`en? Har bare Corsair vifter i det ene V8 kabinettet og bare NB pl-2 i den andre V8. Pl-2 er bedre på radiatoren, men suger bråker på den ene plassen med gitter bak på kabinettet. Corsairviftene bråker mere, men yter også bra. Er en grunn for at jeg har viftekontroller på Corsairviftene Har gavekort på Clash så kjøper nok der^^ (Gjelder egentlig mange flere butikker da ) Styrer mine i bios, fan curve fungerer knall på Asus Hk, derimot på msi sine X99 hk fungerer det ikke i hele tatt Fra 30¤C 30% til 75¤C til 100% på fan speed så er tempen ca 65¤C under bf4 i normal rom temp (ergo foldet i 7 timer ) Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Det å bruke bordet kan vel ikke kalles kabinett 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Legger ut et bilde av min også, endelig ferdig. Se der ja! Gult er kult. Fornøyd med viftene? Takker, er en av de penere maskiner jeg har sett, med akrylrør dog Hadde Prodigy med full loop selv. Hmm. Kanskje jeg må prøve meg på akrylrør i neste rigg. Mange takk, var veldig fornøyd med den selv, men fikk etter hvert "behov" for mer plass og hardware. Kan anbefale å gå for akrylrør, det er ikke så mye arbeid som det kanskje ser ut som. Både i prodigyen og nye maskinen brukte jeg ikke mer enn kanskje tre-fire timer på bøying og kapping (dog med en god mengde fittings). Resultatet var meget verdt det begge gangene. Legger ut et bilde av min også, endelig ferdig. Hvilke vifter bruker du? Bruker du viftekontroller, eller kjører du rett fra hovedkortet? Legger ut et bilde av min også, endelig ferdig. Hvilke vifter bruker du? Bruker du viftekontroller, eller kjører du rett fra hovedkortet? Jeg tror han ente opp med å gå for NB BlackSilent Pro PL-1. Disse må nesten kjøres på 12v, siden turtallet er så lavt. Jeg gikk for 13 stk PL-2 pg 2 stk PK-2. Bruker viftekontroller (Aquaero LT - den uten display.) Jeg har såpass mye radiatorareal, at jeg skulle gjerne kjørt samtlige ned i 600RPM. Men det kan jeg ikke, Aquaero'n stresses mer jo lavere du lar den styre volten, så hele greia blir så varm (95grader) at det kjører opp viftene hvert 2.minutt for å kjøle seg ned. Dvs, den kjører opp i 12V for å kjøle ned styringen, det er den som blir varm. Så jeg må kjøre alle viftene på 1000/1000/900/500 (alle viftene er delt inn i 4 grupper). Så, PL-2 er perfekte når jeg kan ha den RPM'en jeg vil som er ca 700, men det går ikke. Hører de ganske greit på 1000, men ikke det verste jeg har hørt. PK-2 derimot? Det MÅ jeg ha ned i 500RPM, de lager en forferdelig lyd når jeg kjører de opp, så de skulle jeg erstattet med noe annet. Vurderer også å sette noen av viftene mine over til HK, slik at jeg ikke belaster Aquaero så mye, da kan jeg sette alle litt lavere, men jeg har allerde pumpa mi styrt der, og redd jeg overbelaster viftestyringa til HK. (Eller hvor mye kan jeg kjøre på med der? - Pumpa er vel 18W max) Alternativet, for meg, blir faktisk PL-1, de hadde ikke belastet viftekontrolleren så mye, siden de allerede er på en lavere hastighet ved 12V. Nizzen, fornyød med det nye Asrock-kortet? Hører du den lille vifta noe særlig? Endret 18. februar 2015 av bshagen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Legger ut et bilde av min også, endelig ferdig. Se der ja! Gult er kult. Fornøyd med viftene? Takker, er en av de penere maskiner jeg har sett, med akrylrør dog Hadde Prodigy med full loop selv. Hmm. Kanskje jeg må prøve meg på akrylrør i neste rigg. Mange takk, var veldig fornøyd med den selv, men fikk etter hvert "behov" for mer plass og hardware. Kan anbefale å gå for akrylrør, det er ikke så mye arbeid som det kanskje ser ut som. Både i prodigyen og nye maskinen brukte jeg ikke mer enn kanskje tre-fire timer på bøying og kapping (dog med en god mengde fittings). Resultatet var meget verdt det begge gangene. Legger ut et bilde av min også, endelig ferdig. Hvilke vifter bruker du? Bruker du viftekontroller, eller kjører du rett fra hovedkortet? Legger ut et bilde av min også, endelig ferdig. Hvilke vifter bruker du? Bruker du viftekontroller, eller kjører du rett fra hovedkortet? Jeg tror han ente opp med å gå for NB BlackSilent Pro PL-1. Disse må nesten kjøres på 12v, siden turtallet er så lavt. Jeg gikk for 13 stk PL-2 pg 2 stk PK-2.Bruker viftekontroller (Aquaero LT - den uten display.) Jeg har såpass mye radiatorareal, at jeg skulle gjerne kjørt samtlige ned i 600RPM. Men det kan jeg ikke, Aquaero'n stresses mer jo lavere du lar den styre volten, så hele greia blir så varm (95grader) at det kjører opp viftene hvert 2.minutt for å kjøle seg ned. Dvs, den kjører opp i 12V for å kjøle ned styringen, det er den som blir varm. Så jeg må kjøre alle viftene på 1000/1000/900/500 (alle viftene er delt inn i 4 grupper). Så, PL-2 er perfekte når jeg kan ha den RPM'en jeg vil som er ca 700, men det går ikke. Hører de ganske greit på 1000, men ikke det verste jeg har hørt. PK-2 derimot? Det MÅ jeg ha ned i 500RPM, de lager en forferdelig lyd når jeg kjører de opp, så de skulle jeg erstattet med noe annet. Vurderer også å sette noen av viftene mine over til HK, slik at jeg ikke belaster Aquaero så mye, da kan jeg sette alle litt lavere, men jeg har allerde pumpa mi styrt der, og redd jeg overbelaster viftestyringa til HK. (Eller hvor mye kan jeg kjøre på med der? - Pumpa er vel 18W max) Alternativet, for meg, blir faktisk PL-1, de hadde ikke belastet viftekontrolleren så mye, siden de allerede er på en lavere hastighet ved 12V. Nizzen, fornyød med det nye Asrock-kortet? Hører du den lille vifta noe særlig? Hører ikkje vifta når dekselet er på Kan plugge den ut også, men da må det god luftstrøm der. F.eks stor vifte over skjermkorta. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Noen som her prøvd eLoop viftene til NB? Ja har prøvd dem litt. Du kan lese litt her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1217312&page=541 Post # 10801, 10805, 10808 Gode vifter det, men har tydeligvis litt svakheter (utfordringer er kanskje et bedre ord) i pull-konfigurasjon. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Noen med et godt tips til et trinnbor? Trenger å bore ca 21-22mm til en bitspower fill/drainport. Gjerne en som er av god kvalitet, slik at jeg kommer igjennom aluminium. Har funnet et par hos biltema/clas/jula, men usikker på kvaliteten, hullet bør jo se greit etterpå også. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Noen med et godt tips til et trinnbor? Trenger å bore ca 21-22mm til en bitspower fill/drainport. Gjerne en som er av god kvalitet, slik at jeg kommer igjennom aluminium. Har funnet et par hos biltema/clas/jula, men usikker på kvaliteten, hullet bør jo se greit etterpå også. GUULT !! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Noen med et godt tips til et trinnbor? Trenger å bore ca 21-22mm til en bitspower fill/drainport. Gjerne en som er av god kvalitet, slik at jeg kommer igjennom aluminium. Har funnet et par hos biltema/clas/jula, men usikker på kvaliteten, hullet bør jo se greit etterpå også. GUULT !! Fant ikke noen bra alternativer i grønt, Cri. Hehehe 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 For å få hullet fint må du inn og ut Med fil så klart Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 (endret) Noen med et godt tips til et trinnbor? Trenger å bore ca 21-22mm til en bitspower fill/drainport. Gjerne en som er av god kvalitet, slik at jeg kommer igjennom aluminium. Har funnet et par hos biltema/clas/jula, men usikker på kvaliteten, hullet bør jo se greit etterpå også. Overraskende god kvalitet på de trinnborrene. Har en fra biltema, og eneste boret fra biltema som fortsatt lever etter å ha boret en del hull i 4mm syrefast stål (noe av det tøffeste du kan gi et slikt bor). Renser fint opp kanten også. Bare pass opp for glovarm metallspon. Vet ikke om det er verdt å betale dobbel pris på clasern, men er i det minste 25 % rabatt fra torsdag til lørdag om man handler med mastercard (i alle fall med DNB). Og boret er større og har flere trinn: http://www.clasohlson.com/no/Trinnbor/30-8747 Relativt fint kutt, og for aluminium så er det i alle fall mer enn nok. Dog, belag deg på å i alle fall forbore med noe ala 5mm metallbor. Til forrboring, så duger nok vanlig metallbor en stund til aluminium. Og kjøper man flere, så har man når de blir sløve. Skal man bore i stål, eller du ønsker kvalitet på boret for fremtiden, så må man faktisk på proff-kvalitet, og da er det bare å glemme de fleste forbrukerbutikker i Norge. Her er det STOR forskjell. Kan anbefale: Dormer (fåes også kjøpt hos AEO), og et par bor fra IDG-Tools, som kutter seg inn i stålet som om det var tre. Samt at Irwin faktisk har noen ganske gode som også duger til tre. De har en finere spiss som gjør det lettere å bore rett og presist i både i stål og tre, som man får bla. kjøpt fra Tromas (kan ikke finne det på nettbutikken) og internasjonale nettbutikker. Dormer har jeg selv ikke testet, men etter å ha forhørt meg med erfarene folk, og tilfeldig sett det bli anbefalt gjentatte ganger på nettet, så er nok det også konge. Endret 24. februar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Forborring er ikke noe problem, har masse småbor liggende. Jeg må vel opp i 21-22mm, så lurer på om jeg må gå for den hos Clas da, eventuelt utvide hullet fra Biltema med Dremel eller noe.Nei, da tar jeg den fra Clasern, takk for tips Andrull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå